Lewis Hamilton šturmoval ve své snaze dostihnout vedoucího Maxe Verstappena a ze svého průběžného třetího místa nejdřív potřeboval zdolat týmového kolegu Valtteri Bottase. Finský pilot před sezónou prohlásil, že už nebude takový otloukánek a neprodá svou kůži zadarmo.
Na trati to tak i vypadalo. Když se oba Mercedesy už v poměrně těsném kontaktu hnaly po cílové rovince do 52. kola, zazněl z boxové zídky pokyn Bottasovi, aby kolegu příliš nezdržoval. Lewis už byl ve třetí zatáčce Renault v těsném závěsu, ale Valtteri nadále hájil svou pozici až na protilehlou rovinku, kde Hamilton za využití DRS najel před zatáčkou La Caixa na vnitřní stranu a týmového kolegu předstihl. V depu "třícípé hvězdy" asi nebyli někteří daleko lehkému infarktu, bezprostřední prostřih na Toto Wolffa jasně naznačoval, že s tímhle řešením rozhodně spokojený nebyl.
V konečném důsledku to pro oba piloty znamenalo určitou ztrátu, dokonce se hovoří až o 4 vteřinách. Čekalo se proto, jak se k této Bottasově "vzpouře" vyjádří sami jezdci a tým. Po závodě pochopitelně emoce poněkud opadly a tak se vysvětlení neslo ve smířlivém duchu.
"Určitě jsem ho mohl pustit o něco dřív, ale jel jsem svůj vlastní závod, takže jsem i já musel kalkulovat. Potřeboval jsem se dostat k Leclercovi dřív, než bude v »boxovém okně«, abych mohl i já zastavit a pokusit se zabojovat o prémiový bod. Hlavně ale opět říkám, že jsem jel vlastní závod. Dostal jsem pokyn, abych ho příliš nezdržoval, ale já tu nejsem, abych někoho pouštěl, nýbrž abych závodil," podal svou verzi Bottas.
"Upřímně, nevěděl jsem, že dostal nějaký pokyn, takže jsem si v duchu říkal, že spolu závodíme, což je pro mě v naprostém pořádku, zvláště v této fázi sezóny. Tak jsem to vyhodnotil, držel se za ním a pokusil se ho předjet. Když jsme se blížili k zatáčce 10, projevily se zásadně rozdílné strategie, takže v nějakém bodě jsem se před něj dostat musel, měl jsem lepší pneumatiky. Najížděli jsme do zatáčky 10, myslel jsem, že tam je dostatečná mezera, Valtteri se zachoval absolutně férově. Předpokládám, že jsem ho moc nezdržel," volil smířlivý tón Hamilton.
"Piloti při závodě mají své instinkty. Lewis však měl úplně jinou strategii, takže k výměně mohlo dojít rychleji. Nakonec jsme dokázali zvítězit, ale chápu, že Valtteri měl zase těžký den a tudíž je i naštvaný. Kdybychom neuspěli, byl bych mnohem kritičtější, ale koneckonců se z této zkušenosti můžeme poučit. A to na obě strany, budeme o tom diskutovat, ale přátelskou formou," prohlásil Wolff, jenž chápal Bottasovu frustraci kvůli výměně míst, ale údajně neměl žádné velké obavy, že by tato situace měla dopad na konečný výsledek týmu.
Jenže ono se ne nadarmo říká "není šprochu..." Pokud chtěl Bottas bojovat o nejrychlejší kolo a pokrýt si Leclerca, měl situaci nejen velmi jednoduchou, protože Monačan jel za ním a navíc tým Ferrari mu dal do vysílačky pokyn, že zkusí závod dojet na středně tvrdé směsi, kterou Charles nasadil v 29. kole. Paradoxně by pro Bottase tedy bylo lepší, kdyby Lewise pustil dříve a v jeho závětří se pokusil vyvézt a nějaký ten čas nahnat. Místo toho se pustil do sveřepého boje a naopak sám nějaký čas ztratil.
Že Leclerc opravdu nebyl jeho zásadním soupeřem, naznačuje skutečnost, že když Fin v 54. kole zajel do boxů k výměně, pilota Ferrari velmi snadno zdolal o tři kola později. To, že i Leclerc později zajel do boxů už na věci nic nemění - u Ferrari, vědomi si náskoku na Péreze, jenž rovněž zkusil štěstí s bojem o nejrychlejší kolo a zastavil v boxech (58. kolo), mohli Monačana povolat do boxů víceméně "na jistotu", protože žádné přímé nebezpečí odnikud nehrozilo a bylo by hloupé ztratit dobrý výsledek kvůli nějakému defektu pneumatik.
Z hlediska boje o nejrychlejší kolo tak nejenže zajel do boxů příliš brzy, ale navíc svou zastávkou poskytl velkorysý prostor Verstappenovi. Ten už dlouho před Hamiltonovým převzetím vedoucí pozice v 60. kole tušil, že první místo neobhájí. Když klesl na druhou příčku, vzápětí si zajel do boxů pro čerstvou směs a Bottasovi s přehledem jeho nejrychlejší kolo sebral.
Nemilé věci se na veřejnost příliš ochotně nevynášejí. V onom uklidňujícím prohlášení jaksi zanikla i zkušenost, že Bottas (už poněkolikáté) nebyl schopen během závodu ohrozit významněji pozici Verstappena, ačkoliv měl zhruba stejnou strategii jako on. Pak se ono prohlášení o vlastním závodě, kdy vlastně jel poněkud tristní sólo, jeví v lehce odlišném světle.
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.