Když se v médiích objevila zpráva, že na místo zázračně spaseného Romaina Grosjeana usedne Pietro Fittipaldi, málokdo si ve stínu Hamiltonových rekordů uvědomil, že Brazilec svou účastí v Grand Prix Sakhiru přidá do rodinného měšce několik dalších prvenství.
Když se v Grand Prix Velké Británie objevil brazilský mladík Emerson Fittipaldi, nikdo netušil, že začíná jedna velká éra, zvláštní export ze země proslulé kávy, výborné kopané a cukru - ten bude hrát v našem ohlédnutí velkou roli. Reportéři měli problémy si jméno nováčka zapamatovat, a když Emerson využil v Grand Prix USA ve Watkins Glen palivových potíží Mexičana Pedra Rodrigueze, traduje se, že jeden z televizních moderátorů pronesl: "Vyhrává překvapivě Emerson... " Otočil se na kolegu a zeptal se: "Emerson... kdo?" O necelé dva roky později se stal v mistrem světa (opět v tom byl jeden rekord, protože až do roku 2005 byl nejmladším šampionem, než ho o tento post připravil Fernando Alonso), brazilskou novou hvězdu už znal celý svět a dokonce zastínil i jiný jihoamerický idol - fotbalistu Edsona Arantes dos Nascimento, známého jako Pelé.
Rodina Fittipaldi byla doslova prostoupena motorismem - otec Wilson Fittipaldi senior byl významným funkcionářem a především díky němu se Formule 1 dostala i do největší jihoamerické země. Premiérové Grand Prix Brazílie s mistrovským statutem pak byli přítomni všichni - otec i jeho dva synové. Emerson před domácím publikem zvítězil a Wilson junior nenapodobil rekordní záznam z předchozího závodu v Argentině, kdy se bratři stali v historii vůbec první sourozeneckou dvojicí, která dojela na bodovaných příčkách v jednom závodě. Odstoupil v pátém kole kvůli poruše motoru svého Brabhamu, což musel s lítostí konstatovat jeho otec, jenž byl oficiálním moderátorem závodu.
Další rekord unikl Fittipaldiům díky plnění jejich snu - v roce 1974 mohli bojovat bok po boku v jednom týmu, ale Wilson jr. si dal roční pauzu a připravoval vůbec první brazilský monopost v historii F1. S ním také vyjel na trať v roce 1975 a před následující sezónou doslova udolal slavnějšího bratra, už dvojnásobného mistra světa, aby usedl do "nejsladšího vozu světa". Cukrovarnický koncern Copersucar ve spolupráci s leteckou firmou Embraer postavili vůz v duhových barvách, ale s pramalými úspěchy. Wilson se s F1 rozloučil po roce 1975 a stal se šéfem týmu, Emerson v něm strávil trudných pět let. I tady je jedna premiéra: nikdy předtím neseděli bratři ve voze vlastní značky. Nesmí nás mást onen Copersucar, byl to jen sponzor, ostatně velice záhy se začal v souvislosti s brazilským týmem používat termín Fittipaldi.
Uteklo deset let a na startu Grand Prix Jižní Afriky stanul zástupce další generace Fittipaldi - Christian. Syn Wilsona jr. a logicky synovec Emersona v F1 odjel 43 závodů na značkách Minardi a Footwork, velkou díru do světa neudělal, ale připsal si jeden rodinný úspěch, když se v historických bodových tabulkách zařadil před svého otce - a ještě dosáhl zvláštního rekordu: nejspíš jako vůbec první pilot v historii F1 dokázal udělat s autem looping a projet cílem. Povedlo se mu to v GP Itálie 1993 a málokdo věří i záznamu televizních kamer.
Kdo bude mít čas, prostor a pár dalších maličkostí, může napsat o této rodině hodně objemnou publikaci a zmínit se i o skutečnosti, že se v našich krajích stal Brazilec synonymem rychlosti - "jezdí jak Fittipaldi" - a býval rozkošně komolen (zejména dámy rády říkaly Pitipaldi nebo Wilipaldi). A věřte nebo ne, Fitti se dostal i do socialistického seriálu Muž na radnici.. My se prozatím spokojme s tím, že se v neděli - pokud nenastane nepředvídaná situace, stačí vzpomenout, co se letos stalo při prvním záskoku Hülkenbergovi - dočkáme pokračovatele ságy s motorismem úzce spjatého jména; zároveň půjde o vůbec prvního vnuka nějakého závodníka, který to dotáhl do F1. Vydržme ještě čtyři dny...,
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.