Jak se v jiných závodech s pětivteřinovými a dalšími sankcemi trhá pytel, v Turecku byla čtveřice komisařů poměrně shovívavá, nakonec se vše obešlo bez jakýchkoli penalizaci, ačkoli vyšetřování proběhlo v rámci závodu několik.
Hned po startu muselo kvarteto Enser, Dean, Aytayi a expilot F1 Warwick řešit postartovní šťouchanici zvláště mezi Ricciardem a Oconem. Ovšem v tomto případě hned dali na vědomí, že věc posoudí jako závodní incident a další vyšetřování nebude třeba.
Verstappen unikl ...
Složitější to bylo s Maxem Verstappenem - tomu se v 19. kole po výjezdu z boxů jeho Red Bull smýkl doprava a Max se ocitl v těsné blízkosti bílé čáry ohraničující zónu, kudy musí pilot po zastávce u mechaniků jet. Komisaři oznámili, že Holanďan je vyšetřován a po několika kolech vydali resumé, že se jeho případem budou zabývat po závodě. Pokud by byl uznán vinným, srazil by ho pětivteřinový trest na sedmé místo za Albona, který proťal cílovou čáru o 1,6 vteřiny později.
Jakkoli se z televizních záběrů a pohledu z kokpitu Verstappena zdálo, že se vůz přiblížil nebo i dotkl čáry, nakonec komisaři uvedli, že neexistují prokazatelné důkazy: "Po kontrole videa z různých kamer a úhlů záběrů v maximálně dostupném rozlišení jsme nebyli schopni nalézt přesvědčivý důkaz, který nade vší pochybnost dokazuje, že jakákoli část vozu číslo 33 přesáhla bílou čáru oddělující výjezd z boxů od trati."
... prošel i Magnussen
Ve 35. kole slušně jedoucí Magnussen zamířil k mechanikům a na daný signál zeleným světlem opět vyrazil do závodu, jenže prakticky ihned se signál změnil na červenou. Magnussen dojel na konec pit-lane a odstavil vůz na levou stranu do travnatého pruhu. Tým se totiž domníval, že jedno kolo nebylo řádně utaženo, proto vydal Dánovi pokyn, aby ihned zastavil.
Normálně se za vůz vypuštěný na trať a představující nebezpečí trestá, ale tady dopadla věc jinak: "Zástupce týmu Haas uvedl, že si mechanik u levého zadního kola nebyl jist, zda je kolo řádně zajištěno, proto se tým kvůli maximální opatrnosti rozhodl vůz zastavit. Stewardi usoudili s využitím všech dostupných důkazů není možné určit, zda byl vůz vyslán na trať v nebezpečném režimu," zdůvodnila komise své rozhodnutí. Magnussenovi to ale mohlo být prakticky jedno, protože kvůli této chybě nabral obrovskou ztrátu a dojel poslední.
Pouze Latifi - napomenut
V deváté zatáčce 41. kola se "potkala" dvojice Grosjean a Latifi. K incidentu došlo poté, co Ricciardo a Grosjean míjeli Kanaďana o kolo - ten si nejspíš Grosjeana nevšiml a oba skončili v piruetě mimo trať. Jak sám Latifi uvedl, měl tak špinavá zrcátka, že opravdu nemusel Romaina vidět (což je vysvětlení, nikoli omluva), ale komisaři byli tentokrát nezvykle shovívaví.
"Vozu číslo 6 (Latifi) byl po projetí zatáčky 8 oznámen režim modré vlajky a byl varován, že se k němu blíží vozy číslo 3 (Ricciardo) a číslo 8 (Grosjean). Když se vůz 6 přiblížil k deváté zatáčce, přesunul se na levou stranu trati a očekával, že oba vozy projedou. Vůz 3 předjel ještě před vrcholem zatáčky, ale když se k němu přiblížil vůz 6, následně se vůz 8 pokusil projet zatáčku venkem. Vůz 6 však sklouzl a kolidoval s vozem 8. Byla to chyba pilota, ale jeho provinění omlouvají velmi náročné podmínky v dané zatáčce, proto mu bylo uděleno pouze napomenutí," okomentovala komise jediný turecký trest.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.