V roce 2026 dojde k dalším změnám pravidel F1 - úprava pohonných jednotek dovoluje novým výrobcům vstoupit na kolbiště královny motorsportu. Zájem rozhodně je, protože v současné době už existuje příslib dalších dvou výrobců.
Nová generace agregátů má klást důraz na využití nové generace paliv, větší podíl elektrické energie a zároveň dosáhnout vyrovnanosti mezi soupeři. Nikdo totiž nestojí o převahu či dominanci jednoho týmu. FIA odhalila v pátek 3. února šest značek, potvrzujících svou účast v šampionátu F1 2026.
Je mezi nimi Audi, jehož zapojení do F1 společně s týmem Sauber bylo oznámeno už v září 2022, dále pak Ford s vazbou na Red Bull - což je spojení zcela nové. Stojí za ním neúspěšný pokus Porsche, odvolaný v létě loňského roku. Ačkoliv nápojový gigant má do roku 2026 uzavřený kontrakt s Hondou a tím pádem v daný okamžik skončí, Japonci se nehodlají účasti v královně motoristického sportu vzdát a vyslovili odhodlání pokračovat v dalším pětiletém cyklu počínaje zmíněným rokem 2026 po změně pravidel. Dvojice Ford a Audi tak rozšíří dosavadní kvarteto dodavatelů pohonných jednotek - Mercedes, Ferrari, Alpine a Honda.
"Zmíněné firmy budou zajišťovat dodávku nové generace motorů F1, podle stanovených pravidel pro rok 2026, zveřejněných na webových stránkách Formule 1. Potvrzení, že v daném roce se na startu sejde šest různých agregátů pouze dokazuje sílu šampionátu a dobrých technických předpisů, jejichž vytvoření provedla FIA v pečlivé spolupráci s F1 a výrobci pohonných jednotek. Ty jsou nyní v čele technologických inovací, díky nimž je budoucnost F1 při zachování solidního závodění udržitelnější. Jsem těmto předním světovým automobilkám vděčný za důvěru, kterou svým závazkem vůči F1 projevili," komentoval informaci prezident FIA Mohammed Ben Sulayem.
Odborníci vidí v rozšíření zájmu automobilek globální boom zejména v USA, ostatně je známo, že ve hře jsou ještě další adepti. Podle posledních zpráv zvažuje FIA možnost rozšířit současné startovní pole o dvě místa, přičemž se tím otevírá šance pro několikrát zmiňovaný projekt Andretti Global, na nějž by byl napojen koncern General Motors. Další informace hovoří o ataku z asijského prostředí jménem Panthera - jejich první pokus spadá už do roku 2019. Větší počet než 10 týmů se v F1 objevil naposledy v roce 2016, ovšem po jedné sezóně a odstoupení stáje Manor Racing MRT se opět vrátil na deset účastníků.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.