Rozhodnutí o novém či staronovém šampionovi by mělo padnout nejlépe v samotném závěru sezóny. I když se někdy říká, že boj o titul může ovlivnit i první závod, úvodní Grand Prix se takovému zájmu příliš často netěší. A musejí proto čekat, že se třeba posunou do závěru sezóny.
Grand Prix Brazílie od svého "postupu" mezi mistrovskou elitu v roce 1973, o což se výraznou měrou zasloužil Wilson Fittipaldi senior, otec mistra světa Emersona Fittipaldiho a Wilsona Fittipaldiho jr., patřila většinou do zahajující zámořské sekvence závodů. Tak tomu bylo až do roku 2003. Potom se piloti vydávali na tradiční Interlagos až v závěru sezóny. Několikrát se tu jel závěrečný závod, od roku 2009 se za Brazílii zařadilo Abú Zabí, v roce 2005 dokonce Japonsko a Čína.
Šestkrát byl Interlagos svědkem definitivního rozhodnutí, kdo bude nositelem další koruny světového šampiona Formule 1. A hned ve čtyřech případech to byla korunovace muže, který získal premiérový titul. Pojďme si nyní oněch šest zastavení na Interlagosu připomenout.
1. Sezóna 2005: Alonso vs. Räikkönen(rozdíl 25 bodů, 17. závod z 19)
Skončila pětiletá dominance stáje Ferrari, Italové vyhráli jen ostudnou GP USA. Nastupovalo dravé mládí, před brazilskou Grand Prix byl poměr vítězství mezi Španělem a Finem 6:6. Nezapomínejme na fakt, že v té době ještě platil systém s 10 body za vítězství, takže Kimiho šance byly spíše ve sféře teorie, i když s Brazílií do konce šampionátu chyběly ještě tři závody. Jenže sázka na to, že Fernando zůstane mimo body byla krajně ošemetná. Räikkönen musel jet na vítězství, a také o něj bojoval. V přímém souboji Alonsa předjel, ale ten se pořád pohyboval na bodech a Kimi nestačil na týmového kolegu Montoyu. Nakonec dojel Fin druhý a Fernando třetí. A při poměru bodů 117:94 už Španěl nemohl být předstižen a slavil první titul.
2. Sezóna 2006: Alonso vs. M. Schumacher(rozdíl 10 bodů, 18. závod z 18))
Po roce se Ferrari nečekaně zmátožilo a Michael Schumacher se před svým prvním odchodem z F1 hodlal loučit titulem. Jenže předchozí závod v Japonsku namíchal karty pro sedminásobného šampiona poněkud nepříznivě - odstoupil kvůli poruše motoru a v Brazílii ho mohlo zachránit pouze vítězství a Alonso nesměl bodovat. V kvalifikaci zajel Michael až desátý nejlepší čas a v devátém kole musel do boxů, čímž se propadl až na samotný konec startovního pole. Jak se na šampiona sluší, Michael bojoval a z 20. příčky postoupil na čtvrtou v cíli. To mu ale nebylo nic platné, protože Alonso si střežil druhé místo, což mu zajistilo obhajobu titulu.
3. Sezóna 2007: Hamilton vs. Alonso vs. Räikkönen(rozdíl 7 bodů, 17. závod ze 17)
Pro jakýkoli šampionát úžasná situace - v posledním závodě bojovali o titul ještě tři piloti. Hamilton měl před Alonsem náskok 4 bodů a dalších sedm ztrácel Kimi. Tento ročník byl ve znamení vnitrotýmového boje u McLarenu a jak to bývá, když se dva perou, třetí se směje (vzpomeňte si na rok 1986!) Všeobecně se čekalo, že si to o titul rozdají právě Hamilton a Alonso, jenže Lewis v úvodním kole chyboval a po potížích s převodovkou klesl mimo bodovaná místa, Alonso se sice snažil seč mohl, ale na týmovou dvojic Ferrari neměl, ztratil na ni téměř celou minutu a tím přišel i o třetí titul ve prospěch nečekaného šampiona - Icemana Kimi Räikkönena.
