Když se nad okruh v Monte Carlu přestěhovaly mraky, kdekdo nabyl dojmu, že odložení startu bylo způsobeno právě dešťovými kapkami. Jenže to ve skutečnosti bylo jinak, počasí nebylo to pravou příčinou.
Je pravdou, že krátce před 15:00, kdy měli piloti vyrazit do zahřívacího kola, lehce pršelo. Je ovšem také fakt, že déšť slábl a podle pohledu do boxů se dokonce zdálo, že v jednu chvíli ustal. Přesto přišlo - pro někoho možná poněkud podivné rozhodnutí - odsunout start o devět minut. Jak se ukázalo několik desítek minut po skončeném závodě, příčina byla docela jiná, i když déšť na ní možná měl svůj malý podíl.
Nastal totiž kompletní výpadek elektrické energie; následovalo selhání startovního systému na startovním roštu. I když netrvalo dlouho a proud opět naskočil, vedení závodu rozhodlo, že problémy se světelnou signalizací a panely na startovní rovince jsou takového charakteru, že start bude odložen. Díky tomu se nad trať dostala další dešťová sprcha a když bylo konečně vše připraveno, odkroužili piloti za safety carem tři zaváděcí kola a zakotvili v boxech. Většina z nich vůbec netušila, proč byl start závodu odložen, většina se domnívala, že by mohli několik kol odjet, než přišla druhá přeháňka.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton po závodě prohlásil, že oba starty mohly být provedeny z pevných pozic, ale s ohledem na vodní fontány nakonec uznal, že letmý start byl nejlepším řešením. Jiného názoru byl Kevin Magnussen: "Mohli odstartovat. Samozřejmě pak došlo k bodu, kdy nastal přívalový déšť, takže by nejspíš závod přerušili, ale to je součást závodění."
Podle FIA má od roku 2020 ředitel závodu pravomoc rozhodnout o způsobu startu po červené vlajce - je tedy na něm, jestli zvolí variantu z pevných pozic nebo letmé provedení. V Monaku FIA oficiálně uvedla, že vedení "monitoruje silný liják, jenž se rychle blíží k okruhu, pročež pozastavení startovní procedury bylo učiněno z bezpečnostních důvodů s ohledem na to, že tento víkend k žádnému provozu na mokré trati nedošlo." Proč zpočátku neuvedli problémy s elektrickou energií? Nejspíš by to image F1 dle něčího názoru neprospělo, i když podobné věci se stávaly i v minulosti...
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.