Zatímco se McLaren už pochlubil nastartováním nové pohonné jednotky Mercedesu, u Haasu mají s podobnou procedurou problém. V čem spočívá a proč tým nevyužil ani jeden žeton pro mezi-sezónní vylepšení svého vozu?
První nastartování je během zimy vždy slavnostním okamžikem, něco jako první křik novorozence, který přichází na svět. Jenže americká stáj svou letošní přípravu na úvodní závod v Bahrajnu 27. března tímto krokem stále nemůže začít.
Motory pro svou továrnu ve Velké Británii již dostala, s tím by problém nebyl, jenže kvůli přísnějším koronavirovým předpisům do země nebyli vpuštěni potřební inženýři Scuderie. "Tak, jak se momentálně věci mají, bude motor uveden nejdříve k životu až při testu v Bahrajnu," prozrazuje německý AMuS.
Haas obvykle své monoposty sestavuje v továrně Dallary, která se nachází nedaleko od italského Maranella. Letos se však stáj poprvé rozhodla dát své vozy dohromady v britském Banbury.
"Letos je to z pohledu logistiky snazší než posílat naše díly ke kompletaci do Itálie," uvedl šéf týmu Günther Steiner. Jenže všichni cestovatelé z Apeninského poloostrova nyní musí v Británii automaticky zamířit na 14 dní do karantény, bez ohledu na výsledek testů na Covid-19.
To znamená nejen problém pro inženýry Ferrari, ale také pro samotného šéfa Steinera: "Kdybych chtěl odletět do Anglie, tak bych musel strávit 2 týdny v karanténě. Výjimky existují pouze pro atlety."
Haas sice před letošním ročníkem F1 provedl určité aerodynamické změny, nicméně se rozhodl nečerpat žádný z vývojových žetonů. "Mohli jsme postavit nový nos, ale přišli jsme s tím příliš pozdě. Program aerodynamického tunelu byl pro nás pozastaven na příliš dlouho, abychom stihli nos připravit před konečným termínem na konci září," vysvětluje Steiner.
Americký tým letos kompletně obměnil svou jezdeckou sestavu: Romaina Grosjeana s Kevinem Magnussenem nahradilo mládí - Mick Schumacher a Nikita Mazepin. Haas by si chtěl polepšit proti loňsku, kdy obsadil se třemi body předposlední příčku. S novými nezkušenými piloty a malým množstvím úprav na voze se mu v tvrdé konkurenci ale moc velké šance nedávají.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.