Mercedes svým konceptem ultra-úzkých bočnic během testování v Bahrajnu překvapil, podle soupeřů ale nemusí jít o nejvýhodnější řešení. I Haas se tímto řešením zabýval již u svého prvotního návrhu, poté jej zavrhl. Ferrari naopak využívá maximální šířku bočnic, podle něj však na nich až tolik nezáleží - důležité je to, co se děje pod nimi.
Zatímco v padoku mezi médii sklízely Stříbrné šípy první den testů v Bahrajnu obdiv, někteří ze soupeřů příliš překvapení nebyli. Aerodynamické oddělení nejpomalejšího týmu loňské sezóny tento nápad zkoumalo již loni v červenci, poté se však rozhodli pro jiné řešení bočnic.
"Přesně tento koncept byl naším prvním návrhem. Měli jsme ho v aerodynamickém tunelu loni v červenci a již tehdy jsme si uvědomovali, že přináší výhody v pomalých zatáčkách," popisuje po testech šéf Haasu Günther Steiner.
Proč jej tedy dále nerozvíjeli? "Pokud jde ale o celkový balík, viděli jsme větší potenciál v širokých bočnicích," vysvětluje 56letý držitel italského i amerického občanství.
Je pravdou, že se Mercedes se svým vozem během testů trápil. Auto bylo nervózní, poskakovalo, piloti do zatáček často probržďovali a stěžovali si na velkou nedotáčivost. Poslední dva dny se ale zlepšovalo a vzhledem ke zdrojům tohoto týmu a zkušenostem z posledních let jej není radno vylučovat z boje o titul. I pokud by jejich vůz W13 neměl v prvním závodě na vítězství, jak nám stáj tvrdí, tak určitě bude mít potenciál na velké zlepšení v průběhu sezóny.
Pokroky nicméně čekáme u všech, jelikož nová generace monopostů je teprve na počátku svého vývoje. I šéf výkonnosti Aston Martinu Tom McCullough prohlásil, že už chystají úplně odlišné auto AMR22: "Auto, které jste teď viděli, není nic ve srovnání s tím, které máme v aerodynamickém tunelu."
Ferrari by na tom každopádně na počátku mělo být velmi dobře. Ultra-úzké řešení bočnic loni také zkoumalo. S jakým výsledkem? "Věnovali jsme čas těmto konceptům, abychom přišli na ten nejlepší kompromis. Z toho, co víme, a na základě našich testů, je nejlepší to řešení, které jsme zvolili," popisuje šéf jeho Mattia Binotto.
"Opakuji, že tou hlavní částí aerodynamické výkonnosti těchto aut je přísavný efekt, horní část není rozhodující. Tou je podlaha. Podlaha vám zaručuje 80 - 90 % výkonnosti, zbytek ovlivňuje posledních pár desetin," vysvětluje šéf Ferrari.
Co očekává od svého týmu tento víkend v Bahrajnu poté, co vyloučil roli favorita? "Myslím, že budeme hned konkurenceschopní... Nevím, jestli budeme o dvě desetiny napřed či pozadu. Red Bull je velmi silný. Max asi bude před námi," odpovídá.
Podle svých měření jsou před Mercedesem i v oblasti výkonu pohonné jednotky: "Loni jsme na konkurenci ztráceli 25 koní. Zkoušeli jsme to teď vypočítat na základě přibližných dat - jsme na stejné úrovni, možná trochu napřed," těší Binotta.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.