Jestliže byla Grand Prix Velké Británie prestižní pro Lewise Hamiltona, ve stejné pozici se cítil Sebastian Vettel na německém Hockenheimringu. Pro Mercedes boj na domácí půdě nezačal nejlépe, obhájce titulu skončil dříve, než si sám pomyslel.
Jestliže poslední trénink byl poznamenán vodními hrátkami, odpoledne sice ještě visela nad Hockenheimringem oblaka, některá místa ještě skrývala pár louží, ale jinak byla trať suchá. Sálala teplotou 30 °C, která v závěru poskočila o devět stupňů, jinak bylo chladněji než u nás (22-23 °C) a vlhkost vzduchu během tréninku spadla z 82 % na třiašedesát.
Q1 - 18 minut:Kvalifikaci zahájily Williamsy s Leclercem v zádech, ten také stanovil výchozí čas - 1:15,203. Záhy ale vyrazily do boje obě Ferrari a začala přetahovaná v podání Vettel-Räikkönen. Fin začal 1:12,794, Němec kontroval 1:12,765. Druhé pokusy: Räikkönen 1:12,723 - Vettel 1:12,538. Nakonec se dočasně smál Kimi, jemuž se podařilo zajet výkon 1:12,505.
Mercedesy byly mnohem méně aktivní, Hamilton se rozehřál časem 1:13,310, ale byla na něm znát velká nervozita. Možná i proto ho překonal Bottas (1:13,012) a Lewis začal chybovat. Nejdřív byl široký v zatáčce před Mercedes Arenou, pak přišly potíže s řízením, které ho přinutily doslova přeskákat obrubník v zatáčce 1. Takové rány jeho vozu vůbec neprospěly a ihned přišel pokyn z depa, aby zastavil. Společně s pořadateli odtlačil Brit vůz stranou a pak u něj strávil několik desítek vteřin v dojemném pokleku. Důvodem jeho odstoupení byla nejspíš převodovka.
Podobné potíže měl i Vandoorne, jenž hlásil trable s řazením na samém začátku - i když jeho mechanici zabojovali a dali mclaren do pořádku, Stoffel zajel nejhorší čas. Z poslední řady ho vykoupí pouze problémy Ricciarda a Hamiltona.
Do Q2 nepostoupili: Ocon, Gasly, Stroll, Hartley, Vandoorne
Q2 - 15 minutPoklidně probíhající první polovinu kvalifikace po 8:03 minutách přerušila červená vlajka. Důvodem byl Marcus Ericsson, který v zatáčce Sachs vylétl až do kačírku a při návratu na trať na ni nanesl velké množství štěrku. Po chvíli váhání tedy byla Q2 přerušena a piloti na druhou šanci čekali čtyři minuty. V té chvíli vedl Bottas - 1:12,152 následovaný Räikkönenem (1:12,336) a Vettele, (1:12,505 - což byl mimochodem stejný čas, jako zajel jeho kolega v Q1).
Po restartu už na další pokusy rezignovali u Ferrari, Ricciardo také neviděl potřebu se s ohledem na penalizace snažit. Ani Bottasovi se do dalšího boje nechtělo, takže se snažili ti bezprostředně ohrožení. Verstappen a Red Bull vyzkoušeli alternativní strategii a první pokus (1:13.440) odjeli na měkké směsi. Nakonec nechtěli riskovat a na ultraměkké dobyli hodnoty 1:12,188 a tudíž průběžné druhé místo. Stejně jako v Q1 se na poslední chvíli protáhl výš Sainz a opět překvapil talentovaný Leclerc.
Do Q3 nepostoupili: Alonso, Sirotkin, Ericsson, Ricciardo a Hamilton
Q3 - 12 minut:První čtyři piloti vyrazili na trať v pořadí Räikkönen, Vettel, Bottas a Verstappen. Kimi chyboval v zatáčce 13, kde byl příliš široký, takže se seřadili následovně: Vettel 1:11,539, Bottas 1:11,709, Räikkönen 1:11,880 a Verstappen 1:12,332. Výborně se vedlo Haasům, naopak Sergio Pérez vsadil vše na jedinou kartu a ponechal si jediný pokus.
V druhé polovině opět vynesl první kartu Räikkönen, ale nevyšel mu prostřední sektor. Skvělým finišem se sice zlepšil, ale nejdřív Bottas a poté i Vettel ho zdolali. V závěru se opět za minutu dvanáct zlepšil Sainz, jehož první čas 1:14.113 ovlivnila osobní chyba - teď se dobrým výkonem posunul aspoň o místo vpřed. Vettel se tak mohl radovat z 55. pole-position v kariéře a s ohledem na postavení svých soupeřů i z naděje na domácí triumf. Ale nepředbíhejme...
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.