Rozhodnutí o novém či staronovém šampionovi by mělo padnout nejlépe v samotném závěru sezóny. I když se někdy říká, že boj o titul může ovlivnit i první závod, úvodní Grand Prix se takovému zájmu příliš často netěší. A musejí proto čekat, že se třeba posunou do závěru sezóny.
Grand Prix Brazílie od svého "postupu" mezi mistrovskou elitu v roce 1973, o což se výraznou měrou zasloužil Wilson Fittipaldi senior, otec mistra světa Emersona Fittipaldiho a Wilsona Fittipaldiho jr., patřila většinou do zahajující zámořské sekvence závodů. Tak tomu bylo až do roku 2003. Potom se piloti vydávali na tradiční Interlagos až v závěru sezóny. Několikrát se tu jel závěrečný závod, od roku 2009 se za Brazílii zařadilo Abú Zabí, v roce 2005 dokonce Japonsko a Čína.
Šestkrát byl Interlagos svědkem definitivního rozhodnutí, kdo bude nositelem další koruny světového šampiona Formule 1. A hned ve čtyřech případech to byla korunovace muže, který získal premiérový titul. Pojďme si nyní oněch šest zastavení na Interlagosu připomenout.
1. Sezóna 2005: Alonso vs. Räikkönen(rozdíl 25 bodů, 17. závod z 19)
Skončila pětiletá dominance stáje Ferrari, Italové vyhráli jen ostudnou GP USA. Nastupovalo dravé mládí, před brazilskou Grand Prix byl poměr vítězství mezi Španělem a Finem 6:6. Nezapomínejme na fakt, že v té době ještě platil systém s 10 body za vítězství, takže Kimiho šance byly spíše ve sféře teorie, i když s Brazílií do konce šampionátu chyběly ještě tři závody. Jenže sázka na to, že Fernando zůstane mimo body byla krajně ošemetná. Räikkönen musel jet na vítězství, a také o něj bojoval. V přímém souboji Alonsa předjel, ale ten se pořád pohyboval na bodech a Kimi nestačil na týmového kolegu Montoyu. Nakonec dojel Fin druhý a Fernando třetí. A při poměru bodů 117:94 už Španěl nemohl být předstižen a slavil první titul.
2. Sezóna 2006: Alonso vs. M. Schumacher(rozdíl 10 bodů, 18. závod z 18))
Po roce se Ferrari nečekaně zmátožilo a Michael Schumacher se před svým prvním odchodem z F1 hodlal loučit titulem. Jenže předchozí závod v Japonsku namíchal karty pro sedminásobného šampiona poněkud nepříznivě - odstoupil kvůli poruše motoru a v Brazílii ho mohlo zachránit pouze vítězství a Alonso nesměl bodovat. V kvalifikaci zajel Michael až desátý nejlepší čas a v devátém kole musel do boxů, čímž se propadl až na samotný konec startovního pole. Jak se na šampiona sluší, Michael bojoval a z 20. příčky postoupil na čtvrtou v cíli. To mu ale nebylo nic platné, protože Alonso si střežil druhé místo, což mu zajistilo obhajobu titulu.
3. Sezóna 2007: Hamilton vs. Alonso vs. Räikkönen(rozdíl 7 bodů, 17. závod ze 17)
Pro jakýkoli šampionát úžasná situace - v posledním závodě bojovali o titul ještě tři piloti. Hamilton měl před Alonsem náskok 4 bodů a dalších sedm ztrácel Kimi. Tento ročník byl ve znamení vnitrotýmového boje u McLarenu a jak to bývá, když se dva perou, třetí se směje (vzpomeňte si na rok 1986!) Všeobecně se čekalo, že si to o titul rozdají právě Hamilton a Alonso, jenže Lewis v úvodním kole chyboval a po potížích s převodovkou klesl mimo bodovaná místa, Alonso se sice snažil seč mohl, ale na týmovou dvojic Ferrari neměl, ztratil na ni téměř celou minutu a tím přišel i o třetí titul ve prospěch nečekaného šampiona - Icemana Kimi Räikkönena.
