Charles Leclerc zajel velmi slušnou kvalifikaci a mohl pomýšlet na solidní umístění. Místo toho skončil na letošním nejkratším okruhu už ve čtvrté zatáčce a kromě kritiky soupeřů si vysloužil i následný trest.
Už v průběhu prvního pobytu safety caru na trati, důsledku to kolize Péreze s Leclercem a následnou nehodou Verstappena (podrobnější popis v reportáži k závodu) se na obrazovce objevila informace, že incident bude vyšetřován až po závodě - s ohledem na fakt, že dva účastníci nehody byli mimo hru. Verstappen označil Leclercův manévr za nerozvážný a dodal, že by měl nést za něj odpovědnost.
Podobného názoru byla i komise FIA, která po závodě posoudila celou situaci a vyslovila Leclercovi trest v podobě posunu o tři místa zpět na startovním roštu Grand Prix Abú Zabí příští neděli, zároveň zatížila jeho závodní licenci dvěma trestnými body.
"Vůz číslo 16 [Leclerc] při nájezdu do zatáčky 4 brzdil příliš pozdě, zablokoval pravé přední kolo a narazil do vozu číslo 11 [Pérez], jenž jel v ideální stopě zatáčky," odůvodnili své rozhodnutí sportovní komisaři. Je to letos už podruhé, co se Leclerc stal pachatelem nehody v prvním kole závodu. Podobná věc se mu stala v úvodu sezóny v Grand Prix Štýrska, kdy z trati vyprovodil týmového kolegu Vettela.
Prozatím má Leclerc na svém kontě pouhé tři trestné body, takže mu nehrozí nebezpečí, že by v dohledné době musel nuceně odpočívat. Každopádně on sám o své vině přesvědčen nebyl, měl za to, že Mexičan, pozdější vítěz závodu, zvolí vnější oblouk a byl poněkud překvapen, jak mu "zabouchl dveře".
Pokutu dostal i Mercedes
Mercedes měl rovněž těžkou hlavu, protože komisaři se pustili do prošetření jeho prohřešku ze 62. kola, kdy Russell dostal na svůj vůz pneumatiky, které patřily Bottasovi. Jak uvedl Toto Wolff, šéf stáje, původcem byl "technický problém v radiové komunikaci". Mistrovský tým se tak ocitl v nepříjemné situaci, neboť i na takovou situaci pravidla pamatují: "Jde zjevně o porušení předpisů a normálně by byl tým stižen sportovním trestem, v nejhorším případě diskvalifikací ze závodu," uvedli sportovní komisaři.
Nakonec se celá záležitost vyřešila pouze finančním postihem. "Kromě výše uvedené technické záležitosti existují polehčující okolnosti. Především tým napravil problém během jednoho kola. V tomto případě vůz číslo 63 [Russell] učinil další zastávku v boxech, která se promítla do jeho momentálního umístění na trati. Dále u vozu číslo 77 [Bottas] bylo při výměně předních pneumatik zjištěno, že měly být nasazeny na vůz číslo 63 a po značném zdržení opustil boxové stání na pneumatikách, které byly na voze 77 nasazeny před výměnou. I tento fakt ovlivnil konečnou klasifikaci pilota vozu 77. A konečně za třetí: ačkoliv tento druh porušení pravidel nespadá do rámce "tolerance tří kol", uvedených v článku 24, odstavec 4, písmeno B - druhý pododstavec (ten momentálně odkazuje pouze na nedovolené použití pneumatik různých specifikací), považujeme přestupek za obdobný. Odpovědnost za montáž pneumatik v souladu s předpisy spadá do pravomoce každého týmu, proto jsme dospěli k názoru, že potrestání týmu je žádané.
Zároveň doporučujeme, aby FIA zvážila změnu či úpravu zmíněného článku 24, odstavce 4, písmeno B) za účelem přizpůsobení podobnému typu překročení pravidel s bezodkladným účinkem," uvedli sportovní komisaři s dodatkem, že podobná záležitost nebyla ve Formuli 1 dosud zaznamenána.
Tým byl pokutován sumou ve výši 20 000 €, ovšem jak Bottas, tak Russell zůstávají v celkové klasifikaci závodu na svých místech. A ještě jeden argument pro všechny, kteří tvrdí, že Hamiltonova absence okamžitě znamená pád Mercedesu do průměru - Russell odkroužil na vedoucí pozici v Bahrajnu tolik kilometrů, že ho to řadí v tabulce leaderů letošní sezóny na třetí místo - právě za Hamiltona a Bottase.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.