Není výjimkou, že populární hudba a rychlá kola kráčela ruku v ruce. Ostatně dobře víme o slabostech pro silné stroje například v podání George Harrisona (Beatles) či Andy Ridgeleye (Wham!). Fungovalo to ale i opačně.
Karl Edward Tommy "Slim" Borgudd přišel na svět v Borgholmu (Öland) 25. listopadu 1946. Velkou část života rozdělil mezi dvě velké záliby - rychlá kola a bubenické paličky. Protože Švédsko nepatřilo nikdy mezi hudební velmoci na světovém trhu, skupiny jako Solar Plexus, Lea Riders Group či Made In Sweden byly známé jen severským posluchačům. Pro Borgudda byla signifikantní studiová spolupráce se souborem Hootenanny Singers. Kytaristou zde byl jistý Björn Ulvaeus a díky jeho vlivu se později vytvořila obrovská fáma. Ale nepředbíhejme.
Urostlý - a vlasy rychle ztrácející Slim už od útlého věku koketoval se závodními vozy, ale po dlouhých deset let šlo spíš o zábavu než nějaké vážné závodění. To se změnilo až s úspěchem na poli sportovních vozů v roce 1972, kdy Švéd na vozech Hillman Imp a Volvo 122 vyhrál pět závodů a skončil ve švédském šampionátu na postu vicemistra. Nádavkem si o rok později zajistil titul šampióna švédské Formule Ford. Na "cesťácích" jezdil až do roku 1975, ovšem očekávaný progres nenásledoval, dost možná i kvůli jeho hudebním aktivitám. Sporadicky se objevoval v letech 1976 a 1977 ve formuli 3, pak se rozhodl založit vlastní tým a etabloval se na některých evropských, hlavně pak švédských tratích. Tady se stal mistrem Švédska (1979) a v evropské sérii skončil třetí.
Ani úspěchy ho neposunuly do F2, ale o jeho budoucnosti rozhodla - jako u mnohých dalších pilotů - Grand Prix Monaca F3. Borgudd na své Marchu Toyota dlouho držel třetí příčku, ale po kolizi se mu začala rozpadat karosérie, takže část závodu musel Slim ovládat auto jednou rukou, načež následoval další náraz a bylo po nadějích. Ovšem nikoli do budoucna. Výkon v Monte Carlu udělal dojem na Günthera Schmidta - ale také peníze švédských superhvězd. Skupina ABBA vyplatila majiteli stále ATS 100 000 DM a Slim nahradil v kokpitu žlutého vozu nepříliš úspěšného Jana Lammerse se smlouvou do konce roku 1981. Při debutu obsadil po startu z 24. pozice třináctou příčku, ale ta jakoby mu přinesla smůlu - v dalších čtyřech závodech se nedokázal protlačit na start. Pak přišel "skok do oblak" - šesté místo na britském Silverstone, i když upřímně řečeno, značný počet odpadlých a především kolize trojice G. Villeneuve, Jones a de Cesaris ho také posunula kupředu. Až do posledního závodu v Las Vegas se Švéd dokázal dostat vždy na start, i přes neúspěch na parkovišti Caesar Palace ho mohla v kapse hřát nabídka od Kena Tyrrella. V jeho stáji také bez potíží dokončil první tři závody, v Brazílii po diskvalifikacích Rosberga a Piqueta dokonce sahal po dalším bodu, ale pak se z týmu po anglicku vytratil. Podstatně movitější Michele Alboreto zaujal jeho místo a Seveřan tak de facto na dva roky závodění opustil.
Potom už to byly účasti "každý pes, jiná ves". Opět si připomněl časy z F1 na Arrowsu v závodě "odložených" vozů ve Vallelunze (10. místo), pak si vyzkoušel vytrvalostní závody a v letech 1986 a 1987 se posadil do kabiny tahače a dokonce vybojoval tituly v divizi 2 a 3 evropského mistrovství. Za volanty silných strojů působil s různými přestávkami ještě deset let, svou kariéru ukončil v sezóně 1997, kdy veřejně obvinil značku Mercedes-Benz z profitování vybraných pilotů. Pak už se věnoval závodění jen pro radost na amatérské bázi, přičemž nadobro opustil Švédsko a našel nový domov v anglickém Coventry.
Borgudda provázely jisté fámy a dodnes jim někdo věří. On sám prohlásil, že nikdy nebubnoval se skupinou ABBA, patřil pouze díky Ulvaeusovi k přátelům švédského kvarteta. "Několikrát jsem se při nahrávání pohyboval se studiu, kde také ABBA hrála, ale že bych s nimi natáčel, to si opravdu nepamatuji," uvedl při rozhovoru během závodu tahačů na našem území. Stejně tak vyvrátil "zaručenou informaci", že strávil několik měsíců ve vězení za pašování drog. Problémem byl jeho odchod od Tyrrellu, způsobený rezignací mecenášů.
Švédský pilot, jenž se do F1 dostal ve věku, kdy je pro většinu dnešních pilotů už nedostupná, zemřel 23. února letošního roku. Byl v pořadí devátým Švédem, jenž se na tratích Grand Prix prosadil.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.