My dříve narození pamatujeme sezóny bohaté na počet týmů i pilotů. Už několik let ale platí omezení a několik výběrových řízení v podstatě pouze nahrazovalo odpadlíky novými adepty, ale ani těch nebylo mnoho. Je tedy šance, že bychom za pár let viděli na roštu 22 pilotů?
Fanoušci si stále více stěžují, že F1 se stává víc a víc jednotvárnou. Nabízí se pochopitelně otázka, zda by rozšíření startovního pole přineslo nějakou změnu nebo by šlo pouze o epizodní záležitost. Jenže pokud se nějaká věc neprovede, skončíme v rovině dohadů. Nehledě k tomu, že tu je jedna poměrně důležitá věc.
Jak poznamenal prezident FIA Ben Sulayem, povinností automobilové federace je otevřít vstupní proces postavený na základě Convention de la Concorde. Ta totiž připouští účast až 12 týmu, samozřejmě za předpokladu, že bezezbytku splní nezbytné podmínky.
Názory na rozšíření pole jsou rozličné. Generální ředitel F1 Stefano Domenicali se domnívá, že účast jedenáctého týmu uvítá, pokud nový účastník přidá hodnotu po sportovní stránce. S tím se koneckonců ztotožňují i další šéfové týmů v paddocku a podporuje Greg Maffei, generální ředitel Liberty Media. Ale to ještě neznamená, že jsou svolní s příchodem jedenáctého týmu.
"Myslím, že mezi naším a Stefanovým názorem je soulad v tom, že máme deset skvělých týmů a jsme opravdu nadšení tím, co předvádějí. Proběhl přípravný proces přidávání dalších stájí, ale laťka je nastavená hodně vysoko. A v tuto chvíli není dostatečně jasné, jakou hodnotu by nový, jedenáctý tým přidal. Mohu uvést, že mezi ostatními týmy panuje ohledně přijetí nováčka velká nejistota. FIA i naše organizace vedla o problematice produktivní diskuse. Shodujeme se ve všem a na všem? Nikoli, debatujeme o tom a doufáme, že celou věc vyřešíme," vysvětluje Maffei.
Řídící orgán F1 v současnosti zkoumá předložené návrhy potenciálních adeptů na místo ve startovním poli. Domenicali je přesvědčen, že dohody týkající se jedenáctého týmu se s FIA nakonec podaří dosáhnout - podle jeho slov by měla odpověď na danou otázku padnout příští měsíc.
"FIA zahájila onen proces, což je v její pravomoci. Čekáme na konečné rozhodnutí. Věřím, že v této debatě najdeme společnou řeč, protože jak Maffei podotkl, hodnota týmů a hodnota podnikání je dnes opravdu hodně silná. Proto jsem přesvědčen, že definitivní informaci budeme mít k dispozici hodně brzy, odhaduji koncem září. Rozhovory dále pokračují, protože dynamika tohoto sportu je opravdu skvělá. Samozřejmě ale nehodláme pospíchat. Podle mého názoru vše směřuje k pozitivnímu závěru zmíněných diskusí, a to jak mezi týmy, tak s FIA," uzavírá Domenicali. Jak jste si ale dozajista všimli, přes jeho květnaté vyjadřování v jeho řeči nenajdeme konkrétní vyjádření, zda rozšíření podporuje nebo ne. Mnozí fanoušci jsou přesvědčeni, že mu nakloněn příliš není.
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.