Haas do Maďarska přivezl podstatně vylepšený vůz VF-22, který svým řešením bočnic hodně připomínal Ferrari. Jeho šéf Günther Steiner reaguje na uštěpačné poznámky a vysvětluje, proč se ve vývoji přiklonili k řešení, které má na svém voze stáj z Maranella.
Americký tým s novými díly v první části sezóny hodně vyčkával, velký balík vylepšení čítající novou podlahu, bočnice, křidélka a zavěšení přivezl až před letní přestávkou na Hungaroring. Kvůli nedostatku dílů ho měl na voze pouze Kevin Magnussen díky lepšímu postavení v šampionátu před svým týmovým kolegou Mickem Schumacherem.
Inovovaný vůz měl široké bočnice jako Ferrari F1-75, což jejich šéfovi bylo kolegy novináři hned předloženo. Na dotaz, zda očekával, že bude obviněn z kopírování, Steiner stručně odpověděl: "Očekával jsem, že budeme rychlí."
Ferrari = logická volba: stejný motor, převodovka či zavěšení"Pokud někdo řekne, že kopírujeme, tak odpovídám pořád to stejné: koho bychom tedy měli kopírovat, Williams? To není urážka Williamsu, ale mají zcela odlišný koncept a jsou pomalejší než my," vysvětluje šéf Haasu, kterému mezi konstruktéry patří s 34 body sedmá příčka.
"Když tedy někoho kopírujete, kopírujete ty nejlepší - a těmi jsou momentálně Ferrari a Red Bull. Naše auto má stejný motor a stejnou převodovku jako Ferrari. Mají stejná zavěšení. Proč bychom tedy měli kopírovat někoho jiného," pokračuje Steiner. "A navíc vyhrávají závody, jedna a jedna jsou pořád dvě!"
Opatrnost v nasazování novinek, rok 2019 je vyškolilDále pak vysvětluje, proč jim to trvalo tak dlouho, než přišli s nějakým vylepšením: "Chtěli jsme zajistit, že cokoliv, co nasadíme na auto, bude s nastavením vozu také fungovat. Nechtěli jsme přivézt něco, co bychom nemohli použít, protože nemůžeme změnit nastavení tak, aby ta věc fungovala. I kvůli tomu nám to trvalo trochu déle, byli jsme trochu opatrnější."
Poté připomíná nedávné špatné zkušenosti, kdy nasazovali jedno vylepšení za druhým, ale auto se nikam neposouvalo: "V sezóně 2018 jsme prožili dobrý rok. Přiváželi jsme novinky, ty fungovali a posouvali jsme se kupředu."
"Rok 2019 nás samozřejmě trochu vystrašil. A pak v roce 2020 jsme nenasadili žádná vylepšení, stejně jako loni. Proto jsme se nyní rozhodli, že budeme pomalejší a provedeme to co nejlépe umíme, abychom nedopadli jako v sezóně 2019, kdy jsme v Abú Zabí skončili se stejným vozem, s jakým jsme začínali v Bahrajnu," připomíná Steiner.
Další drobná vylepšení a snaha porazit šestou Alfu RomeoPo letní přestávce Haas připravuje ještě drobnější vylepšení pro okruhy ve Spa a v Monze, kde je zapotřebí nižšího přítlaku a efektivnější aerodynamiky pro dosahování rychlejších časů na kolo.
"budeme mít menší vylepšení pro tyto rychlé tratě, ale nezrychlí nám auto o 5 - 7 km/h na rovinkách. Půjde asi jen o pár km/h," potvrzuje šéf Haasu, který se poohlíží po šesté příčce Alfy Romeo, na níž ztrácí 17 bodů.
Jak reálný je podle něj další posun po letní přestávce? "Sedmé místo je něco, co si můžeme dát za cíl, není to nerealistické. Ale v závodění je váš cíl vždy o stupeň vyšší než to, kde momentálně jste: chcete být šestí. Proto se o to pokusíme."
"Říkám: 'Pokusíme,' neřekl jsem, že budeme šestí, ale zkusíme to. Momentálně je ale sedmé místo hezké. Stále musíme tvrdě pracovat na tom, abychom si ho udrželi, protože nikdo nespí," uvědomuje si Steiner.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.