Haas do Maďarska přivezl podstatně vylepšený vůz VF-22, který svým řešením bočnic hodně připomínal Ferrari. Jeho šéf Günther Steiner reaguje na uštěpačné poznámky a vysvětluje, proč se ve vývoji přiklonili k řešení, které má na svém voze stáj z Maranella.
Americký tým s novými díly v první části sezóny hodně vyčkával, velký balík vylepšení čítající novou podlahu, bočnice, křidélka a zavěšení přivezl až před letní přestávkou na Hungaroring. Kvůli nedostatku dílů ho měl na voze pouze Kevin Magnussen díky lepšímu postavení v šampionátu před svým týmovým kolegou Mickem Schumacherem.
Inovovaný vůz měl široké bočnice jako Ferrari F1-75, což jejich šéfovi bylo kolegy novináři hned předloženo. Na dotaz, zda očekával, že bude obviněn z kopírování, Steiner stručně odpověděl: "Očekával jsem, že budeme rychlí."
Ferrari = logická volba: stejný motor, převodovka či zavěšení"Pokud někdo řekne, že kopírujeme, tak odpovídám pořád to stejné: koho bychom tedy měli kopírovat, Williams? To není urážka Williamsu, ale mají zcela odlišný koncept a jsou pomalejší než my," vysvětluje šéf Haasu, kterému mezi konstruktéry patří s 34 body sedmá příčka.
"Když tedy někoho kopírujete, kopírujete ty nejlepší - a těmi jsou momentálně Ferrari a Red Bull. Naše auto má stejný motor a stejnou převodovku jako Ferrari. Mají stejná zavěšení. Proč bychom tedy měli kopírovat někoho jiného," pokračuje Steiner. "A navíc vyhrávají závody, jedna a jedna jsou pořád dvě!"
Opatrnost v nasazování novinek, rok 2019 je vyškolilDále pak vysvětluje, proč jim to trvalo tak dlouho, než přišli s nějakým vylepšením: "Chtěli jsme zajistit, že cokoliv, co nasadíme na auto, bude s nastavením vozu také fungovat. Nechtěli jsme přivézt něco, co bychom nemohli použít, protože nemůžeme změnit nastavení tak, aby ta věc fungovala. I kvůli tomu nám to trvalo trochu déle, byli jsme trochu opatrnější."
Poté připomíná nedávné špatné zkušenosti, kdy nasazovali jedno vylepšení za druhým, ale auto se nikam neposouvalo: "V sezóně 2018 jsme prožili dobrý rok. Přiváželi jsme novinky, ty fungovali a posouvali jsme se kupředu."
"Rok 2019 nás samozřejmě trochu vystrašil. A pak v roce 2020 jsme nenasadili žádná vylepšení, stejně jako loni. Proto jsme se nyní rozhodli, že budeme pomalejší a provedeme to co nejlépe umíme, abychom nedopadli jako v sezóně 2019, kdy jsme v Abú Zabí skončili se stejným vozem, s jakým jsme začínali v Bahrajnu," připomíná Steiner.
Další drobná vylepšení a snaha porazit šestou Alfu RomeoPo letní přestávce Haas připravuje ještě drobnější vylepšení pro okruhy ve Spa a v Monze, kde je zapotřebí nižšího přítlaku a efektivnější aerodynamiky pro dosahování rychlejších časů na kolo.
"budeme mít menší vylepšení pro tyto rychlé tratě, ale nezrychlí nám auto o 5 - 7 km/h na rovinkách. Půjde asi jen o pár km/h," potvrzuje šéf Haasu, který se poohlíží po šesté příčce Alfy Romeo, na níž ztrácí 17 bodů.
Jak reálný je podle něj další posun po letní přestávce? "Sedmé místo je něco, co si můžeme dát za cíl, není to nerealistické. Ale v závodění je váš cíl vždy o stupeň vyšší než to, kde momentálně jste: chcete být šestí. Proto se o to pokusíme."
"Říkám: 'Pokusíme,' neřekl jsem, že budeme šestí, ale zkusíme to. Momentálně je ale sedmé místo hezké. Stále musíme tvrdě pracovat na tom, abychom si ho udrželi, protože nikdo nespí," uvědomuje si Steiner.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.