Kvalifikace byla do jisté míry ovlivněna deštěm, který sice před jejím začátkem ustal, ale mokrá trať, vysoká vlhkost vzduchu a tím pádem pomalejší vysychání znamenalo pro všechny piloty velmi složité podmínky.
Asijské podnebí znamenalo doslova ruletu a v mnohých případech ovlivnilo dění na trati, i když žádný velký třesk se neodehrál. Teplota vzduchu a trati byla téměř shodná (26°C resp. 27-28°C), vysoká vlhkost vzduchu 81 % a menší větřík - 3,9 km/h - byly kulisou kvalifikace pod umělým osvětlením.
Q1 - 18 minutVšichni piloti se na trať vydali na zeleně označených pneumatikách, protože i když už nepršelo, zejména ve třetím sektoru ještě na mnoha místech stála voda. První zaznamenaný čas měl na kontě Russell (1:57,099), ale poté vyjeli jeho kolegové a postupně sráželi hodnoty níž a níž. Překvapil Lance Stroll (1.56,997), naopak první pokus nevyšel Saizovi (1:58,131). Záhy se však Ferrari dostaly do kondice (Leclerc 1:55,054), ale šikovně si vedl i Hamilton (1:54,689). K vidění bylo několik hodin - Magnussen, Vettel - či výjezdu mimo trať v pasáži před podjezdem tribuny (Albon). Problém měl i Verstappen, jemuž vůz lehce plaval, ale nakonc to byl on, kdo si zajistil nejlepší čas 1:53,057 před Hamiltonem (1:53,161). Smůla provázela Ocona, jehož výkon ovlivnily problémy s brzdami.
Do Q2 nepostoupili: Bottas, Ricciardo, Ocon, Albon, Latifi
Q2 - 15 minutTrať přeci jenom ztrácela mokrou povahu, ale ze špičky si nikdo při prvních pokusech netroufl zariskovat, třebaže Leclerc se dožadoval zkoušky na slicks. Časy se zkrátily zhruba o jednu vteřinu a když v závěru vyzkoušeli piloti Aston Martinu a Zhou nejměkčí směs a přes jisté zlepšení se do Q3 neprosadili, nepokusili se o to ani ostatní. Tentokrát si dílčí vítězství odnesl Leclerc (1:52,343) před Hamiltonem (1:52,691) a Verstappenem (1:52,723). Vettel svou nadějně rozjetou jízdu skončil chybou před podjezdem tribuny, jinak jeho první vlaštovka na slicks mohla být úspěšná. Pořádným překvapením byl výkon Russella, jenž nedokázal přes veškerou snahu zlepšit svůj čas na postup do závěrečného dějství.
Do Q3 nepostoupili: Russell, Stroll, Schumacher, Vettel, Zhou
Q3 - 12 minutBoj nervů začal v samotném začátku, nakonec zariskovali až na Magnussena a Cunodu všichni ostatní a nasadili nejměkčí směs. Třeba pro Leclerca, jenž chtěl původně ještě jednou intermediate to znamenalo malé zdržení. Verstappen se hodně pral se svým vozem a výsledkem byl překvapivě nepovedený čas 1:56,940, ale jak se pneumatiky začaly zahřívat, bylo jasné, že rozhodnou opravdu poslední metry a vteřiny. Stačí porovnat první relevantní časy pětice Verstappen - Pérez - Leclerc - Sainz - Hamilton (1:54,293 - 1:51,747 - 1:51,881 - 1:52,234 - 1:51,099) s finálními pokusy. Prakticky všichni piloti kroužili i čtyři kola za sebou a bez problémů zdolali hranici 1:50,00, ovšem zajímavé je, že poslední pokusy nevyšly podle očekávání Pérezovi a Hamiltonovi, třebaže čas zajeli až po Leclercovi - a skutečně každé kolo blíž cíli mělo rychlejší potenciál - Hamilton dokonce před posledním pokusem zajel pomalé kolo, aby si co nejlépe nachystal pneumatiky. Verstappen i přes drobné chyby rozjel poslední kolo hodně nadějně, ovšem k jeho překvapení ho tým povolal do pit-lane, což Holanďan značně rozladěně komentoval - příčinou byl nedostatek paliva, což tým potvrdil; podle časomíry však měl reálně na pohodlné zdolání Leclercova času...
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.