Jízdy na Hungaroringu měly své zvláštní novum v úpravě pravidel - ačkoliv se nečekalo, že by došlo k významným posunům ve startovním poli, signifikantní byly velmi těsné rozdíly na přechodech mezi jednotlivými částmi.
Po výkyvech počasí nad Hungaroringem pluly pouze ojedinělé mráčky, teplota sice po předchozích výhních napříč Evropou vykazovala skromných 26°C, ale trať byla podstatně teplejší (42°C) a při vlhkosti vzduchu 33 % vanul poměrně čerstvý, jihozápadní vítr o síle 6,1 km/h. Podle nové litery pravidel nasadili piloti pro jednotlivé kvalifikační části vždy pouze jeden typ pneumatik Pirelli, jenž do Maďarska přivezl směsi tvrdosti C5-C3.
Q1 - tvrdé pneu - 18 minutPérez po zkušenostech z předchozích závodů raději neponechal nic náhodě a vyjel první měřený čas - 1:19,292. Bylo ale jasné, že ostatní budou zrychlovat. Většina fanoušků F1 byla zvědavá, jak dopadne první srovnání navrátilce Ricciarda s Cunodou - Japones prozatím byl o něco málo lepší (RIC 1:20,807 a 1:19,037, CUN 1:18,743). Opět se nám objevil známý nešvar letošní sezóny - v zatáčce 5 piloti často porušovali traťové limity a Piastri, Albon, Magnussen, Sargeant, Zhou a Norris tu přišli o měřené časy. Nakonec se Q1 vyhrotila do neuvěřitelného závěru, kdy si zejména ohrožení piloti zoufale hledali prostor pro rychlé kolo a mezi pomalu jednoucími vozy se proplétali ti odvážnější. Doplatil na to především Russell, jenž měl opravdu hodně špatný nájezd do rychlého kola a nestihl se přenést přes limit. Doslova na krev bojovala trojice Ricciardo, Albon a Cunoda - nakonec staronový pilot porazil své soky o 0,009 resp. 0,013 a proklouzl do Q2. Značným překvapením byl výkon Číňana Zhoua, jenž Q1 vyhrál časem 1:18,143!Do Q2 nepostoupili: Albon, Cunoda, Russell, Magnussen, Sargeant.
Q2 - středně tvrdé pneu - 15 minutOpět jako první stanovil měřítko Pérez - 1:17,675 - a chvíli se zdálo, že se dostal do správného rytmu. Navíc Verstappenův čas 1:17,296 byl Holanďanovi smazán - jak jinak - za překročení limitů v zatáčce 5. Překvapivý výkon po Silverstone zopakovali oba McLareny a držely se hodně nahoře, zatímco Ferrari záhy bojovaly o přežití. Stroll přišel také o měřený čas a nestačil se psychicky sebrat. Verstappen pak na jistotu posunul maximum na 1:17,547, ale před ním figurovali Hamilton a především Norris (1:17,328). Bratrovražedný boj Ferrari nakonec vyšel lépe pro Leclerca - Sainz jr. byl v danou chvíli na 10. místě, ale mimo postup ho posunul poslední pokus Leclerca. Španěl skončil za svým krajanem Alonsem o niterných 0,002 vteřiny! Pokud bychom v Q2 chtěli hledat nějaké překvapení, pak to byly obě Alfy Romeo v Q3! Smůlu měl Gasly, jenž se zařadil do dlouhého seznamu hříšníků v případu traťových limitů.Do Q3 nepostoupili: Sainz jr., Ocon, Ricciardo, Stroll, Gasly
Q3 - měkké pneu - 12 minutDo třetice Pérez, ale opět žádná velká sláva: 1:17,142 nebylo zase o tolik lepší než dominantní čas Norrise na středně tvrdé směsi. Pouze tři piloti se protáhli pod limit 1:17,0 (Verstappen, Hamilton a Norris) a obhájce titulu prozatím vedl startovní pole. Do druhých pokusů se pustili všichni s vervou, ale Pérez opět zaostal, dokonce ani nepřekonal jako pět jeho kolegů zmíněných 1:17,0. Překvapivě se nezlepšil Verstappen (1:16,642), ale jeho zaváhání nevyužil Norris, ten si sice vylepšil maximum, ale neposunul se vpřed. A tak žolíka vytáhl Lewis Hamilton - v posledním možném kole proťal cílovou čáru a připsal si do své bohaté kariéry 104. pole-position.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.