Nájezd do 57. kola po dramatickém startu svedl dohromady Pierra Gaslyho a Estebana Ocona. Dostali se jen o kousek dál než kde fatálně chyboval Kevin Magnussen. Pak už se růžové Alpiny proměnily v trosky.
Na vině vzájemné kolize za zatáčkou 2 byl jednoznačně Gasly, jenž se předtím protáhl za zadní částí rotujícího vozu Fernanda Alonsa a zaujal své páté místo, které mu patřilo před kolizí. Týmového kolegu měl po pravé ruce a doslova ho naremploval do bariéry. Pak už jen létaly úlomky a v Alpine mohli vyvěsit - obrazně - černé vlajky.
Ještě před restartem se paddockem nesly zvěsti, že oba pilotů pochopitelně půjdou kvůli vzájemné kolizi na kobereček kvůli možnému porušení Mezinárodního sportovního kodexu FIA. V něm se praví: "Způsobení kolize, opakování závažných chyb nebo dojem z nedostatku kontroly nad vozem (například při opuštění trati) bude nahlášeno komisařům a může mít za následek potrestání, a to až po diskvalifikaci kteréhokoli dotčeného pilota."
Vysvětlování probíhalo přes pět hodin a výsledkem jednání bylo rozhodnutí komisařů nepodniknout proti Gaslymu žádné další opravné kroky. Tím se pilot Alpine vyhnul potenciální absenci v příštím závodě, protože v současné době má na kontě 10 trestných bodů. Pokud by za své chování na trati v Melbourne dostal další dva (a takové nebezpečí mu opravdu hrozilo), dosáhl by hranice 12 bodů a automaticky by v příští Grand Prix chyběl.
"Stewardi vyslechli pilota vozu #10 i jezdce vozu #31, jakož i zástupce týmu, přezkoumali údaje z GPS, videozáznam závodu i z obou vozů a rozhodli, že se jednalo o incident v prvním restartovaném kole. Oba piloti toto zdůvodnění uznali a jako takové přijali. Z těchto důvodů jsme žádné další kroky nepodnikli," praví se v oficiálním vyhodnocení kolize.
Gasly i nadále zůstává v bezprostředním ohrožení co se možné penalizace na jeden závod týká. Za ním jsou další dva hříšníci s osmi body: Lance Stroll a Daniel Ricciardo, ovšem ten letos ve startovním poli chybí. V Gaslyho případě se body začnou umazávat až po 22. květnu, kdy byl označen za viníka při kolizi se Strollem v Grand Prix Španělska.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.