Jestliže byla Grand Prix Velké Británie prestižní pro Lewise Hamiltona, ve stejné pozici se cítil Sebastian Vettel na německém Hockenheimringu. Pro Mercedes boj na domácí půdě nezačal nejlépe, obhájce titulu skončil dříve, než si sám pomyslel.
Jestliže poslední trénink byl poznamenán vodními hrátkami, odpoledne sice ještě visela nad Hockenheimringem oblaka, některá místa ještě skrývala pár louží, ale jinak byla trať suchá. Sálala teplotou 30 °C, která v závěru poskočila o devět stupňů, jinak bylo chladněji než u nás (22-23 °C) a vlhkost vzduchu během tréninku spadla z 82 % na třiašedesát.
Q1 - 18 minut:Kvalifikaci zahájily Williamsy s Leclercem v zádech, ten také stanovil výchozí čas - 1:15,203. Záhy ale vyrazily do boje obě Ferrari a začala přetahovaná v podání Vettel-Räikkönen. Fin začal 1:12,794, Němec kontroval 1:12,765. Druhé pokusy: Räikkönen 1:12,723 - Vettel 1:12,538. Nakonec se dočasně smál Kimi, jemuž se podařilo zajet výkon 1:12,505.
Mercedesy byly mnohem méně aktivní, Hamilton se rozehřál časem 1:13,310, ale byla na něm znát velká nervozita. Možná i proto ho překonal Bottas (1:13,012) a Lewis začal chybovat. Nejdřív byl široký v zatáčce před Mercedes Arenou, pak přišly potíže s řízením, které ho přinutily doslova přeskákat obrubník v zatáčce 1. Takové rány jeho vozu vůbec neprospěly a ihned přišel pokyn z depa, aby zastavil. Společně s pořadateli odtlačil Brit vůz stranou a pak u něj strávil několik desítek vteřin v dojemném pokleku. Důvodem jeho odstoupení byla nejspíš převodovka.
Podobné potíže měl i Vandoorne, jenž hlásil trable s řazením na samém začátku - i když jeho mechanici zabojovali a dali mclaren do pořádku, Stoffel zajel nejhorší čas. Z poslední řady ho vykoupí pouze problémy Ricciarda a Hamiltona.
Do Q2 nepostoupili: Ocon, Gasly, Stroll, Hartley, Vandoorne
Q2 - 15 minutPoklidně probíhající první polovinu kvalifikace po 8:03 minutách přerušila červená vlajka. Důvodem byl Marcus Ericsson, který v zatáčce Sachs vylétl až do kačírku a při návratu na trať na ni nanesl velké množství štěrku. Po chvíli váhání tedy byla Q2 přerušena a piloti na druhou šanci čekali čtyři minuty. V té chvíli vedl Bottas - 1:12,152 následovaný Räikkönenem (1:12,336) a Vettele, (1:12,505 - což byl mimochodem stejný čas, jako zajel jeho kolega v Q1).
Po restartu už na další pokusy rezignovali u Ferrari, Ricciardo také neviděl potřebu se s ohledem na penalizace snažit. Ani Bottasovi se do dalšího boje nechtělo, takže se snažili ti bezprostředně ohrožení. Verstappen a Red Bull vyzkoušeli alternativní strategii a první pokus (1:13.440) odjeli na měkké směsi. Nakonec nechtěli riskovat a na ultraměkké dobyli hodnoty 1:12,188 a tudíž průběžné druhé místo. Stejně jako v Q1 se na poslední chvíli protáhl výš Sainz a opět překvapil talentovaný Leclerc.
Do Q3 nepostoupili: Alonso, Sirotkin, Ericsson, Ricciardo a Hamilton
Q3 - 12 minut:První čtyři piloti vyrazili na trať v pořadí Räikkönen, Vettel, Bottas a Verstappen. Kimi chyboval v zatáčce 13, kde byl příliš široký, takže se seřadili následovně: Vettel 1:11,539, Bottas 1:11,709, Räikkönen 1:11,880 a Verstappen 1:12,332. Výborně se vedlo Haasům, naopak Sergio Pérez vsadil vše na jedinou kartu a ponechal si jediný pokus.
V druhé polovině opět vynesl první kartu Räikkönen, ale nevyšel mu prostřední sektor. Skvělým finišem se sice zlepšil, ale nejdřív Bottas a poté i Vettel ho zdolali. V závěru se opět za minutu dvanáct zlepšil Sainz, jehož první čas 1:14.113 ovlivnila osobní chyba - teď se dobrým výkonem posunul aspoň o místo vpřed. Vettel se tak mohl radovat z 55. pole-position v kariéře a s ohledem na postavení svých soupeřů i z naděje na domácí triumf. Ale nepředbíhejme...
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.