Šéf vývoje pohonných jednotek Ferrari Enrico Gualtieri oznamuje dobré zprávy: motory po loňské sezóně běhají na dynamometru spolehlivě, potíže byly vyřešeny.
Ferrari a jeho zákazníci - Alfa Romeo a Haas - se v průběhu minulého ročníku pravidelně setkávali s problémy. Vývoj pohonných jednotek je zmrazen, výrobci mohou pracovat pouze na vylepšování spolehlivosti, a podle zákulisních zpráv přitom v Maranellu dokázali navýšit i výkon.
Jejich motor nyní může být provozován při vyšším výkonu a zároveň lepší spolehlivosti. Šéfové v Maranellu to bagatelizují, ovšem Gualtieri přiznává, že se úpravy zaměřené na spolehlivost skutečně zabraly, což se s konečnou platností potvrdí až na dráze.
"Přípravné práce na sezónu jsou obvykle tím nejrušnějším obdobím roku a tato zima nebyla výjimkou. Pohonné jednotky jsou vlastně od minulého roku zmrazeny včetně kapalin, tedy oleje a paliva. A jediné povolené úpravy jsou ty, které se týkají spolehlivosti," shrnuje Gualtieri.
"Spolehlivost byla loni ve skutečnosti naší Achillovou patou. Proto jsme během zimy pracovali na vyřešení našich hlavních problémů, abychom dosáhli požadované úrovně spolehlivosti, což byl náš cíl pro rok 2023. Kolem toho se točila naše práce během zimy," pokračuje šéf vývoje pohonných jednotek u Ferrari.
"Pracovali jsme zejména na těch oblastech, které nám v minulé sezóně působily největší potíže. Soustředili jsme se tedy na spalovací motor a elektromotory. Zároveň jsme se snažili maximálně využít zkušenosti získané na dráze.
Prošli jsme tedy veškerou zpětnou vazbu a příznaky slabin dílů, jež jsme používali u pohonných jednotek. To samozřejmě zahrnuje různé konstrukční oblasti určitých komponent. Ale zároveň jsme jsme provedli revizi našich postupu sestavování v dodavatelském řetězci a u našich dodavatelů," přibližuje Gualtieri.
"Pracovali jsme na všech oblastech, snažili se pochopit příčiny problémů, s nimiž jsme se setkali na dráze, a využili veškeré naše nástroje, abychom je mohli vyřešit. To ve skutečnosti zahrnovalo práci ve všech oblastech od návrhu po experimentaci včetně procesu sestavování, abychom otestovali nová řešení ve velmi krátké době.
Rovněž jsme vytěžili maximum ze zkušeností získaných v druhé polovině sezóny a dále vyvinuli některé díly, kde to bylo zapotřebí. Tato práce nikdy nekončí, je založena na našem neustálém vylepšování dílů ve snaze dosáhnout požadované úrovně spolehlivosti," podotýká.
A vše podle něj dobře dopadlo: "O zavedených změnách máme z testovací stolice pozitivní zpětnou vazbu. Ale jako obvykle nám trať odhalí, jestli jsme odvedli dobrou práci."
To potvrzuje také nový šéf týmu Frederic Vasseur: "Na dynamometru jsme zvládli nutnou vzdálenost a všichni jsme optimističtí. Ale pouze Bahrajn nám prozradí, jak na tom jsme z pohledu spolehlivosti a výkonnosti. Zatím bych řekl, že je vše v pořádku."
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.