Nájezd do 57. kola po dramatickém startu svedl dohromady Pierra Gaslyho a Estebana Ocona. Dostali se jen o kousek dál než kde fatálně chyboval Kevin Magnussen. Pak už se růžové Alpiny proměnily v trosky.
Na vině vzájemné kolize za zatáčkou 2 byl jednoznačně Gasly, jenž se předtím protáhl za zadní částí rotujícího vozu Fernanda Alonsa a zaujal své páté místo, které mu patřilo před kolizí. Týmového kolegu měl po pravé ruce a doslova ho naremploval do bariéry. Pak už jen létaly úlomky a v Alpine mohli vyvěsit - obrazně - černé vlajky.
Ještě před restartem se paddockem nesly zvěsti, že oba pilotů pochopitelně půjdou kvůli vzájemné kolizi na kobereček kvůli možnému porušení Mezinárodního sportovního kodexu FIA. V něm se praví: "Způsobení kolize, opakování závažných chyb nebo dojem z nedostatku kontroly nad vozem (například při opuštění trati) bude nahlášeno komisařům a může mít za následek potrestání, a to až po diskvalifikaci kteréhokoli dotčeného pilota."
Vysvětlování probíhalo přes pět hodin a výsledkem jednání bylo rozhodnutí komisařů nepodniknout proti Gaslymu žádné další opravné kroky. Tím se pilot Alpine vyhnul potenciální absenci v příštím závodě, protože v současné době má na kontě 10 trestných bodů. Pokud by za své chování na trati v Melbourne dostal další dva (a takové nebezpečí mu opravdu hrozilo), dosáhl by hranice 12 bodů a automaticky by v příští Grand Prix chyběl.
"Stewardi vyslechli pilota vozu #10 i jezdce vozu #31, jakož i zástupce týmu, přezkoumali údaje z GPS, videozáznam závodu i z obou vozů a rozhodli, že se jednalo o incident v prvním restartovaném kole. Oba piloti toto zdůvodnění uznali a jako takové přijali. Z těchto důvodů jsme žádné další kroky nepodnikli," praví se v oficiálním vyhodnocení kolize.
Gasly i nadále zůstává v bezprostředním ohrožení co se možné penalizace na jeden závod týká. Za ním jsou další dva hříšníci s osmi body: Lance Stroll a Daniel Ricciardo, ovšem ten letos ve startovním poli chybí. V Gaslyho případě se body začnou umazávat až po 22. květnu, kdy byl označen za viníka při kolizi se Strollem v Grand Prix Španělska.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.