Není výjimkou, že populární hudba a rychlá kola kráčela ruku v ruce. Ostatně dobře víme o slabostech pro silné stroje například v podání George Harrisona (Beatles) či Andy Ridgeleye (Wham!). Fungovalo to ale i opačně.
Karl Edward Tommy "Slim" Borgudd přišel na svět v Borgholmu (Öland) 25. listopadu 1946. Velkou část života rozdělil mezi dvě velké záliby - rychlá kola a bubenické paličky. Protože Švédsko nepatřilo nikdy mezi hudební velmoci na světovém trhu, skupiny jako Solar Plexus, Lea Riders Group či Made In Sweden byly známé jen severským posluchačům. Pro Borgudda byla signifikantní studiová spolupráce se souborem Hootenanny Singers. Kytaristou zde byl jistý Björn Ulvaeus a díky jeho vlivu se později vytvořila obrovská fáma. Ale nepředbíhejme.
Urostlý - a vlasy rychle ztrácející Slim už od útlého věku koketoval se závodními vozy, ale po dlouhých deset let šlo spíš o zábavu než nějaké vážné závodění. To se změnilo až s úspěchem na poli sportovních vozů v roce 1972, kdy Švéd na vozech Hillman Imp a Volvo 122 vyhrál pět závodů a skončil ve švédském šampionátu na postu vicemistra. Nádavkem si o rok později zajistil titul šampióna švédské Formule Ford. Na "cesťácích" jezdil až do roku 1975, ovšem očekávaný progres nenásledoval, dost možná i kvůli jeho hudebním aktivitám. Sporadicky se objevoval v letech 1976 a 1977 ve formuli 3, pak se rozhodl založit vlastní tým a etabloval se na některých evropských, hlavně pak švédských tratích. Tady se stal mistrem Švédska (1979) a v evropské sérii skončil třetí.
Ani úspěchy ho neposunuly do F2, ale o jeho budoucnosti rozhodla - jako u mnohých dalších pilotů - Grand Prix Monaca F3. Borgudd na své Marchu Toyota dlouho držel třetí příčku, ale po kolizi se mu začala rozpadat karosérie, takže část závodu musel Slim ovládat auto jednou rukou, načež následoval další náraz a bylo po nadějích. Ovšem nikoli do budoucna. Výkon v Monte Carlu udělal dojem na Günthera Schmidta - ale také peníze švédských superhvězd. Skupina ABBA vyplatila majiteli stále ATS 100 000 DM a Slim nahradil v kokpitu žlutého vozu nepříliš úspěšného Jana Lammerse se smlouvou do konce roku 1981. Při debutu obsadil po startu z 24. pozice třináctou příčku, ale ta jakoby mu přinesla smůlu - v dalších čtyřech závodech se nedokázal protlačit na start. Pak přišel "skok do oblak" - šesté místo na britském Silverstone, i když upřímně řečeno, značný počet odpadlých a především kolize trojice G. Villeneuve, Jones a de Cesaris ho také posunula kupředu. Až do posledního závodu v Las Vegas se Švéd dokázal dostat vždy na start, i přes neúspěch na parkovišti Caesar Palace ho mohla v kapse hřát nabídka od Kena Tyrrella. V jeho stáji také bez potíží dokončil první tři závody, v Brazílii po diskvalifikacích Rosberga a Piqueta dokonce sahal po dalším bodu, ale pak se z týmu po anglicku vytratil. Podstatně movitější Michele Alboreto zaujal jeho místo a Seveřan tak de facto na dva roky závodění opustil.
Potom už to byly účasti "každý pes, jiná ves". Opět si připomněl časy z F1 na Arrowsu v závodě "odložených" vozů ve Vallelunze (10. místo), pak si vyzkoušel vytrvalostní závody a v letech 1986 a 1987 se posadil do kabiny tahače a dokonce vybojoval tituly v divizi 2 a 3 evropského mistrovství. Za volanty silných strojů působil s různými přestávkami ještě deset let, svou kariéru ukončil v sezóně 1997, kdy veřejně obvinil značku Mercedes-Benz z profitování vybraných pilotů. Pak už se věnoval závodění jen pro radost na amatérské bázi, přičemž nadobro opustil Švédsko a našel nový domov v anglickém Coventry.
Borgudda provázely jisté fámy a dodnes jim někdo věří. On sám prohlásil, že nikdy nebubnoval se skupinou ABBA, patřil pouze díky Ulvaeusovi k přátelům švédského kvarteta. "Několikrát jsem se při nahrávání pohyboval se studiu, kde také ABBA hrála, ale že bych s nimi natáčel, to si opravdu nepamatuji," uvedl při rozhovoru během závodu tahačů na našem území. Stejně tak vyvrátil "zaručenou informaci", že strávil několik měsíců ve vězení za pašování drog. Problémem byl jeho odchod od Tyrrellu, způsobený rezignací mecenášů.
Švédský pilot, jenž se do F1 dostal ve věku, kdy je pro většinu dnešních pilotů už nedostupná, zemřel 23. února letošního roku. Byl v pořadí devátým Švédem, jenž se na tratích Grand Prix prosadil.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.