4. Sezóna 2008: Hamilton vs. Massa(rozdíl 7 bodů, 18. závod z 18)
Největší drama v F1, kdy o titulu nerozhodoval poslední závod, ale doslova poslední kolo a metry Grand Prix. V deštivé Grand Prix šel Massa tvrdě za jediným cílem, který mi dával naději - vyhrát závod a doufat, že Hamilton nebude lepší než šestý. Massovi nahrávala i případná rovnost bodů, protože vítězstvím v Brazílii by přeměnil poměr triumfů na 6:5 ve svůj prospěch. K lítosti domácího publika se však Hamilton celý závod až na krátkou výjimku při plánovaném pit-stopu pohyboval mezi čtvrtým a pátým místem. Těsně před koncem se však před něj dostali Glock a Vettel a Massa měl v tu chvíli v kapse titul šampiona. O všem rozhodlo dramatické poslední kolo, kdy Timo Glock na použitých pneumatikách nedokázal vzdorovat dvojici Vettel a Hamilton. Reportéři už oslavovali Massu, když museli své nadšení zrevidovat. Páté místo Lewise Hamiltona znamenalo, že pilot McLarenu stal v té době nejmladším mistrem světa. Massa mohl jen smutným gestem naznačit, že dal do závodu celé srdce a víc udělat nešlo.
5. Sezóna 2009: Button vs. Barrichello vs. Vettel(rozdíl 14 bodů, 16. závod ze 17)
Blahoslavená Grand Prix Brazílie - popáté v řadě se tu rozhodlo o titulu, i když tentokrát to nebylo takové drama, jako loni. Už jenom bodový rozdíl naznačoval, že Button je na zázraku zvaném Brawn GP v určité výhodě, i když na piloty ještě čekala po Brazílii závěrečná Grand Prix v Abú Zabí. Zatímco Buttonovi a Vettelovi se nepovedla kvalifikace, šance se chopil domácí Barrichello, který vyrazil do závodu z pole-position. Jenže po počátečním vedení ho postihly problémy a znamenaly pád na 8. místo. A protože Vettel sice Buttona porazil, ale pouze v boji o čtvrté místo, mohl se britský dlouhán radovat ze svého premiérového titulu.
6. Sezóna 2012: Vettel vs. Alonso(rozdíl 13 bodů, 20. závod z 20)
Dvacátý a poslední závod sezóny stavěl do lepší pozice Vettela, ovšem použijme další rčení o tom, že se nemá říkat hop, dokud nejste za překážkou. Hned po startu se dostal Němec do složité situace a skončil zády ke směru jízdy. Do vysílačky plačtivě bilancoval neúspěch, ale nakonec se opět rozjel a vrátil do závodu. S ohledem na kvality jeho Red Bullu se dalo předpokládat, že brzy stáhne náskok na minimálně polovinu startovního pole, navíc Alonso potřeboval nutně vyhrát a zatím se motal kolem čtvrtého místa. V 18. kole ho Vettel dostihl a při zastávce se dostal před něj. Fáze safety ještě nabídla drobnou zápletku, ale Alonso nedokázal víc než se probojovat na druhé místo - a to mu s ohledem na Vettelovu šestou příčku nestačilo. Sebastian měl pořád ještě tři body náskoku a také si zajistil třetí titul...
7. Sezóna 2016: Rosberg vs. Hamilton ???(rozdíl 19 bodů, 20. závod z 21)
Mezi oběma piloty Mercedesu je v této chvíli 19 bodů. Pokud Nico "udělá" na Lewise alespoň sedm bodů, je rozhodnuto. Dočkáme se tedy v Brazílii další korunovace šampiona? Počkejme si do nedělního večera.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.