Jestliže byla Grand Prix Velké Británie prestižní pro Lewise Hamiltona, ve stejné pozici se cítil Sebastian Vettel na německém Hockenheimringu. Pro Mercedes boj na domácí půdě nezačal nejlépe, obhájce titulu skončil dříve, než si sám pomyslel.
Jestliže poslední trénink byl poznamenán vodními hrátkami, odpoledne sice ještě visela nad Hockenheimringem oblaka, některá místa ještě skrývala pár louží, ale jinak byla trať suchá. Sálala teplotou 30 °C, která v závěru poskočila o devět stupňů, jinak bylo chladněji než u nás (22-23 °C) a vlhkost vzduchu během tréninku spadla z 82 % na třiašedesát.
Q1 - 18 minut:Kvalifikaci zahájily Williamsy s Leclercem v zádech, ten také stanovil výchozí čas - 1:15,203. Záhy ale vyrazily do boje obě Ferrari a začala přetahovaná v podání Vettel-Räikkönen. Fin začal 1:12,794, Němec kontroval 1:12,765. Druhé pokusy: Räikkönen 1:12,723 - Vettel 1:12,538. Nakonec se dočasně smál Kimi, jemuž se podařilo zajet výkon 1:12,505.
Mercedesy byly mnohem méně aktivní, Hamilton se rozehřál časem 1:13,310, ale byla na něm znát velká nervozita. Možná i proto ho překonal Bottas (1:13,012) a Lewis začal chybovat. Nejdřív byl široký v zatáčce před Mercedes Arenou, pak přišly potíže s řízením, které ho přinutily doslova přeskákat obrubník v zatáčce 1. Takové rány jeho vozu vůbec neprospěly a ihned přišel pokyn z depa, aby zastavil. Společně s pořadateli odtlačil Brit vůz stranou a pak u něj strávil několik desítek vteřin v dojemném pokleku. Důvodem jeho odstoupení byla nejspíš převodovka.
Podobné potíže měl i Vandoorne, jenž hlásil trable s řazením na samém začátku - i když jeho mechanici zabojovali a dali mclaren do pořádku, Stoffel zajel nejhorší čas. Z poslední řady ho vykoupí pouze problémy Ricciarda a Hamiltona.
Do Q2 nepostoupili: Ocon, Gasly, Stroll, Hartley, Vandoorne
Q2 - 15 minutPoklidně probíhající první polovinu kvalifikace po 8:03 minutách přerušila červená vlajka. Důvodem byl Marcus Ericsson, který v zatáčce Sachs vylétl až do kačírku a při návratu na trať na ni nanesl velké množství štěrku. Po chvíli váhání tedy byla Q2 přerušena a piloti na druhou šanci čekali čtyři minuty. V té chvíli vedl Bottas - 1:12,152 následovaný Räikkönenem (1:12,336) a Vettele, (1:12,505 - což byl mimochodem stejný čas, jako zajel jeho kolega v Q1).
Po restartu už na další pokusy rezignovali u Ferrari, Ricciardo také neviděl potřebu se s ohledem na penalizace snažit. Ani Bottasovi se do dalšího boje nechtělo, takže se snažili ti bezprostředně ohrožení. Verstappen a Red Bull vyzkoušeli alternativní strategii a první pokus (1:13.440) odjeli na měkké směsi. Nakonec nechtěli riskovat a na ultraměkké dobyli hodnoty 1:12,188 a tudíž průběžné druhé místo. Stejně jako v Q1 se na poslední chvíli protáhl výš Sainz a opět překvapil talentovaný Leclerc.
Do Q3 nepostoupili: Alonso, Sirotkin, Ericsson, Ricciardo a Hamilton
Q3 - 12 minut:První čtyři piloti vyrazili na trať v pořadí Räikkönen, Vettel, Bottas a Verstappen. Kimi chyboval v zatáčce 13, kde byl příliš široký, takže se seřadili následovně: Vettel 1:11,539, Bottas 1:11,709, Räikkönen 1:11,880 a Verstappen 1:12,332. Výborně se vedlo Haasům, naopak Sergio Pérez vsadil vše na jedinou kartu a ponechal si jediný pokus.
V druhé polovině opět vynesl první kartu Räikkönen, ale nevyšel mu prostřední sektor. Skvělým finišem se sice zlepšil, ale nejdřív Bottas a poté i Vettel ho zdolali. V závěru se opět za minutu dvanáct zlepšil Sainz, jehož první čas 1:14.113 ovlivnila osobní chyba - teď se dobrým výkonem posunul aspoň o místo vpřed. Vettel se tak mohl radovat z 55. pole-position v kariéře a s ohledem na postavení svých soupeřů i z naděje na domácí triumf. Ale nepředbíhejme...
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.