Günther Steiner se vrací k průběhu Velké ceny Spojených států, po níž podali protest proti monopostu Fernanda Alonsa, který v jejím průběhu přišel o zpětné zrcátko. Komisaři mu následně udělili 30sekundovou penalizaci a Španěl tak přišel o body.
Pilot Haasu Kevin Magnussen letos již třikrát viděl černo-oranžovou vlajku poté, co přišel k drobnému poškození bočnice svého předního křídla. Proto si stěžoval, když Sergio Pérez s Red Bullem kroužil v Austin s podobným poškozením v pohodě dál, aniž by mu komisaři věnovali pozornost. A proto také dvakrát poukázal ředitelství závodu na Alonsovo kmitající zpětné zrcátko, které nakonec upadlo. Podle amerického týmu ani jeden z vozů nebyl bezpečný, jak jim vždy bylo argumentováno.
FIA se protestem proti Red Bullu nezabývala, protože o bočnici přišel a křídlo tak podle ní bylo bezpečné. V případě Alonsa ovšem zareagovala a dodatečně mu vyměřila trest, což pomohlo i Magnussenovi k posunu z devátého na osmé místo. Alpine bylo dotčeno a odvolalo se, což se bude dále řešit tento týden.
"Necílím na nikoho. Pro mě musí být rozhodnutí konzistentní. FIA je regulátorem a musí být konzistentní," uvádí Steiner, s čím má v poslední době hlavní problém ve Formuli 1.
Alonsovo chybějící zpětné zrcátko"Pokud vám chybí zrcátko a pravidla říkají, že musíte mít dvě, proč byste měli mít možnost říct, že jste měli nehodu, a proto jezdíte jen s jedním? I tak potřebujete mít obě. Někdy to je OK, jindy ne. Musíme přijít na způsob, jak zajistit, aby to bylo OK či nikoliv, abyste věděli, co dělat. Proto jsme se pokoušeli zjistit, zda je to konzistentní či nikoliv," pokračuje šéf Haasu.
"Aspoň pracujeme na budoucnosti. Jezdit bez zrcátka je podle nás docela jednoduché - pravidla říkají, že musíte mít dvě. On jezdil jen s jedním. Fakt mě nezajímá, jak o něj přišel. Viděli jsme, jak mu plápolá - tehdy měli dostat černo-oranžovou vlajku. Potom ulétlo. Pak měl být diskvalifikován, protože neměl bezpečné vybavení. Je to stejné, jako kdyby se vám uvolnila opěrka hlavy, taky se musíte stáhnout," vysvětluje Steiner.
Pérezovo křídloV případě Red Bullu poukazuje na nesoulad mezi tím, kdy pilot kvůli poškozené bočnice musí k výměně do boxů a situací, kdy bočnice odlétne a vše je následně v pořádku.
"U předního křídla je jakoby měřeno dvojím metrem. Když ji ztratíte, máto to v pořádku. Ale když plandá a vy jim řeknete, že neupadne, tak to v pořádku není. Je to rozdíl," poukazuje Steiner.
Jeho Haas podle něj doplácí na to, že přední křídla vyrábí robustnější - na rozdíl od ultra-lehkého a křehkého Red Bullu: "Jsou dva způsoby, jak můžete udělat tato přední křídla a my jsem si vybrali ten bezpečný, aby bočnice vůbec neulétla. Bude to bezpečnější ji nechat uletět, než aby držela na křídle," říká sarkasticky.
Nekonzistence komisařů ohrožuje budoucnost HaasuPilot Kevin Magnussen to shrnuje slovy: "Musí být konzistentní. Chápu argument, že tyto části mohou odlétnout a být nebezpečné, ale pokud mi letos třikrát letos konzistentně ukázali černo-oranžovou vlajku, pak je to velmi frustrující vidět, jak jiní přicházejí o díly ze svých auta nedostanou ji.
"Zkrátka to nechápu. V závodech, kdy jsme dostali černo-oranžovou vlajku, jsme mohli získat body. A v šampionátu konstruktérů to mohlo udělat několik pozic, což je spousta peněz. To škodí budoucnosti našeho týmu. Je mi úplně jedno, pro jaký směr se rozhodnou, pokud se jej budou konzistentně držet," uzavírá dánský pilot.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.