Svět Formule 1 zná velmi dobře Berndta Mayländera, který za volantem safety caru brázdí závodní trati už hodně dlouho. Při dramatické Grand Prix Bahrajnu vystoupil do popředí i jeho kolega, který většinou zůstával ve stínu německé stálice.
Když několik okamžiků po startu skončil na svodidlech za zatáčkou 3 monopost Haas Romaina Grosjeana, rozlomený napůl a kokpit stál v jednom plameni, nastala chvíle pravdy pro posádku medical caru, která obvykle s odstupem následuje startovní pole. Řidič Alan van der Merwe a lékat FIA Ian Roberts neváhali. Zatímco van der Merwe se zapojil do zdolávání plamenů, Roberts byl vlastně prvním, kdo navázal kontakt s Grosjeanem, který se z trosek vozu dokázal vyprostit de facto sám.
"Bylo to pro nás pořádné překvapení, nikdy jsme tak velký oheň neviděli. Chci říci - za dvanáct let svého působení jsem neviděl, že by auto po takovém nárazu takhle hořelo. Takže nám to chvíli trvalo, než jsme dokázali zpracovat, co se vlastně stalo. Jsem si jistý, že to netrvalo déle než vteřinu, ale i ta mi připadala jako celá věčnost. Když pak Romain začal vylézat z auta, připadalo mi to po takovém nárazu jako zázrak," uvedl van der Merwe.
Zajímavý dotaz dostal čtyřicetiletý Jihoafričan, sám bývalý závodník, ohledně pocitu úlevy - dostavil se, když se Grosjean vynořil z plamenů? "Prozatím ne. Jistě, když jsme zjistili, že je venku a relativně v pořádku, tak se nám zčásti ulevilo. Ale to hlavní přijde, až se ukáže, že všechny námi vyvinuté systémy - Halo, ochranné bariéry, bezpečnostní pásy - vzájemně fungují tak, jak mají. Pokud by jediná selhala, tak to dopadne mnohem hůř," uvedl krátce po incidentu van der Merwe.
Velmi emotivně působilo setkání van der Merwa s Güntherem Steinerem, kteří si ohledně nehody s dobrým koncem navzájem skládali komplimenty.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.