Nelze přehlédnout, že návrat Daniela Ricciarda po půl roce do závodního kokpitu, navíc na "místo činu" v rodině Red Bullu, vyvolal patřičnou odezvu. Jak už to bývá, okamžitě se vyrojily dohady, co se doopravdy za angažováním čtyřiatřicetiletého Australana skrývá.
Mnozí fanoušci netrpělivě vyhlížejí víkendovou Grand Prix Maďarska, kde se poprvé po odchodu od McLarenu představí Daniel Joseph Ricciardo, věčně usměvavý rodák z Perthu, jemuž končí půlroční "prázdniny". Určitě si je dobře vědom obtížného postavení nejen svého, ale i týmu, jenž měl určitě větší ambice, než doposud získané dva body a poslední místo v Poháru konstruktérů.
S ohledem na Ricciardovu závodní minulost a dosažené úspěchy - 8 vítězství, 3 pole-position a 32 pódiovým umístění - se mnozí začali zaobírat otázkou, zda náhrada za vyhozeného Nycka de Vriese není jen nástupnické pole pro comeback do řad Red Bullu. Ostatně nejsou to jen fanoušci, něco podobného naznačil v podcastu F1 Nation i šéf stáje Christian Horner.
"V tuhle chvíli se jeho návrat týká doby do konce sezóny, takže žádné další kombinace nebo očekávání neexistují. Poskytli jsme Daniela týmu AlphaTauri na zbývající závody letošního roku. Je také zřejmé, že našimi piloty i pro příští rok budou Max a Checo, ale vždy je dobré mít nějakého kvalitního nebo talentovaného pilota v záloze. Myslím si, že Ricciardo chce svého působení v AlphaTauri využít jako možnost usilovat v roce 2025 o místo u Red Bullu," přilévá olej do ohně dohadů Horner.
Šéf letošní nejúspěšnější stáje, jenž 16. listopadu oslaví kulaté padesátiny, vysvětlil rozhodnutí nabídnout Ricciardovi sedačku v AlphaTauri jeho výkonem při testu pneumatik v Silverstone, kdy se letos poprvé posadil do monopostu RB19. Rozhodující byl pro Hornera jeho čas, jímž by se po jistých korekcích v oblasti paliva, pneumatik a stavu trati mohl kvalifikovat do první řady - Christianovo rozhodnutí pak bylo velmi rychlé.
"Šel jsem se na test podívat a největší dojem na mě udělala skutečnost, že Ricci s tímto autem nejezdil sedm měsíců a ve třetím nebo čtvrtém kole dosáhl času v odstupu jedné vteřiny od těch, kterých dosáhli naši piloti. První výjezd na »pořádných« pneumatikách naznačil, že jeho sebevědomí roste s každým kolem. Někdy kolem sedmého kola dosáhl času, s nímž by za jistých okolností stanul v čele startovního pole - to bylo ohromně působivé," vysvětluje Horner pozadí Danielova angažmá.
Mezi dalšími otázkami se pochopitelně objevil i dotaz, zda Ricciardo po dřívějších úspěších nebere návrat k AlphaTauri jako určitou degradaci. To Horner rázně popřel a zdůraznil, že ze strany Australana nepadlo jediné zpochybňující slovo nebo nezaregistroval jakýkoli náznak neochoty přijmout novou výzvu.
"Nejdřív bylo nutné si ujasnit, že má zájem. Usednout do AlphaTauri je něco docela jiného než pilotovat Red Bull. Ale i tady jsou jisté výzvy a my se chtěli ujistit, že jeho hlavním cílem bude postoupit z Q1. Zdálo se mi, že je víc než šťastný, že se opět vrací do závodního režimu, na startovní rošt a je znovu pilotem F1," vysvětlil Horner a zároveň odpověděl i na otázku, proč nedostal příležitost talentovaný Liam Lawson. Boss Red Bullu prohlásil, že by bylo "nefér" místo tak zkušeného pilota jakým je Ricciardo posadit do kokpitu nováčka. Dodal, že v tom jistou roli hrálo i zklamání, že de Vries nenaplnil očekávání v něj vkládaná.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.