Zatímco se McLaren už pochlubil nastartováním nové pohonné jednotky Mercedesu, u Haasu mají s podobnou procedurou problém. V čem spočívá a proč tým nevyužil ani jeden žeton pro mezi-sezónní vylepšení svého vozu?
První nastartování je během zimy vždy slavnostním okamžikem, něco jako první křik novorozence, který přichází na svět. Jenže americká stáj svou letošní přípravu na úvodní závod v Bahrajnu 27. března tímto krokem stále nemůže začít.
Motory pro svou továrnu ve Velké Británii již dostala, s tím by problém nebyl, jenže kvůli přísnějším koronavirovým předpisům do země nebyli vpuštěni potřební inženýři Scuderie. "Tak, jak se momentálně věci mají, bude motor uveden nejdříve k životu až při testu v Bahrajnu," prozrazuje německý AMuS.
Haas obvykle své monoposty sestavuje v továrně Dallary, která se nachází nedaleko od italského Maranella. Letos se však stáj poprvé rozhodla dát své vozy dohromady v britském Banbury.
"Letos je to z pohledu logistiky snazší než posílat naše díly ke kompletaci do Itálie," uvedl šéf týmu Günther Steiner. Jenže všichni cestovatelé z Apeninského poloostrova nyní musí v Británii automaticky zamířit na 14 dní do karantény, bez ohledu na výsledek testů na Covid-19.
To znamená nejen problém pro inženýry Ferrari, ale také pro samotného šéfa Steinera: "Kdybych chtěl odletět do Anglie, tak bych musel strávit 2 týdny v karanténě. Výjimky existují pouze pro atlety."
Haas sice před letošním ročníkem F1 provedl určité aerodynamické změny, nicméně se rozhodl nečerpat žádný z vývojových žetonů. "Mohli jsme postavit nový nos, ale přišli jsme s tím příliš pozdě. Program aerodynamického tunelu byl pro nás pozastaven na příliš dlouho, abychom stihli nos připravit před konečným termínem na konci září," vysvětluje Steiner.
Americký tým letos kompletně obměnil svou jezdeckou sestavu: Romaina Grosjeana s Kevinem Magnussenem nahradilo mládí - Mick Schumacher a Nikita Mazepin. Haas by si chtěl polepšit proti loňsku, kdy obsadil se třemi body předposlední příčku. S novými nezkušenými piloty a malým množstvím úprav na voze se mu v tvrdé konkurenci ale moc velké šance nedávají.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.