Nelze přehlédnout, že návrat Daniela Ricciarda po půl roce do závodního kokpitu, navíc na "místo činu" v rodině Red Bullu, vyvolal patřičnou odezvu. Jak už to bývá, okamžitě se vyrojily dohady, co se doopravdy za angažováním čtyřiatřicetiletého Australana skrývá.
Mnozí fanoušci netrpělivě vyhlížejí víkendovou Grand Prix Maďarska, kde se poprvé po odchodu od McLarenu představí Daniel Joseph Ricciardo, věčně usměvavý rodák z Perthu, jemuž končí půlroční "prázdniny". Určitě si je dobře vědom obtížného postavení nejen svého, ale i týmu, jenž měl určitě větší ambice, než doposud získané dva body a poslední místo v Poháru konstruktérů.
S ohledem na Ricciardovu závodní minulost a dosažené úspěchy - 8 vítězství, 3 pole-position a 32 pódiovým umístění - se mnozí začali zaobírat otázkou, zda náhrada za vyhozeného Nycka de Vriese není jen nástupnické pole pro comeback do řad Red Bullu. Ostatně nejsou to jen fanoušci, něco podobného naznačil v podcastu F1 Nation i šéf stáje Christian Horner.
"V tuhle chvíli se jeho návrat týká doby do konce sezóny, takže žádné další kombinace nebo očekávání neexistují. Poskytli jsme Daniela týmu AlphaTauri na zbývající závody letošního roku. Je také zřejmé, že našimi piloty i pro příští rok budou Max a Checo, ale vždy je dobré mít nějakého kvalitního nebo talentovaného pilota v záloze. Myslím si, že Ricciardo chce svého působení v AlphaTauri využít jako možnost usilovat v roce 2025 o místo u Red Bullu," přilévá olej do ohně dohadů Horner.
Šéf letošní nejúspěšnější stáje, jenž 16. listopadu oslaví kulaté padesátiny, vysvětlil rozhodnutí nabídnout Ricciardovi sedačku v AlphaTauri jeho výkonem při testu pneumatik v Silverstone, kdy se letos poprvé posadil do monopostu RB19. Rozhodující byl pro Hornera jeho čas, jímž by se po jistých korekcích v oblasti paliva, pneumatik a stavu trati mohl kvalifikovat do první řady - Christianovo rozhodnutí pak bylo velmi rychlé.
"Šel jsem se na test podívat a největší dojem na mě udělala skutečnost, že Ricci s tímto autem nejezdil sedm měsíců a ve třetím nebo čtvrtém kole dosáhl času v odstupu jedné vteřiny od těch, kterých dosáhli naši piloti. První výjezd na »pořádných« pneumatikách naznačil, že jeho sebevědomí roste s každým kolem. Někdy kolem sedmého kola dosáhl času, s nímž by za jistých okolností stanul v čele startovního pole - to bylo ohromně působivé," vysvětluje Horner pozadí Danielova angažmá.
Mezi dalšími otázkami se pochopitelně objevil i dotaz, zda Ricciardo po dřívějších úspěších nebere návrat k AlphaTauri jako určitou degradaci. To Horner rázně popřel a zdůraznil, že ze strany Australana nepadlo jediné zpochybňující slovo nebo nezaregistroval jakýkoli náznak neochoty přijmout novou výzvu.
"Nejdřív bylo nutné si ujasnit, že má zájem. Usednout do AlphaTauri je něco docela jiného než pilotovat Red Bull. Ale i tady jsou jisté výzvy a my se chtěli ujistit, že jeho hlavním cílem bude postoupit z Q1. Zdálo se mi, že je víc než šťastný, že se opět vrací do závodního režimu, na startovní rošt a je znovu pilotem F1," vysvětlil Horner a zároveň odpověděl i na otázku, proč nedostal příležitost talentovaný Liam Lawson. Boss Red Bullu prohlásil, že by bylo "nefér" místo tak zkušeného pilota jakým je Ricciardo posadit do kokpitu nováčka. Dodal, že v tom jistou roli hrálo i zklamání, že de Vries nenaplnil očekávání v něj vkládaná.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.