Haas do Maďarska přivezl podstatně vylepšený vůz VF-22, který svým řešením bočnic hodně připomínal Ferrari. Jeho šéf Günther Steiner reaguje na uštěpačné poznámky a vysvětluje, proč se ve vývoji přiklonili k řešení, které má na svém voze stáj z Maranella.
Americký tým s novými díly v první části sezóny hodně vyčkával, velký balík vylepšení čítající novou podlahu, bočnice, křidélka a zavěšení přivezl až před letní přestávkou na Hungaroring. Kvůli nedostatku dílů ho měl na voze pouze Kevin Magnussen díky lepšímu postavení v šampionátu před svým týmovým kolegou Mickem Schumacherem.
Inovovaný vůz měl široké bočnice jako Ferrari F1-75, což jejich šéfovi bylo kolegy novináři hned předloženo. Na dotaz, zda očekával, že bude obviněn z kopírování, Steiner stručně odpověděl: "Očekával jsem, že budeme rychlí."
Ferrari = logická volba: stejný motor, převodovka či zavěšení"Pokud někdo řekne, že kopírujeme, tak odpovídám pořád to stejné: koho bychom tedy měli kopírovat, Williams? To není urážka Williamsu, ale mají zcela odlišný koncept a jsou pomalejší než my," vysvětluje šéf Haasu, kterému mezi konstruktéry patří s 34 body sedmá příčka.
"Když tedy někoho kopírujete, kopírujete ty nejlepší - a těmi jsou momentálně Ferrari a Red Bull. Naše auto má stejný motor a stejnou převodovku jako Ferrari. Mají stejná zavěšení. Proč bychom tedy měli kopírovat někoho jiného," pokračuje Steiner. "A navíc vyhrávají závody, jedna a jedna jsou pořád dvě!"
Opatrnost v nasazování novinek, rok 2019 je vyškolilDále pak vysvětluje, proč jim to trvalo tak dlouho, než přišli s nějakým vylepšením: "Chtěli jsme zajistit, že cokoliv, co nasadíme na auto, bude s nastavením vozu také fungovat. Nechtěli jsme přivézt něco, co bychom nemohli použít, protože nemůžeme změnit nastavení tak, aby ta věc fungovala. I kvůli tomu nám to trvalo trochu déle, byli jsme trochu opatrnější."
Poté připomíná nedávné špatné zkušenosti, kdy nasazovali jedno vylepšení za druhým, ale auto se nikam neposouvalo: "V sezóně 2018 jsme prožili dobrý rok. Přiváželi jsme novinky, ty fungovali a posouvali jsme se kupředu."
"Rok 2019 nás samozřejmě trochu vystrašil. A pak v roce 2020 jsme nenasadili žádná vylepšení, stejně jako loni. Proto jsme se nyní rozhodli, že budeme pomalejší a provedeme to co nejlépe umíme, abychom nedopadli jako v sezóně 2019, kdy jsme v Abú Zabí skončili se stejným vozem, s jakým jsme začínali v Bahrajnu," připomíná Steiner.
Další drobná vylepšení a snaha porazit šestou Alfu RomeoPo letní přestávce Haas připravuje ještě drobnější vylepšení pro okruhy ve Spa a v Monze, kde je zapotřebí nižšího přítlaku a efektivnější aerodynamiky pro dosahování rychlejších časů na kolo.
"budeme mít menší vylepšení pro tyto rychlé tratě, ale nezrychlí nám auto o 5 - 7 km/h na rovinkách. Půjde asi jen o pár km/h," potvrzuje šéf Haasu, který se poohlíží po šesté příčce Alfy Romeo, na níž ztrácí 17 bodů.
Jak reálný je podle něj další posun po letní přestávce? "Sedmé místo je něco, co si můžeme dát za cíl, není to nerealistické. Ale v závodění je váš cíl vždy o stupeň vyšší než to, kde momentálně jste: chcete být šestí. Proto se o to pokusíme."
"Říkám: 'Pokusíme,' neřekl jsem, že budeme šestí, ale zkusíme to. Momentálně je ale sedmé místo hezké. Stále musíme tvrdě pracovat na tom, abychom si ho udrželi, protože nikdo nespí," uvědomuje si Steiner.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.