Günther Steiner se vrací k průběhu Velké ceny Spojených států, po níž podali protest proti monopostu Fernanda Alonsa, který v jejím průběhu přišel o zpětné zrcátko. Komisaři mu následně udělili 30sekundovou penalizaci a Španěl tak přišel o body.
Pilot Haasu Kevin Magnussen letos již třikrát viděl černo-oranžovou vlajku poté, co přišel k drobnému poškození bočnice svého předního křídla. Proto si stěžoval, když Sergio Pérez s Red Bullem kroužil v Austin s podobným poškozením v pohodě dál, aniž by mu komisaři věnovali pozornost. A proto také dvakrát poukázal ředitelství závodu na Alonsovo kmitající zpětné zrcátko, které nakonec upadlo. Podle amerického týmu ani jeden z vozů nebyl bezpečný, jak jim vždy bylo argumentováno.
FIA se protestem proti Red Bullu nezabývala, protože o bočnici přišel a křídlo tak podle ní bylo bezpečné. V případě Alonsa ovšem zareagovala a dodatečně mu vyměřila trest, což pomohlo i Magnussenovi k posunu z devátého na osmé místo. Alpine bylo dotčeno a odvolalo se, což se bude dále řešit tento týden.
"Necílím na nikoho. Pro mě musí být rozhodnutí konzistentní. FIA je regulátorem a musí být konzistentní," uvádí Steiner, s čím má v poslední době hlavní problém ve Formuli 1.
Alonsovo chybějící zpětné zrcátko"Pokud vám chybí zrcátko a pravidla říkají, že musíte mít dvě, proč byste měli mít možnost říct, že jste měli nehodu, a proto jezdíte jen s jedním? I tak potřebujete mít obě. Někdy to je OK, jindy ne. Musíme přijít na způsob, jak zajistit, aby to bylo OK či nikoliv, abyste věděli, co dělat. Proto jsme se pokoušeli zjistit, zda je to konzistentní či nikoliv," pokračuje šéf Haasu.
"Aspoň pracujeme na budoucnosti. Jezdit bez zrcátka je podle nás docela jednoduché - pravidla říkají, že musíte mít dvě. On jezdil jen s jedním. Fakt mě nezajímá, jak o něj přišel. Viděli jsme, jak mu plápolá - tehdy měli dostat černo-oranžovou vlajku. Potom ulétlo. Pak měl být diskvalifikován, protože neměl bezpečné vybavení. Je to stejné, jako kdyby se vám uvolnila opěrka hlavy, taky se musíte stáhnout," vysvětluje Steiner.
Pérezovo křídloV případě Red Bullu poukazuje na nesoulad mezi tím, kdy pilot kvůli poškozené bočnice musí k výměně do boxů a situací, kdy bočnice odlétne a vše je následně v pořádku.
"U předního křídla je jakoby měřeno dvojím metrem. Když ji ztratíte, máto to v pořádku. Ale když plandá a vy jim řeknete, že neupadne, tak to v pořádku není. Je to rozdíl," poukazuje Steiner.
Jeho Haas podle něj doplácí na to, že přední křídla vyrábí robustnější - na rozdíl od ultra-lehkého a křehkého Red Bullu: "Jsou dva způsoby, jak můžete udělat tato přední křídla a my jsem si vybrali ten bezpečný, aby bočnice vůbec neulétla. Bude to bezpečnější ji nechat uletět, než aby držela na křídle," říká sarkasticky.
Nekonzistence komisařů ohrožuje budoucnost HaasuPilot Kevin Magnussen to shrnuje slovy: "Musí být konzistentní. Chápu argument, že tyto části mohou odlétnout a být nebezpečné, ale pokud mi letos třikrát letos konzistentně ukázali černo-oranžovou vlajku, pak je to velmi frustrující vidět, jak jiní přicházejí o díly ze svých auta nedostanou ji.
"Zkrátka to nechápu. V závodech, kdy jsme dostali černo-oranžovou vlajku, jsme mohli získat body. A v šampionátu konstruktérů to mohlo udělat několik pozic, což je spousta peněz. To škodí budoucnosti našeho týmu. Je mi úplně jedno, pro jaký směr se rozhodnou, pokud se jej budou konzistentně držet," uzavírá dánský pilot.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.