Jestliže byla Grand Prix Velké Británie prestižní pro Lewise Hamiltona, ve stejné pozici se cítil Sebastian Vettel na německém Hockenheimringu. Pro Mercedes boj na domácí půdě nezačal nejlépe, obhájce titulu skončil dříve, než si sám pomyslel.
Jestliže poslední trénink byl poznamenán vodními hrátkami, odpoledne sice ještě visela nad Hockenheimringem oblaka, některá místa ještě skrývala pár louží, ale jinak byla trať suchá. Sálala teplotou 30 °C, která v závěru poskočila o devět stupňů, jinak bylo chladněji než u nás (22-23 °C) a vlhkost vzduchu během tréninku spadla z 82 % na třiašedesát.
Q1 - 18 minut:Kvalifikaci zahájily Williamsy s Leclercem v zádech, ten také stanovil výchozí čas - 1:15,203. Záhy ale vyrazily do boje obě Ferrari a začala přetahovaná v podání Vettel-Räikkönen. Fin začal 1:12,794, Němec kontroval 1:12,765. Druhé pokusy: Räikkönen 1:12,723 - Vettel 1:12,538. Nakonec se dočasně smál Kimi, jemuž se podařilo zajet výkon 1:12,505.
Mercedesy byly mnohem méně aktivní, Hamilton se rozehřál časem 1:13,310, ale byla na něm znát velká nervozita. Možná i proto ho překonal Bottas (1:13,012) a Lewis začal chybovat. Nejdřív byl široký v zatáčce před Mercedes Arenou, pak přišly potíže s řízením, které ho přinutily doslova přeskákat obrubník v zatáčce 1. Takové rány jeho vozu vůbec neprospěly a ihned přišel pokyn z depa, aby zastavil. Společně s pořadateli odtlačil Brit vůz stranou a pak u něj strávil několik desítek vteřin v dojemném pokleku. Důvodem jeho odstoupení byla nejspíš převodovka.
Podobné potíže měl i Vandoorne, jenž hlásil trable s řazením na samém začátku - i když jeho mechanici zabojovali a dali mclaren do pořádku, Stoffel zajel nejhorší čas. Z poslední řady ho vykoupí pouze problémy Ricciarda a Hamiltona.
Do Q2 nepostoupili: Ocon, Gasly, Stroll, Hartley, Vandoorne
Q2 - 15 minutPoklidně probíhající první polovinu kvalifikace po 8:03 minutách přerušila červená vlajka. Důvodem byl Marcus Ericsson, který v zatáčce Sachs vylétl až do kačírku a při návratu na trať na ni nanesl velké množství štěrku. Po chvíli váhání tedy byla Q2 přerušena a piloti na druhou šanci čekali čtyři minuty. V té chvíli vedl Bottas - 1:12,152 následovaný Räikkönenem (1:12,336) a Vettele, (1:12,505 - což byl mimochodem stejný čas, jako zajel jeho kolega v Q1).
Po restartu už na další pokusy rezignovali u Ferrari, Ricciardo také neviděl potřebu se s ohledem na penalizace snažit. Ani Bottasovi se do dalšího boje nechtělo, takže se snažili ti bezprostředně ohrožení. Verstappen a Red Bull vyzkoušeli alternativní strategii a první pokus (1:13.440) odjeli na měkké směsi. Nakonec nechtěli riskovat a na ultraměkké dobyli hodnoty 1:12,188 a tudíž průběžné druhé místo. Stejně jako v Q1 se na poslední chvíli protáhl výš Sainz a opět překvapil talentovaný Leclerc.
Do Q3 nepostoupili: Alonso, Sirotkin, Ericsson, Ricciardo a Hamilton
Q3 - 12 minut:První čtyři piloti vyrazili na trať v pořadí Räikkönen, Vettel, Bottas a Verstappen. Kimi chyboval v zatáčce 13, kde byl příliš široký, takže se seřadili následovně: Vettel 1:11,539, Bottas 1:11,709, Räikkönen 1:11,880 a Verstappen 1:12,332. Výborně se vedlo Haasům, naopak Sergio Pérez vsadil vše na jedinou kartu a ponechal si jediný pokus.
V druhé polovině opět vynesl první kartu Räikkönen, ale nevyšel mu prostřední sektor. Skvělým finišem se sice zlepšil, ale nejdřív Bottas a poté i Vettel ho zdolali. V závěru se opět za minutu dvanáct zlepšil Sainz, jehož první čas 1:14.113 ovlivnila osobní chyba - teď se dobrým výkonem posunul aspoň o místo vpřed. Vettel se tak mohl radovat z 55. pole-position v kariéře a s ohledem na postavení svých soupeřů i z naděje na domácí triumf. Ale nepředbíhejme...
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.