Třetina sezóny F1 je minulostí a přestože v posledních závodech francouzský tým získal několik slušných výsledků, pořád se nenacházejí na pozicích, které si předsevzali. Nicméně nepodléhají nervozitě a hledají přiměřené řešení.
V Kanadě se Gasly postaral o přerušení prvního tréninku, když nedobrovolně zastavil a hlásil na boxovou zídku selhání hnacího hřídele. Ona "šílená" chyba však byla podstatně triviálnější - do volantu přestalo proudit napětí a tím došlo k reakci spojky. Nebyl to jediný problém - v GP Ázerbajdžánu porucha hydrauliky způsobila požár Gaslyho motoru v prvním tréninku a Ocon v téže relaci zaznamenal škodu převodovky.
"Musíte prostě vše restartovat, všechno zpětně projít. Ověřit si, jestli nebylo někde s něčím špatně zacházeno nebo došlo k únavě materiálu. Musíme pochopit, proč se nám nedaří. Ano, máme určité problémy se spolehlivostí a musíme se s nimi vypořádat. Ale ani kvůli jedné věci nepropadáme panice. Jsem přesvědčen, že všechny nepříjemnosti dáme do pořádku," uvedl sportovní ředitel týmu Alan Permane.
Poněkud zmaten byl tým po kanadském defektu Gaslyho v Montrealu. Permane jej hodnotí jako "hodně podivný" - došlo totiž k němu v oblasti, která je od roku 2008 "neprůstřelná".
"Upřímně, za to musíme převzít odpovědnost. Problém s volantem u Pierrova vozu, to je naprostá hrůza. Zkoumali jsme elektroniku. Daný díl kupujeme a myslím, že je používán pravděpodobně na každém volantu. Design se od roku 2008 nezměnil. Nám selhalo napájení a odešla spojka. Proto jsme přijali od Pierra hlášení, že selhal hnací hřídel. Ale ve skutečnosti byla postižena spojka. Jsou to složité záležitosti," pokračuje Permane.
Inovace pokračují
Permane dále vysvětluje, že brzy bude instalována nová podlaha, protože Alpine se snaží postupovat podle trendu z roku 2022 přinášet aktualizace odpovídající simulacím v aerodynamickém tunelu. Počítá, že agresivní vývojová křivka bude znamenat postupná zlepšení Alpine v každém z nadcházejících závodů.
"Některé věci přijdou. V každém závodě se bude něco dít. Už víme, co lze očekávat ve Spielbergu. Pracujeme na nové podlaze, je to další cyklus. Nejsem si jistý, jestli to bude propojeno s aerodynamikou a zasáhne to do designu, nebo se podaří zvýšit přítlak, ale ona nová podlaha je jistotou. Jde o kontinuální postup a jsem si jistý, že v každém závodě nějakou změnu do dokumentu FIA nahlásíme," uzavírá Permane.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.