4. Sezóna 2008: Hamilton vs. Massa(rozdíl 7 bodů, 18. závod z 18)
Největší drama v F1, kdy o titulu nerozhodoval poslední závod, ale doslova poslední kolo a metry Grand Prix. V deštivé Grand Prix šel Massa tvrdě za jediným cílem, který mi dával naději - vyhrát závod a doufat, že Hamilton nebude lepší než šestý. Massovi nahrávala i případná rovnost bodů, protože vítězstvím v Brazílii by přeměnil poměr triumfů na 6:5 ve svůj prospěch. K lítosti domácího publika se však Hamilton celý závod až na krátkou výjimku při plánovaném pit-stopu pohyboval mezi čtvrtým a pátým místem. Těsně před koncem se však před něj dostali Glock a Vettel a Massa měl v tu chvíli v kapse titul šampiona. O všem rozhodlo dramatické poslední kolo, kdy Timo Glock na použitých pneumatikách nedokázal vzdorovat dvojici Vettel a Hamilton. Reportéři už oslavovali Massu, když museli své nadšení zrevidovat. Páté místo Lewise Hamiltona znamenalo, že pilot McLarenu stal v té době nejmladším mistrem světa. Massa mohl jen smutným gestem naznačit, že dal do závodu celé srdce a víc udělat nešlo.
5. Sezóna 2009: Button vs. Barrichello vs. Vettel(rozdíl 14 bodů, 16. závod ze 17)
Blahoslavená Grand Prix Brazílie - popáté v řadě se tu rozhodlo o titulu, i když tentokrát to nebylo takové drama, jako loni. Už jenom bodový rozdíl naznačoval, že Button je na zázraku zvaném Brawn GP v určité výhodě, i když na piloty ještě čekala po Brazílii závěrečná Grand Prix v Abú Zabí. Zatímco Buttonovi a Vettelovi se nepovedla kvalifikace, šance se chopil domácí Barrichello, který vyrazil do závodu z pole-position. Jenže po počátečním vedení ho postihly problémy a znamenaly pád na 8. místo. A protože Vettel sice Buttona porazil, ale pouze v boji o čtvrté místo, mohl se britský dlouhán radovat ze svého premiérového titulu.
6. Sezóna 2012: Vettel vs. Alonso(rozdíl 13 bodů, 20. závod z 20)
Dvacátý a poslední závod sezóny stavěl do lepší pozice Vettela, ovšem použijme další rčení o tom, že se nemá říkat hop, dokud nejste za překážkou. Hned po startu se dostal Němec do složité situace a skončil zády ke směru jízdy. Do vysílačky plačtivě bilancoval neúspěch, ale nakonec se opět rozjel a vrátil do závodu. S ohledem na kvality jeho Red Bullu se dalo předpokládat, že brzy stáhne náskok na minimálně polovinu startovního pole, navíc Alonso potřeboval nutně vyhrát a zatím se motal kolem čtvrtého místa. V 18. kole ho Vettel dostihl a při zastávce se dostal před něj. Fáze safety ještě nabídla drobnou zápletku, ale Alonso nedokázal víc než se probojovat na druhé místo - a to mu s ohledem na Vettelovu šestou příčku nestačilo. Sebastian měl pořád ještě tři body náskoku a také si zajistil třetí titul...
7. Sezóna 2016: Rosberg vs. Hamilton ???(rozdíl 19 bodů, 20. závod z 21)
Mezi oběma piloty Mercedesu je v této chvíli 19 bodů. Pokud Nico "udělá" na Lewise alespoň sedm bodů, je rozhodnuto. Dočkáme se tedy v Brazílii další korunovace šampiona? Počkejme si do nedělního večera.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.