Mercedes svým konceptem ultra-úzkých bočnic během testování v Bahrajnu překvapil, podle soupeřů ale nemusí jít o nejvýhodnější řešení. I Haas se tímto řešením zabýval již u svého prvotního návrhu, poté jej zavrhl. Ferrari naopak využívá maximální šířku bočnic, podle něj však na nich až tolik nezáleží - důležité je to, co se děje pod nimi.
Zatímco v padoku mezi médii sklízely Stříbrné šípy první den testů v Bahrajnu obdiv, někteří ze soupeřů příliš překvapení nebyli. Aerodynamické oddělení nejpomalejšího týmu loňské sezóny tento nápad zkoumalo již loni v červenci, poté se však rozhodli pro jiné řešení bočnic.
"Přesně tento koncept byl naším prvním návrhem. Měli jsme ho v aerodynamickém tunelu loni v červenci a již tehdy jsme si uvědomovali, že přináší výhody v pomalých zatáčkách," popisuje po testech šéf Haasu Günther Steiner.
Proč jej tedy dále nerozvíjeli? "Pokud jde ale o celkový balík, viděli jsme větší potenciál v širokých bočnicích," vysvětluje 56letý držitel italského i amerického občanství.
Je pravdou, že se Mercedes se svým vozem během testů trápil. Auto bylo nervózní, poskakovalo, piloti do zatáček často probržďovali a stěžovali si na velkou nedotáčivost. Poslední dva dny se ale zlepšovalo a vzhledem ke zdrojům tohoto týmu a zkušenostem z posledních let jej není radno vylučovat z boje o titul. I pokud by jejich vůz W13 neměl v prvním závodě na vítězství, jak nám stáj tvrdí, tak určitě bude mít potenciál na velké zlepšení v průběhu sezóny.
Pokroky nicméně čekáme u všech, jelikož nová generace monopostů je teprve na počátku svého vývoje. I šéf výkonnosti Aston Martinu Tom McCullough prohlásil, že už chystají úplně odlišné auto AMR22: "Auto, které jste teď viděli, není nic ve srovnání s tím, které máme v aerodynamickém tunelu."
Ferrari by na tom každopádně na počátku mělo být velmi dobře. Ultra-úzké řešení bočnic loni také zkoumalo. S jakým výsledkem? "Věnovali jsme čas těmto konceptům, abychom přišli na ten nejlepší kompromis. Z toho, co víme, a na základě našich testů, je nejlepší to řešení, které jsme zvolili," popisuje šéf jeho Mattia Binotto.
"Opakuji, že tou hlavní částí aerodynamické výkonnosti těchto aut je přísavný efekt, horní část není rozhodující. Tou je podlaha. Podlaha vám zaručuje 80 - 90 % výkonnosti, zbytek ovlivňuje posledních pár desetin," vysvětluje šéf Ferrari.
Co očekává od svého týmu tento víkend v Bahrajnu poté, co vyloučil roli favorita? "Myslím, že budeme hned konkurenceschopní... Nevím, jestli budeme o dvě desetiny napřed či pozadu. Red Bull je velmi silný. Max asi bude před námi," odpovídá.
Podle svých měření jsou před Mercedesem i v oblasti výkonu pohonné jednotky: "Loni jsme na konkurenci ztráceli 25 koní. Zkoušeli jsme to teď vypočítat na základě přibližných dat - jsme na stejné úrovni, možná trochu napřed," těší Binotta.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.