Loni touto dobou mělo Ferrari na kontě dvě vítězství a s nimi celkem osm umístění na stupních vítězů. Letos prozatím jedno jediné. Zdá se, že útok na výsluní se opět odkládá, ale to neznamená, že v Maranellu po čtvrtině šampionátu hodlají složit ruce do klína.
Tým rudých ořů přivezl do Miami inovovanou SF-23 s vylepšeným designem podlahy a revidovanou geometrií v oblasti zadních kol. Cílem mělo být dosažení "vlídnějšího" chování vozu. Jenže Leclerc dvakrát havaroval a on i týmový kolega Sainz jr. si stěžovali na "nulovou flexibilitu". Přeloženo do srozumitelnějšího jazyka: práce s pneumatikami se pro ně stala problematická a de facto jim znemožnila jakkoli měnit během závodu strategii.
Dvojice sice v prvním tréninku označila vůz za méně vyhraněný, ale postupně se s ním stále více trápila. Ferrari nadále uvádí, že na vrcholu priorit pro další závody je provést takové úpravy, aby byl monopost SF-23 více "předvídatelný" - samozřejmě ze strany pilotů.
Prezentaci upraveného vozu v Miami před novináři vedl Jock Clear a dle jeho vyjádření jsou jízdní vlastnosti SF-23 kombinací nastavení a aerodynamických vlastností. "Vždy je to spojení obou ploch. U nového aerodynamického balíčku nasazeného v zimě nám také chvíli trvalo, než jsme dospěli k odpovídajícímu nastavení. Náš podvozek napomáhá tomu, aby se auto dostalo do lepšího provozního okna. Bude třeba omezit některé "špičky" - hlavním cílem je dosáhnout celkově příznivějšího chování, aby jezdci měli ve vůz větší důvěru."
Těšíme se do Emilia Romagna
Před závodem v Imole chystá Ferrari další aktualizace, s nimiž počítá i pro následující závod ve Španělsku. Zásadní změny budou doprovázeny reprofilovaným předním křídlem ze Saúdské Arábie a podlahou z Miami. Podle Cleara je důležitá revize integrace podlahy se zadním křídlem a pneumatikami - jedná se o kritickou oblast. Umocnilo ji i nařízení o zvýšení hrany podlahy o 15 mm, aby se předešlo loni tolik kritizovanému "bouncingu".
"Světlá výška má obrovský vliv na celý balík týkající se přítlaku. Podlaha a zadní křídlo ho generuje značné množství, ale vše je vzájemně propojené. Proto se vývojem zabývá tolik lidí. Pasáž těsně před zadními koly ovládá průtok vzduchu - jde buď z kola ven nebo dovnitř, do difuzoru. Jedná se o poměrně jemné změny, jenže z aerodynamického hlediska jsou poměrně značné. Vše je jen reakcí, zpětnou vazbou na ohlasy pilotů z prvních čtyř letošních Grand Prix. Vzduch lze lehce změnit - pilot bude mít konzistentnější vyvážení v nízké, střední, vysoké rychlosti a při brzdění. Ve všech sférách, kde dochází k pohybu podlahy, můžeme zkusit udělat vůz trochu »příznivější« a tím pádem předvídatelnější pro piloty," dodává Clear.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.