Psal se rok 2007 a Circuit de Catalunya v Montmeló (Barcelona) doznal zásadní změny v poslední třetině. Jak se zdá, ne všechny úpravy vedou vždy k lepším výsledkům, proto se letos dočkáme staronové varianty.
Španělský okruh, hojně využívaný k testování, prošel proměnou v úseku mezi zatáčkami Banc Sabadell (12) a závěrečnou New Holland (14). Na vloženou třináctku, zvanou též Europcar, navázala nová šikana, čímž okruhu přibyly dvě zatáčky a jeho délka se "natáhla" o 28 metrů. Další úpravou prošla předloni pasáž La Caixa (10) a následná "jedenáctka", což byl v podstatě návrat k variantě fungující do roku 2003. Nyní se do stejných kolejí vrací zmíněná partie za zatáčkou Europcar - po 15 letech nepříjemný zpomalovací retardér zmizí.
Jedná se o důsledek tlaku pilotů, kteří existenci tohoto úseku nazývali "projevem zastaralého závodění". Alex Albon úsek označil za "ošklivý" a je přesvědčen, že likvidace šikany napomůže lepším závodním výkonům - a jak dodal, prospěje i jeho stáji.
"Ty tři zatáčky nám vždycky působily určité potíže. Ztrácel jsem tam vždy dost času na kolo, takže zbavit se jich je opravdu perfektní," vysvětluje pilot Williamsu s tím, že ono místo "ničilo zbytek trati", proto i ostatní piloti podpořili jeho přestavbu, nebo chcete-li návrat k předchozí variantě. "Myslím, že to bude dobré, neznám pilota, který by se ke změně stavěl negativně. Vždy to bylo tak trochu... nerad bych použil termínu »ošklivým dílem«, ale je to něco podobného. Degradovalo to vlastně zbytek trati, protože jsme tam ztráceli rytmus. Jde tu především o závodění a já doufám, že se teď o něco zlepší," dodává Albon.
Šestadvacetiletý rodák z thajského Londres si dal tu práci a poskytl detailní rozbor zmíněné pasáže trati. Znovu lze zdůraznit, že hlavní přínos vidí v konzistentnějším způsobu boje o pozice: "Loni jsme byli svědky, že jsme se v zatáčkách 10 až 12 mohli držet soupeře. Vždy bylo možné najít trochu prostoru, zvláště pokud jste se v desítce udrželi a vzali jedenáctku zeširoka, pak vám vůz před vámi neujel. Ale jakmile jsme se ocitli v úseku 13-15, už jsme neměli variantu a museli kopírovat stopu. Proto se domnívám, že tu letos uvidíme předjížděcí manévry," přeje si Albon.
Své nadšení přidává i sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton a vůbec neskrývá radost, přičemž si připomněl i své vůbec první testy na této trati - to bylo ještě v McLarenu v roce 2006: "Ze změny jsem opravdu mega nadšený. Je to jeden ze starších, ,klasických' okruhů - takových, jaké se mi vždy líbily. Vzpomínám si na testování v roce 2006, byl to můj první test s F1 s McLarenem. Trvalo dva, tři, možná čtyři dny a v závěrečné pasáži jsem stěží udržel hlavu nahoře. Krk hrozně trpěl a bolel natolik, že jsem v noci stěží usnul. Teď věřím, že budeme schopni se v posledních dvou zatáčkách udržet soupeřů, když už tu nebude šikana ve stylu Mickey Mouse," prohlásil Hamilton.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.