Když se nad okruh v Monte Carlu přestěhovaly mraky, kdekdo nabyl dojmu, že odložení startu bylo způsobeno právě dešťovými kapkami. Jenže to ve skutečnosti bylo jinak, počasí nebylo to pravou příčinou.
Je pravdou, že krátce před 15:00, kdy měli piloti vyrazit do zahřívacího kola, lehce pršelo. Je ovšem také fakt, že déšť slábl a podle pohledu do boxů se dokonce zdálo, že v jednu chvíli ustal. Přesto přišlo - pro někoho možná poněkud podivné rozhodnutí - odsunout start o devět minut. Jak se ukázalo několik desítek minut po skončeném závodě, příčina byla docela jiná, i když déšť na ní možná měl svůj malý podíl.
Nastal totiž kompletní výpadek elektrické energie; následovalo selhání startovního systému na startovním roštu. I když netrvalo dlouho a proud opět naskočil, vedení závodu rozhodlo, že problémy se světelnou signalizací a panely na startovní rovince jsou takového charakteru, že start bude odložen. Díky tomu se nad trať dostala další dešťová sprcha a když bylo konečně vše připraveno, odkroužili piloti za safety carem tři zaváděcí kola a zakotvili v boxech. Většina z nich vůbec netušila, proč byl start závodu odložen, většina se domnívala, že by mohli několik kol odjet, než přišla druhá přeháňka.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton po závodě prohlásil, že oba starty mohly být provedeny z pevných pozic, ale s ohledem na vodní fontány nakonec uznal, že letmý start byl nejlepším řešením. Jiného názoru byl Kevin Magnussen: "Mohli odstartovat. Samozřejmě pak došlo k bodu, kdy nastal přívalový déšť, takže by nejspíš závod přerušili, ale to je součást závodění."
Podle FIA má od roku 2020 ředitel závodu pravomoc rozhodnout o způsobu startu po červené vlajce - je tedy na něm, jestli zvolí variantu z pevných pozic nebo letmé provedení. V Monaku FIA oficiálně uvedla, že vedení "monitoruje silný liják, jenž se rychle blíží k okruhu, pročež pozastavení startovní procedury bylo učiněno z bezpečnostních důvodů s ohledem na to, že tento víkend k žádnému provozu na mokré trati nedošlo." Proč zpočátku neuvedli problémy s elektrickou energií? Nejspíš by to image F1 dle něčího názoru neprospělo, i když podobné věci se stávaly i v minulosti...
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.