Jízdy na Hungaroringu měly své zvláštní novum v úpravě pravidel - ačkoliv se nečekalo, že by došlo k významným posunům ve startovním poli, signifikantní byly velmi těsné rozdíly na přechodech mezi jednotlivými částmi.
Po výkyvech počasí nad Hungaroringem pluly pouze ojedinělé mráčky, teplota sice po předchozích výhních napříč Evropou vykazovala skromných 26°C, ale trať byla podstatně teplejší (42°C) a při vlhkosti vzduchu 33 % vanul poměrně čerstvý, jihozápadní vítr o síle 6,1 km/h. Podle nové litery pravidel nasadili piloti pro jednotlivé kvalifikační části vždy pouze jeden typ pneumatik Pirelli, jenž do Maďarska přivezl směsi tvrdosti C5-C3.
Q1 - tvrdé pneu - 18 minutPérez po zkušenostech z předchozích závodů raději neponechal nic náhodě a vyjel první měřený čas - 1:19,292. Bylo ale jasné, že ostatní budou zrychlovat. Většina fanoušků F1 byla zvědavá, jak dopadne první srovnání navrátilce Ricciarda s Cunodou - Japones prozatím byl o něco málo lepší (RIC 1:20,807 a 1:19,037, CUN 1:18,743). Opět se nám objevil známý nešvar letošní sezóny - v zatáčce 5 piloti často porušovali traťové limity a Piastri, Albon, Magnussen, Sargeant, Zhou a Norris tu přišli o měřené časy. Nakonec se Q1 vyhrotila do neuvěřitelného závěru, kdy si zejména ohrožení piloti zoufale hledali prostor pro rychlé kolo a mezi pomalu jednoucími vozy se proplétali ti odvážnější. Doplatil na to především Russell, jenž měl opravdu hodně špatný nájezd do rychlého kola a nestihl se přenést přes limit. Doslova na krev bojovala trojice Ricciardo, Albon a Cunoda - nakonec staronový pilot porazil své soky o 0,009 resp. 0,013 a proklouzl do Q2. Značným překvapením byl výkon Číňana Zhoua, jenž Q1 vyhrál časem 1:18,143!Do Q2 nepostoupili: Albon, Cunoda, Russell, Magnussen, Sargeant.
Q2 - středně tvrdé pneu - 15 minutOpět jako první stanovil měřítko Pérez - 1:17,675 - a chvíli se zdálo, že se dostal do správného rytmu. Navíc Verstappenův čas 1:17,296 byl Holanďanovi smazán - jak jinak - za překročení limitů v zatáčce 5. Překvapivý výkon po Silverstone zopakovali oba McLareny a držely se hodně nahoře, zatímco Ferrari záhy bojovaly o přežití. Stroll přišel také o měřený čas a nestačil se psychicky sebrat. Verstappen pak na jistotu posunul maximum na 1:17,547, ale před ním figurovali Hamilton a především Norris (1:17,328). Bratrovražedný boj Ferrari nakonec vyšel lépe pro Leclerca - Sainz jr. byl v danou chvíli na 10. místě, ale mimo postup ho posunul poslední pokus Leclerca. Španěl skončil za svým krajanem Alonsem o niterných 0,002 vteřiny! Pokud bychom v Q2 chtěli hledat nějaké překvapení, pak to byly obě Alfy Romeo v Q3! Smůlu měl Gasly, jenž se zařadil do dlouhého seznamu hříšníků v případu traťových limitů.Do Q3 nepostoupili: Sainz jr., Ocon, Ricciardo, Stroll, Gasly
Q3 - měkké pneu - 12 minutDo třetice Pérez, ale opět žádná velká sláva: 1:17,142 nebylo zase o tolik lepší než dominantní čas Norrise na středně tvrdé směsi. Pouze tři piloti se protáhli pod limit 1:17,0 (Verstappen, Hamilton a Norris) a obhájce titulu prozatím vedl startovní pole. Do druhých pokusů se pustili všichni s vervou, ale Pérez opět zaostal, dokonce ani nepřekonal jako pět jeho kolegů zmíněných 1:17,0. Překvapivě se nezlepšil Verstappen (1:16,642), ale jeho zaváhání nevyužil Norris, ten si sice vylepšil maximum, ale neposunul se vpřed. A tak žolíka vytáhl Lewis Hamilton - v posledním možném kole proťal cílovou čáru a připsal si do své bohaté kariéry 104. pole-position.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.