Novinka na trati, kde to v roce 1950 vlastně "všechno začalo". Jakýsi vložený závod na 17 kol rozhodl o složení startovního roštu. Že je o pokusný formát zájem, dokládalo i na 100 000 fanoušků na okruhu Silverstone.
Na start se téměř celé pole seřadilo na středně tvrdých pneumatikách, pouze čtyři stateční - Bottas, Alonso, Ocon a Räikkönen - nasadili nejměkčí směs. Nad okruhem zářilo slunce, trať sálala teplotou 46°C a vlastně nikdo nevěděl, co má od sprintu očekávat. Zajímavé bezesporu je, že nový formát sprintu měl měřit maximálně 100 km, jenže oněch 17 kol znamená 100,147 km. Trocha hnidopišství, ale což...
Hned po startu se dostal do čela Verstappen a i když se Hamilton pokusil na protilehlé rovince vzít si své místo zpět, Holanďan ho bez potíží odrazil a pak už jenom postupně, zato vytrvale navyšoval svůj náskok. Čtyři kola před cílem už to byly tři vteřiny, poté dostal od týmu upozornění, aby jel na jistotu a vyhýbal se obrubníkům. I proto je konečný odstup podstatně menší, ale Max už v posledních kolech sázel na jistotu.
Bottas na měkké směsi neměl na to, aby se vedoucí dvojice držel, za ním jedoucí Leclerc zase nestíhal Fina, ale měl klidný odstup od bojující skupinky za sebou. Alonso využil měkké směsi a prodral se až na páté místo, ale nestačil na oba McLareny, byť se snažil seč mohl i za cenu mohutného kličkování. Nakonec ho Norris zdolal v 6. kole, Ricciardo o tři kola později. Každopádně sedmá příčka je pro Španěla opravdovou výhrou, nakonec i Ocon si podstatně polepšil, takže otázka měkké versus středně tvrdé směsi nezůstala zodpovězena do důsledků.
Smolaři dne byla dvojice Sainz a Pérez. Carlos doplatil na smyk George Russella v prvním kole a propadl se až na 18. příčku. V pátém kole už byl čtrnáctý, poté si poradil s Raikkönenem a Gaslym a nakonec skončil těsně za desátým Oconem, ovšem ještě byl ve vzduchu verdikt komise FIA, avizující prošetření jeho duelu s Russellem po závodě. Sergio Pérez předvedl hodně špatný start a ve snaze se vrátit na čelní příčky udělal mezi zatáčkami Maggots a Beckets chybu, po hodinách prosvištěl kačírkem a jen tak tak neskončil na bariéře. Jeho vůz nejspíš doznal nějaké újmy, protože Mexičan zvládl předjet pouze Micka Schumachera a před posledním kolem ho tým stáhl do boxů. Je možná zbytečné podotýkat, že dvojice Haasů si opět odbyla vzájemnou kolizi.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.