Svět Formule 1 zná velmi dobře Berndta Mayländera, který za volantem safety caru brázdí závodní trati už hodně dlouho. Při dramatické Grand Prix Bahrajnu vystoupil do popředí i jeho kolega, který většinou zůstával ve stínu německé stálice.
Když několik okamžiků po startu skončil na svodidlech za zatáčkou 3 monopost Haas Romaina Grosjeana, rozlomený napůl a kokpit stál v jednom plameni, nastala chvíle pravdy pro posádku medical caru, která obvykle s odstupem následuje startovní pole. Řidič Alan van der Merwe a lékat FIA Ian Roberts neváhali. Zatímco van der Merwe se zapojil do zdolávání plamenů, Roberts byl vlastně prvním, kdo navázal kontakt s Grosjeanem, který se z trosek vozu dokázal vyprostit de facto sám.
"Bylo to pro nás pořádné překvapení, nikdy jsme tak velký oheň neviděli. Chci říci - za dvanáct let svého působení jsem neviděl, že by auto po takovém nárazu takhle hořelo. Takže nám to chvíli trvalo, než jsme dokázali zpracovat, co se vlastně stalo. Jsem si jistý, že to netrvalo déle než vteřinu, ale i ta mi připadala jako celá věčnost. Když pak Romain začal vylézat z auta, připadalo mi to po takovém nárazu jako zázrak," uvedl van der Merwe.
Zajímavý dotaz dostal čtyřicetiletý Jihoafričan, sám bývalý závodník, ohledně pocitu úlevy - dostavil se, když se Grosjean vynořil z plamenů? "Prozatím ne. Jistě, když jsme zjistili, že je venku a relativně v pořádku, tak se nám zčásti ulevilo. Ale to hlavní přijde, až se ukáže, že všechny námi vyvinuté systémy - Halo, ochranné bariéry, bezpečnostní pásy - vzájemně fungují tak, jak mají. Pokud by jediná selhala, tak to dopadne mnohem hůř," uvedl krátce po incidentu van der Merwe.
Velmi emotivně působilo setkání van der Merwa s Güntherem Steinerem, kteří si ohledně nehody s dobrým koncem navzájem skládali komplimenty.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.