Kvalifikace byla do jisté míry ovlivněna deštěm, který sice před jejím začátkem ustal, ale mokrá trať, vysoká vlhkost vzduchu a tím pádem pomalejší vysychání znamenalo pro všechny piloty velmi složité podmínky.
Asijské podnebí znamenalo doslova ruletu a v mnohých případech ovlivnilo dění na trati, i když žádný velký třesk se neodehrál. Teplota vzduchu a trati byla téměř shodná (26°C resp. 27-28°C), vysoká vlhkost vzduchu 81 % a menší větřík - 3,9 km/h - byly kulisou kvalifikace pod umělým osvětlením.
Q1 - 18 minutVšichni piloti se na trať vydali na zeleně označených pneumatikách, protože i když už nepršelo, zejména ve třetím sektoru ještě na mnoha místech stála voda. První zaznamenaný čas měl na kontě Russell (1:57,099), ale poté vyjeli jeho kolegové a postupně sráželi hodnoty níž a níž. Překvapil Lance Stroll (1.56,997), naopak první pokus nevyšel Saizovi (1:58,131). Záhy se však Ferrari dostaly do kondice (Leclerc 1:55,054), ale šikovně si vedl i Hamilton (1:54,689). K vidění bylo několik hodin - Magnussen, Vettel - či výjezdu mimo trať v pasáži před podjezdem tribuny (Albon). Problém měl i Verstappen, jemuž vůz lehce plaval, ale nakonc to byl on, kdo si zajistil nejlepší čas 1:53,057 před Hamiltonem (1:53,161). Smůla provázela Ocona, jehož výkon ovlivnily problémy s brzdami.
Do Q2 nepostoupili: Bottas, Ricciardo, Ocon, Albon, Latifi
Q2 - 15 minutTrať přeci jenom ztrácela mokrou povahu, ale ze špičky si nikdo při prvních pokusech netroufl zariskovat, třebaže Leclerc se dožadoval zkoušky na slicks. Časy se zkrátily zhruba o jednu vteřinu a když v závěru vyzkoušeli piloti Aston Martinu a Zhou nejměkčí směs a přes jisté zlepšení se do Q3 neprosadili, nepokusili se o to ani ostatní. Tentokrát si dílčí vítězství odnesl Leclerc (1:52,343) před Hamiltonem (1:52,691) a Verstappenem (1:52,723). Vettel svou nadějně rozjetou jízdu skončil chybou před podjezdem tribuny, jinak jeho první vlaštovka na slicks mohla být úspěšná. Pořádným překvapením byl výkon Russella, jenž nedokázal přes veškerou snahu zlepšit svůj čas na postup do závěrečného dějství.
Do Q3 nepostoupili: Russell, Stroll, Schumacher, Vettel, Zhou
Q3 - 12 minutBoj nervů začal v samotném začátku, nakonec zariskovali až na Magnussena a Cunodu všichni ostatní a nasadili nejměkčí směs. Třeba pro Leclerca, jenž chtěl původně ještě jednou intermediate to znamenalo malé zdržení. Verstappen se hodně pral se svým vozem a výsledkem byl překvapivě nepovedený čas 1:56,940, ale jak se pneumatiky začaly zahřívat, bylo jasné, že rozhodnou opravdu poslední metry a vteřiny. Stačí porovnat první relevantní časy pětice Verstappen - Pérez - Leclerc - Sainz - Hamilton (1:54,293 - 1:51,747 - 1:51,881 - 1:52,234 - 1:51,099) s finálními pokusy. Prakticky všichni piloti kroužili i čtyři kola za sebou a bez problémů zdolali hranici 1:50,00, ovšem zajímavé je, že poslední pokusy nevyšly podle očekávání Pérezovi a Hamiltonovi, třebaže čas zajeli až po Leclercovi - a skutečně každé kolo blíž cíli mělo rychlejší potenciál - Hamilton dokonce před posledním pokusem zajel pomalé kolo, aby si co nejlépe nachystal pneumatiky. Verstappen i přes drobné chyby rozjel poslední kolo hodně nadějně, ovšem k jeho překvapení ho tým povolal do pit-lane, což Holanďan značně rozladěně komentoval - příčinou byl nedostatek paliva, což tým potvrdil; podle časomíry však měl reálně na pohodlné zdolání Leclercova času...
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.