V roce 1978 přišli o život dva švédští piloti, nejprve to byl Ronnie Peterson v zářijovém závodě v Monze a právě 20. října podlehl zákeřné nemoci i sympatický Gunnar Nilsson.
Narodili se...
Manuel Ayulo (1921) USAByl americký automobilový závodník. Startoval ve 4 velkých cenách, nejlépe dojel na třetím místě 500 mil v Indianapolis 1951. Zahynul v roce 1955 během závodu v Indianapolis.Zemřeli...
Gunnar Nilsson (1978) ŠvédskoByl švédský automobilový závodník. Absolvoval 31 velkých cen, získal 31 bodů, v jedné velké ceně zvítězil, dále získal čtyři pódiová umístění, získal 1 nejrychlejší kolo. Zemřel ve věku 29 let na rakovinu. Začínal se závody nižších formulí a peníze (ovšem vždy pouze v nejnutnější výši) dostával od své matky, která sice jeho závodní sklony neviděla ráda, ale nakonec se vždy rozhodla syna podpořit. Cesta těmito kategoriemi byla lemována častými nehodami, ale také dílčími úspěchy, které Nilssona přivedly až do týmu March. Ve stáji F2 si ho všiml Colin Chapman a poté, co se vyhrotily jeho vztahy s Ronnie Petersonem, v té době mnohem slavnějším Gunnarovým krajanem, dohodl se s Maxem Mosleyem, šéfem stáje March, na výměně. Nilsson putoval na začátku sezóny 1976 do Chapmanovy stáje Lotus a opačným směrem se vydal právě Peterson. Gunnar překvapil odborníky už ve svém druhém závodě (GP Španělska), kde si vydobyl umístění na stupních vítězů. Jeho postavení v Lotusu se pak poněkud změnilo příchodem zkušeného Maria Andrettiho, ale švédský pilot to přijímal s úsměvem a poznámkou, že má aspoň dobrého učitele.Svou první sezónu F1 skončil se ziskem deseti bodů, a protože vládla s jeho výkony spokojenost, podepsal i pro rok 1977 smlouvu s Lotusem. Výborný výkon v první polovině šampionátu zvýraznila GP Belgie, kde v deštivém počasí zvládl nejlépe nástrahy trati a vyhrál. Jediní dva Švédové, kteří to dokázali před ním, byli Jo Bonnier a právě Ronnie Peterson. Na sklonku roku 1977 cítil Nilsson úporné bolesti hlavy, proto podstoupil odborné vyšetření. Výsledek byl šokující - diagnóza zněla rakovina žaludku. Švéd, který hodlal od Lotusu odejít k týmu Arrows, se pustil do mnohem horšího boje. Ve chvíli, kdy se zdálo, že chemoterapie a ozařování přináší výsledky, lékaři objevili tumor na mozku. Nilssonův stav se stále více zhoršoval, přesto tento sympatický pilot za pomoci svých slavných krajanů (Ingemar Stenmark, Björn Borg či skupna ABBA založil nadaci, jejíž cílem byl výzkum a boj proti rakovině. Naposledy se na veřejnosti objevil při pohřbu Ronnie Petersona, který zahynul na následky nehody v GP Itálie.Dva roky po Nilssonově smrti se na kontě nadace, která nesla jeho jméno, sešlo na milion liber a v nemocnici Charring Cross mohlo být otevřeno oddělení zabývající se výzkumem rakoviny. Jak si to tento skromný závodník těsně před svým skonem přál. Slavnostnímu předání tohoto oddělení nemocnici byli přítomni vdova po Ronnie Petersonovi Barbro Peterson a exmistr světa F1 James Hunt.Jelo se...
1991Gerhard Berger s vozem McLaren MP4-6 zvítězili v Grand Prix Japonska 6. vítězství Gerharda Bergera, 93. vítězství pro vůz McLaren a 65. vítězství pro motor Honda.
Závěr závodu v Japonsku
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.