V roce 2026 dojde k dalším změnám pravidel F1 - úprava pohonných jednotek dovoluje novým výrobcům vstoupit na kolbiště královny motorsportu. Zájem rozhodně je, protože v současné době už existuje příslib dalších dvou výrobců.
Nová generace agregátů má klást důraz na využití nové generace paliv, větší podíl elektrické energie a zároveň dosáhnout vyrovnanosti mezi soupeři. Nikdo totiž nestojí o převahu či dominanci jednoho týmu. FIA odhalila v pátek 3. února šest značek, potvrzujících svou účast v šampionátu F1 2026.
Je mezi nimi Audi, jehož zapojení do F1 společně s týmem Sauber bylo oznámeno už v září 2022, dále pak Ford s vazbou na Red Bull - což je spojení zcela nové. Stojí za ním neúspěšný pokus Porsche, odvolaný v létě loňského roku. Ačkoliv nápojový gigant má do roku 2026 uzavřený kontrakt s Hondou a tím pádem v daný okamžik skončí, Japonci se nehodlají účasti v královně motoristického sportu vzdát a vyslovili odhodlání pokračovat v dalším pětiletém cyklu počínaje zmíněným rokem 2026 po změně pravidel. Dvojice Ford a Audi tak rozšíří dosavadní kvarteto dodavatelů pohonných jednotek - Mercedes, Ferrari, Alpine a Honda.
"Zmíněné firmy budou zajišťovat dodávku nové generace motorů F1, podle stanovených pravidel pro rok 2026, zveřejněných na webových stránkách Formule 1. Potvrzení, že v daném roce se na startu sejde šest různých agregátů pouze dokazuje sílu šampionátu a dobrých technických předpisů, jejichž vytvoření provedla FIA v pečlivé spolupráci s F1 a výrobci pohonných jednotek. Ty jsou nyní v čele technologických inovací, díky nimž je budoucnost F1 při zachování solidního závodění udržitelnější. Jsem těmto předním světovým automobilkám vděčný za důvěru, kterou svým závazkem vůči F1 projevili," komentoval informaci prezident FIA Mohammed Ben Sulayem.
Odborníci vidí v rozšíření zájmu automobilek globální boom zejména v USA, ostatně je známo, že ve hře jsou ještě další adepti. Podle posledních zpráv zvažuje FIA možnost rozšířit současné startovní pole o dvě místa, přičemž se tím otevírá šance pro několikrát zmiňovaný projekt Andretti Global, na nějž by byl napojen koncern General Motors. Další informace hovoří o ataku z asijského prostředí jménem Panthera - jejich první pokus spadá už do roku 2019. Větší počet než 10 týmů se v F1 objevil naposledy v roce 2016, ovšem po jedné sezóně a odstoupení stáje Manor Racing MRT se opět vrátil na deset účastníků.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.