V roce 2026 dojde k dalším změnám pravidel F1 - úprava pohonných jednotek dovoluje novým výrobcům vstoupit na kolbiště královny motorsportu. Zájem rozhodně je, protože v současné době už existuje příslib dalších dvou výrobců.
Nová generace agregátů má klást důraz na využití nové generace paliv, větší podíl elektrické energie a zároveň dosáhnout vyrovnanosti mezi soupeři. Nikdo totiž nestojí o převahu či dominanci jednoho týmu. FIA odhalila v pátek 3. února šest značek, potvrzujících svou účast v šampionátu F1 2026.
Je mezi nimi Audi, jehož zapojení do F1 společně s týmem Sauber bylo oznámeno už v září 2022, dále pak Ford s vazbou na Red Bull - což je spojení zcela nové. Stojí za ním neúspěšný pokus Porsche, odvolaný v létě loňského roku. Ačkoliv nápojový gigant má do roku 2026 uzavřený kontrakt s Hondou a tím pádem v daný okamžik skončí, Japonci se nehodlají účasti v královně motoristického sportu vzdát a vyslovili odhodlání pokračovat v dalším pětiletém cyklu počínaje zmíněným rokem 2026 po změně pravidel. Dvojice Ford a Audi tak rozšíří dosavadní kvarteto dodavatelů pohonných jednotek - Mercedes, Ferrari, Alpine a Honda.
"Zmíněné firmy budou zajišťovat dodávku nové generace motorů F1, podle stanovených pravidel pro rok 2026, zveřejněných na webových stránkách Formule 1. Potvrzení, že v daném roce se na startu sejde šest různých agregátů pouze dokazuje sílu šampionátu a dobrých technických předpisů, jejichž vytvoření provedla FIA v pečlivé spolupráci s F1 a výrobci pohonných jednotek. Ty jsou nyní v čele technologických inovací, díky nimž je budoucnost F1 při zachování solidního závodění udržitelnější. Jsem těmto předním světovým automobilkám vděčný za důvěru, kterou svým závazkem vůči F1 projevili," komentoval informaci prezident FIA Mohammed Ben Sulayem.
Odborníci vidí v rozšíření zájmu automobilek globální boom zejména v USA, ostatně je známo, že ve hře jsou ještě další adepti. Podle posledních zpráv zvažuje FIA možnost rozšířit současné startovní pole o dvě místa, přičemž se tím otevírá šance pro několikrát zmiňovaný projekt Andretti Global, na nějž by byl napojen koncern General Motors. Další informace hovoří o ataku z asijského prostředí jménem Panthera - jejich první pokus spadá už do roku 2019. Větší počet než 10 týmů se v F1 objevil naposledy v roce 2016, ovšem po jedné sezóně a odstoupení stáje Manor Racing MRT se opět vrátil na deset účastníků.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.