V letošní sezóně to bylo Ferrari, na nějž se často valila vlna útoků a až sžíravých posměchů za přešlapy, kterými žila F1. České rčení říká, že na každého jednou dojde, a to byl při kvalifikaci v Singapuru právě Red Bull, považovaný za bezchybný a dokonalý tým.
Vedoucí pilot letošního šampionátu a muž, jemuž v posledních závodech může startovat prakticky odkudkoliv, stejně vždy vyhraje, zažil v závěru kvalifikace GP Singapuru velmi nemilý fakt. Navzdory několika drobným zaváháním nakonec měl ještě v poslední vlásence před závěrečnou dvojicí zatáček solidně rozjeté kolo a vypadalo to, že nakonec přeskočí Charlese Leclerca a odstartuje z nejlepší pozice.
Místo toho však jeho vůz zpomalil a zamířil do boxů. Jak to u přenosů bývá, až poté se ozvala zpožděná radiová komunikace - nešlo o rozhodnutí pilota, nýbrž ho z trati stáhl tým. Důvod byl záhy zřejmý: u Red Bullu špatně odhadli množství paliva, do situace promluvila rovněž osychající trať a tím pádem větší rychlost. Pokud by Verstappen projel cílem, nejspíš by měl nejlepší čas, ale také by ho čekala diskvalifikace, protože by neměl v nádrži dostatečný objem paliva pro kontrolní vzorek požadovaný FIA.
Holanďan absolutně nebral ohled na okolí a když mu tým sdělil svůj příkaz, doslova vybuchl: "Co to má, ku*va, znamenat?" Když po kvalifikaci přišel dotaz ze strany zástupce Motorsport.com, jak moc ho tým zklamal svým přístupem, Verstappen odpověděl zpříma: "Jsem pro kritický přístup. Když si ho prosadím já, mohou také oni volit stejnou minci, když udělám chybu. Mělo by to fungovat oběma směry. Jen tak se navzájem udržíme ve správně nastoupeném směru - nechceme být jen dobří, musíme být dokonalí. To chceme!" Na další dotaz, jak se asi tvářili zástupci týmu, Max utrousil: "Asi jim to bylo jasné, když viděli můj výraz a co jsem jim řekl do komunikace..."
Dohady se samozřejmě množily a Verstappen nepřímo poukázal na týmový příkaz, aby přerušil nadějně rozjeté kolo a nechal si poodjet před svým rozhodujícím pokusem Gaslyho, na nějž se dotahoval. Max si ale stojí za faktem, že by lidé na boxové zídce měli mít přehled o odjetém počtu kol a co si může nebo nemůže pilot s ohledem na množství paliva dovolit.
"Asi nás trochu překvapilo, že jsme absolvovali kolo navíc. Ale měli byste ten vývoj sledovat a odhadnout, že k němu dojde. Z toho důvodu opravdu nechápu, proč k tomu vůbec došlo. Nejde mi na rozum, proč mě nechali dokončit jedno z předchozích kol, než mi sdělili, abych si udělal dostatečný odstup před posledním pokusem. Ano, také Pierre přede mnou v tom měl jistou roli. Blížil jsem se ke Gaslymu, ale to není omluva. Na co máme všechny možné senzory, které by měly podobné věci mapovat? Proto to obrovské zklamání, protože jsem přesvědčen, že naše auto je dobré, i když nějaké chyby v Q3 jste mohli vidět. Podmínky byly složité, ale mně nevadily."
Opět se na přetřes dostává příkaz vypustit rychlé kolo kvůli Gaslymu v dohledu. To byla podle Verstappena neomluvitelná chyba. "Jel jsem v něm o dvě vteřiny rychleji, než byl můj předchozí čas. Při něm jsem zajel velmi dobře poslední sektor, takže bych se minimálně o dvě vteřiny zlepšil, protože jsem je měl k dobru ještě než jsem dorazil do dvou posledních zatáček. Také jsem měl štěstí, protože jsem mohl škrtnout o zeď, ale dokázal jsem tomu uniknout.
"Pokud bych měl v autě dostatek paliva, bylo by mé poslední kolo určitě výrazně rychlejší. Ale nic jsem netušil a šel do toho jako vždy naplno. Tvrdím, že bych měl pole-position. Vždyť poslední výkon 1:51,395 jsem zajel poté, co jsem výrazně uklouzl v poslední šikaně. Takže jsem přišel o hodně a mohl to napravit," dodává Verstappen.
Svět F1 a fanoušci pochopitelně tuto záležitost náležitě komentují a jak už to bývá, nešetří ani vtipy. V jedné debatě se objevil názor, že v týmovém rozpočtu chybělo £2.35, což je částka, za níž by se pořídilo ono nedostatkové množství paliva. Obecně se však má za to, že navzdory méně snadnému předjíždění není pro Verstappena osmé místo na startu nějak zásadní překážkou v cestě za vítězstvím.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.