My dříve narození pamatujeme sezóny bohaté na počet týmů i pilotů. Už několik let ale platí omezení a několik výběrových řízení v podstatě pouze nahrazovalo odpadlíky novými adepty, ale ani těch nebylo mnoho. Je tedy šance, že bychom za pár let viděli na roštu 22 pilotů?
Fanoušci si stále více stěžují, že F1 se stává víc a víc jednotvárnou. Nabízí se pochopitelně otázka, zda by rozšíření startovního pole přineslo nějakou změnu nebo by šlo pouze o epizodní záležitost. Jenže pokud se nějaká věc neprovede, skončíme v rovině dohadů. Nehledě k tomu, že tu je jedna poměrně důležitá věc.
Jak poznamenal prezident FIA Ben Sulayem, povinností automobilové federace je otevřít vstupní proces postavený na základě Convention de la Concorde. Ta totiž připouští účast až 12 týmu, samozřejmě za předpokladu, že bezezbytku splní nezbytné podmínky.
Názory na rozšíření pole jsou rozličné. Generální ředitel F1 Stefano Domenicali se domnívá, že účast jedenáctého týmu uvítá, pokud nový účastník přidá hodnotu po sportovní stránce. S tím se koneckonců ztotožňují i další šéfové týmů v paddocku a podporuje Greg Maffei, generální ředitel Liberty Media. Ale to ještě neznamená, že jsou svolní s příchodem jedenáctého týmu.
"Myslím, že mezi naším a Stefanovým názorem je soulad v tom, že máme deset skvělých týmů a jsme opravdu nadšení tím, co předvádějí. Proběhl přípravný proces přidávání dalších stájí, ale laťka je nastavená hodně vysoko. A v tuto chvíli není dostatečně jasné, jakou hodnotu by nový, jedenáctý tým přidal. Mohu uvést, že mezi ostatními týmy panuje ohledně přijetí nováčka velká nejistota. FIA i naše organizace vedla o problematice produktivní diskuse. Shodujeme se ve všem a na všem? Nikoli, debatujeme o tom a doufáme, že celou věc vyřešíme," vysvětluje Maffei.
Řídící orgán F1 v současnosti zkoumá předložené návrhy potenciálních adeptů na místo ve startovním poli. Domenicali je přesvědčen, že dohody týkající se jedenáctého týmu se s FIA nakonec podaří dosáhnout - podle jeho slov by měla odpověď na danou otázku padnout příští měsíc.
"FIA zahájila onen proces, což je v její pravomoci. Čekáme na konečné rozhodnutí. Věřím, že v této debatě najdeme společnou řeč, protože jak Maffei podotkl, hodnota týmů a hodnota podnikání je dnes opravdu hodně silná. Proto jsem přesvědčen, že definitivní informaci budeme mít k dispozici hodně brzy, odhaduji koncem září. Rozhovory dále pokračují, protože dynamika tohoto sportu je opravdu skvělá. Samozřejmě ale nehodláme pospíchat. Podle mého názoru vše směřuje k pozitivnímu závěru zmíněných diskusí, a to jak mezi týmy, tak s FIA," uzavírá Domenicali. Jak jste si ale dozajista všimli, přes jeho květnaté vyjadřování v jeho řeči nenajdeme konkrétní vyjádření, zda rozšíření podporuje nebo ne. Mnozí fanoušci jsou přesvědčeni, že mu nakloněn příliš není.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.