My dříve narození pamatujeme sezóny bohaté na počet týmů i pilotů. Už několik let ale platí omezení a několik výběrových řízení v podstatě pouze nahrazovalo odpadlíky novými adepty, ale ani těch nebylo mnoho. Je tedy šance, že bychom za pár let viděli na roštu 22 pilotů?
Fanoušci si stále více stěžují, že F1 se stává víc a víc jednotvárnou. Nabízí se pochopitelně otázka, zda by rozšíření startovního pole přineslo nějakou změnu nebo by šlo pouze o epizodní záležitost. Jenže pokud se nějaká věc neprovede, skončíme v rovině dohadů. Nehledě k tomu, že tu je jedna poměrně důležitá věc.
Jak poznamenal prezident FIA Ben Sulayem, povinností automobilové federace je otevřít vstupní proces postavený na základě Convention de la Concorde. Ta totiž připouští účast až 12 týmu, samozřejmě za předpokladu, že bezezbytku splní nezbytné podmínky.
Názory na rozšíření pole jsou rozličné. Generální ředitel F1 Stefano Domenicali se domnívá, že účast jedenáctého týmu uvítá, pokud nový účastník přidá hodnotu po sportovní stránce. S tím se koneckonců ztotožňují i další šéfové týmů v paddocku a podporuje Greg Maffei, generální ředitel Liberty Media. Ale to ještě neznamená, že jsou svolní s příchodem jedenáctého týmu.
"Myslím, že mezi naším a Stefanovým názorem je soulad v tom, že máme deset skvělých týmů a jsme opravdu nadšení tím, co předvádějí. Proběhl přípravný proces přidávání dalších stájí, ale laťka je nastavená hodně vysoko. A v tuto chvíli není dostatečně jasné, jakou hodnotu by nový, jedenáctý tým přidal. Mohu uvést, že mezi ostatními týmy panuje ohledně přijetí nováčka velká nejistota. FIA i naše organizace vedla o problematice produktivní diskuse. Shodujeme se ve všem a na všem? Nikoli, debatujeme o tom a doufáme, že celou věc vyřešíme," vysvětluje Maffei.
Řídící orgán F1 v současnosti zkoumá předložené návrhy potenciálních adeptů na místo ve startovním poli. Domenicali je přesvědčen, že dohody týkající se jedenáctého týmu se s FIA nakonec podaří dosáhnout - podle jeho slov by měla odpověď na danou otázku padnout příští měsíc.
"FIA zahájila onen proces, což je v její pravomoci. Čekáme na konečné rozhodnutí. Věřím, že v této debatě najdeme společnou řeč, protože jak Maffei podotkl, hodnota týmů a hodnota podnikání je dnes opravdu hodně silná. Proto jsem přesvědčen, že definitivní informaci budeme mít k dispozici hodně brzy, odhaduji koncem září. Rozhovory dále pokračují, protože dynamika tohoto sportu je opravdu skvělá. Samozřejmě ale nehodláme pospíchat. Podle mého názoru vše směřuje k pozitivnímu závěru zmíněných diskusí, a to jak mezi týmy, tak s FIA," uzavírá Domenicali. Jak jste si ale dozajista všimli, přes jeho květnaté vyjadřování v jeho řeči nenajdeme konkrétní vyjádření, zda rozšíření podporuje nebo ne. Mnozí fanoušci jsou přesvědčeni, že mu nakloněn příliš není.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.