Jízdy na Hungaroringu měly své zvláštní novum v úpravě pravidel - ačkoliv se nečekalo, že by došlo k významným posunům ve startovním poli, signifikantní byly velmi těsné rozdíly na přechodech mezi jednotlivými částmi.
Po výkyvech počasí nad Hungaroringem pluly pouze ojedinělé mráčky, teplota sice po předchozích výhních napříč Evropou vykazovala skromných 26°C, ale trať byla podstatně teplejší (42°C) a při vlhkosti vzduchu 33 % vanul poměrně čerstvý, jihozápadní vítr o síle 6,1 km/h. Podle nové litery pravidel nasadili piloti pro jednotlivé kvalifikační části vždy pouze jeden typ pneumatik Pirelli, jenž do Maďarska přivezl směsi tvrdosti C5-C3.
Q1 - tvrdé pneu - 18 minutPérez po zkušenostech z předchozích závodů raději neponechal nic náhodě a vyjel první měřený čas - 1:19,292. Bylo ale jasné, že ostatní budou zrychlovat. Většina fanoušků F1 byla zvědavá, jak dopadne první srovnání navrátilce Ricciarda s Cunodou - Japones prozatím byl o něco málo lepší (RIC 1:20,807 a 1:19,037, CUN 1:18,743). Opět se nám objevil známý nešvar letošní sezóny - v zatáčce 5 piloti často porušovali traťové limity a Piastri, Albon, Magnussen, Sargeant, Zhou a Norris tu přišli o měřené časy. Nakonec se Q1 vyhrotila do neuvěřitelného závěru, kdy si zejména ohrožení piloti zoufale hledali prostor pro rychlé kolo a mezi pomalu jednoucími vozy se proplétali ti odvážnější. Doplatil na to především Russell, jenž měl opravdu hodně špatný nájezd do rychlého kola a nestihl se přenést přes limit. Doslova na krev bojovala trojice Ricciardo, Albon a Cunoda - nakonec staronový pilot porazil své soky o 0,009 resp. 0,013 a proklouzl do Q2. Značným překvapením byl výkon Číňana Zhoua, jenž Q1 vyhrál časem 1:18,143!Do Q2 nepostoupili: Albon, Cunoda, Russell, Magnussen, Sargeant.
Q2 - středně tvrdé pneu - 15 minutOpět jako první stanovil měřítko Pérez - 1:17,675 - a chvíli se zdálo, že se dostal do správného rytmu. Navíc Verstappenův čas 1:17,296 byl Holanďanovi smazán - jak jinak - za překročení limitů v zatáčce 5. Překvapivý výkon po Silverstone zopakovali oba McLareny a držely se hodně nahoře, zatímco Ferrari záhy bojovaly o přežití. Stroll přišel také o měřený čas a nestačil se psychicky sebrat. Verstappen pak na jistotu posunul maximum na 1:17,547, ale před ním figurovali Hamilton a především Norris (1:17,328). Bratrovražedný boj Ferrari nakonec vyšel lépe pro Leclerca - Sainz jr. byl v danou chvíli na 10. místě, ale mimo postup ho posunul poslední pokus Leclerca. Španěl skončil za svým krajanem Alonsem o niterných 0,002 vteřiny! Pokud bychom v Q2 chtěli hledat nějaké překvapení, pak to byly obě Alfy Romeo v Q3! Smůlu měl Gasly, jenž se zařadil do dlouhého seznamu hříšníků v případu traťových limitů.Do Q3 nepostoupili: Sainz jr., Ocon, Ricciardo, Stroll, Gasly
Q3 - měkké pneu - 12 minutDo třetice Pérez, ale opět žádná velká sláva: 1:17,142 nebylo zase o tolik lepší než dominantní čas Norrise na středně tvrdé směsi. Pouze tři piloti se protáhli pod limit 1:17,0 (Verstappen, Hamilton a Norris) a obhájce titulu prozatím vedl startovní pole. Do druhých pokusů se pustili všichni s vervou, ale Pérez opět zaostal, dokonce ani nepřekonal jako pět jeho kolegů zmíněných 1:17,0. Překvapivě se nezlepšil Verstappen (1:16,642), ale jeho zaváhání nevyužil Norris, ten si sice vylepšil maximum, ale neposunul se vpřed. A tak žolíka vytáhl Lewis Hamilton - v posledním možném kole proťal cílovou čáru a připsal si do své bohaté kariéry 104. pole-position.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.