HUNGARORING - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Maďarska a bod navíc bez jakýchkoliv potíží získal její vítěz Max Verstappen, který i dnes jasně vyčníval nad konkurencí. Jaké při tom týmy použily pneumatikové strategie?
Holanďan s Red Bullem předvedl v 53. kole závodu čas 1:20,504 min, čímž o 1,1 sekundy předčil pokus druhého Lewise Hamiltona s Mercedesem. Jeho týmový kolega George Russell byl o dalších 0,65 sekundy zpět.
Lando Norris byl s McLarenem byl ještě o 2 setiny horší - obsadil čtvrtou příčku. Sergio Pérez, jenž jej v závěru marně stíhal skončil, končí v tomto pořadí hned za ním, ovšem před oběma vozy Ferrari.
Druhý pilot McLarenu Oscar Piastri byl ve svém nejlepším pokusu o 0,55 sekund pomalejší než jeho týmový kolega, což stačilo na osmou pozici. Do první desítky se vešli ještě Fernando Alonso a Juki Cunoda.
Pneumatiky a strategieTýmy si v kvalifikaci poprvé vyzkoušely nová pravidla (pouze tvrdé pneumatiky pro Q1, středně-tvrdé pro Q2 a pouze měkké pro Q3) stejně jako o stupeň měkčí směsi než v minulosti - tento experiment bude zopakován v záři v Monze na okruhu se zcela odlišnými vlastnostmi.
Kvalifikace byla díky tomu méně předvídatelná než obvykle, protože piloti čelili nové výzvě - rychle se přizpůsobit jiné směsi. To, že pro závod měli k dispozici dvě sady z každé směsi přispělo k větší flexibilitě v oblasti strategií.
Za horkého počasí (trať 53 °C) všichni piloti sáhli po dvou výměnách pneumatik, s vysokou degradací ale paradoxně neměl nikdo problémy. Čtyři z nich dokonce použili měkkou směs hned pro start závodu. Vítězné duo zvolilo strategii středně-tvrdá - tvrdá - středně tvrdá, u ostatních jsme viděli různé permutace dvouzastávkových strategií.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.