Jak se v jiných závodech s pětivteřinovými a dalšími sankcemi trhá pytel, v Turecku byla čtveřice komisařů poměrně shovívavá, nakonec se vše obešlo bez jakýchkoli penalizaci, ačkoli vyšetřování proběhlo v rámci závodu několik.
Hned po startu muselo kvarteto Enser, Dean, Aytayi a expilot F1 Warwick řešit postartovní šťouchanici zvláště mezi Ricciardem a Oconem. Ovšem v tomto případě hned dali na vědomí, že věc posoudí jako závodní incident a další vyšetřování nebude třeba.
Verstappen unikl ...
Složitější to bylo s Maxem Verstappenem - tomu se v 19. kole po výjezdu z boxů jeho Red Bull smýkl doprava a Max se ocitl v těsné blízkosti bílé čáry ohraničující zónu, kudy musí pilot po zastávce u mechaniků jet. Komisaři oznámili, že Holanďan je vyšetřován a po několika kolech vydali resumé, že se jeho případem budou zabývat po závodě. Pokud by byl uznán vinným, srazil by ho pětivteřinový trest na sedmé místo za Albona, který proťal cílovou čáru o 1,6 vteřiny později.
Jakkoli se z televizních záběrů a pohledu z kokpitu Verstappena zdálo, že se vůz přiblížil nebo i dotkl čáry, nakonec komisaři uvedli, že neexistují prokazatelné důkazy: "Po kontrole videa z různých kamer a úhlů záběrů v maximálně dostupném rozlišení jsme nebyli schopni nalézt přesvědčivý důkaz, který nade vší pochybnost dokazuje, že jakákoli část vozu číslo 33 přesáhla bílou čáru oddělující výjezd z boxů od trati."
... prošel i Magnussen
Ve 35. kole slušně jedoucí Magnussen zamířil k mechanikům a na daný signál zeleným světlem opět vyrazil do závodu, jenže prakticky ihned se signál změnil na červenou. Magnussen dojel na konec pit-lane a odstavil vůz na levou stranu do travnatého pruhu. Tým se totiž domníval, že jedno kolo nebylo řádně utaženo, proto vydal Dánovi pokyn, aby ihned zastavil.
Normálně se za vůz vypuštěný na trať a představující nebezpečí trestá, ale tady dopadla věc jinak: "Zástupce týmu Haas uvedl, že si mechanik u levého zadního kola nebyl jist, zda je kolo řádně zajištěno, proto se tým kvůli maximální opatrnosti rozhodl vůz zastavit. Stewardi usoudili s využitím všech dostupných důkazů není možné určit, zda byl vůz vyslán na trať v nebezpečném režimu," zdůvodnila komise své rozhodnutí. Magnussenovi to ale mohlo být prakticky jedno, protože kvůli této chybě nabral obrovskou ztrátu a dojel poslední.
Pouze Latifi - napomenut
V deváté zatáčce 41. kola se "potkala" dvojice Grosjean a Latifi. K incidentu došlo poté, co Ricciardo a Grosjean míjeli Kanaďana o kolo - ten si nejspíš Grosjeana nevšiml a oba skončili v piruetě mimo trať. Jak sám Latifi uvedl, měl tak špinavá zrcátka, že opravdu nemusel Romaina vidět (což je vysvětlení, nikoli omluva), ale komisaři byli tentokrát nezvykle shovívaví.
"Vozu číslo 6 (Latifi) byl po projetí zatáčky 8 oznámen režim modré vlajky a byl varován, že se k němu blíží vozy číslo 3 (Ricciardo) a číslo 8 (Grosjean). Když se vůz 6 přiblížil k deváté zatáčce, přesunul se na levou stranu trati a očekával, že oba vozy projedou. Vůz 3 předjel ještě před vrcholem zatáčky, ale když se k němu přiblížil vůz 6, následně se vůz 8 pokusil projet zatáčku venkem. Vůz 6 však sklouzl a kolidoval s vozem 8. Byla to chyba pilota, ale jeho provinění omlouvají velmi náročné podmínky v dané zatáčce, proto mu bylo uděleno pouze napomenutí," okomentovala komise jediný turecký trest.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.