Před samotným závodem se vyskytlo nemálo otázek, ale jedna z nich zněla, zda má někdo vůbec šanci ohrozit dominantní Mercedesy. Nikdo však nečekal, že Stříbrné šípy vyhoří a šanci tak dostane tým, kterému se ze špičky věřilo asi nejméně.
Jasné počasí, příjemných 24 °C rozpálilo trať na hodnotu o třiadvacet stupňů více, vlhkost vzduchu 34 % doprovázel kulminující vítr na 9,7 km - to bylo prostředí, ve kterém měly Mercedesy téměř jako na stříbrném tácu předloženou šanci dodržet tradici a nedat soupeřům opět šanci, aby v hybridní éře zaznamenali triumf. Tím spíš, když Vettel po penalizaci musel sestoupit až do třetí řady.
He's got ice running through his veins...#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/FApWAs2f7B
— Formula 1 (@F1) July 1, 2018Zatímco obvyklé byly šťouchanice v první zatáčce, tentokrát se pozornost přesunula do třetí zatáčky Remus. Hned na startu zamířil Räikkönen mezi oba Mercedesy a podařilo se mu přinutit Bottase k úhybnému manévru, čímž se do čela dostal Hamilton.
He ended up in P4 👏The best ever F1 finish for @HaasF1Team 💪And here's how Lap One unfolded for @RGrosjean in Austria 👀#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/UebC50ZE1c
— Formula 1 (@F1) July 1, 2018Ve zmíněné zatáčce šel Kimi později na brzdy a dostal se až za žlutý obrubník. Přišel tím o druhé a vzápětí i o třetí místo, protože se následně před něj dostal Verstappen, ačkoliv Fin sdělil do boxů, že v osmé zatáčce se mu Holanďan otřel pravým předním o jeho levé zadní kolo.
SOUND ON: "I think the Red Bull hit me?" 🎧It's Max and Kimi racing and rubbing at Spielberg 👀#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/CsBcCMQRcC
— Formula 1 (@F1) July 1, 2018Problém obdobný jako Räikkönen měl i jeho týmový kolega, který se po drobném kontaktu s Magnussenem dokonce propadl až na konec první desítky. Kolizi zaznamenali i Vandoorne a Gasly: Belgičan si poškodil o Francouzovo pravé zadní kolo spoiler a hned na začátku nabral obrovskou ztrátu po zastávce v depu, kde se ještě mechanici potýkali s technickými problémy.
První důležitý moment přineslo 15. kolo: na rovince za zatáčkou Remus odstavil svůj Mercedes v té chvíli druhý Bottas. Vedení závodu vyhlásilo režim virtuálního safety caru, čehož využily týmy Ferrari a Red Bull k zastávce a přezutí na měkké pneumatiky.
Not having a lot of luck this year, is he? 😫 #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/8tqQFWtdvg
— Formula 1 (@F1) July 1, 2018Mercedes na jejich tah nereagoval, což Hamilton později týmu vyčítal a ředitel strategií James Vowles se za rozhodnutí omluvil. Zmíněná čtyřka měla na Hamiltona ztrátu tak malou, že když Hamilton v 25. kole na téměř nefunkčních pneumatikách zamířil do boxů, vrátil se na trať na 4. místě těsně před Vettelem.
Od 32. kola byla na Ricciardově levém zadním kole zřetelná rýha značící problémy, což tým vyhodnotil tak, aby Australan pokusil zdržet za sebou trojici Räikkönen, Hamilton a Vettel co nejdéle, aby Verstappen najel nutný náskok.
A mighty move from Vettel 💪#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/xGbumKPeUT
— Formula 1 (@F1) July 1, 2018Když pak Räikkönen v 38. kole ve třetí DRS zóně Daniela zdolal, zamířil Ricciardo do boxů, ale vzápětí musel odstavit svůj Red Bull v úseku za první zatáčkou. Rovněž Hamilton nebyl s pneumatikami spokojen, vykazovaly stejné potíže jako měl Ricciardo, takže v 52. kole si zajel stejně jako Australan podruhé do boxů pro super-měkkou směs - a ani on neviděl cíl.
V závěrečných kolech už zbývaly jen dvě otázky: jestli dvojice Ferrari "dorazí" Verstappena a pokud ne, zda z boxové zídky zazní povel k prohození pozic. Ze sedmi vteřin dokázali hoši z Maranella ukrojit pět a půl, ale to bylo vše - nakonec zůstalo i přes lepší postavení Vettela v průběžné klasifikaci zachováno i pořadí na trati.
First Leclerc then Ericsson get past Gasly - sealing a first double points finish for the @SauberF1Team since the 2015 Chinese Grand Prix 😮👏#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/IuKwPgzuFY
— Formula 1 (@F1) July 1, 2018Nenápadný, ale účelný závod odjel tým Haas. Držel si pozice vybojované v kvalifikaci a vytěžil dostatečně na problémech svých soupeřů. Grosjean se tak postaral o vůbec nejlepší umístění amerického týmu a Magnussen ho podpořil rovněž skvělým výsledkem, takže Haas zažil určitou satisfakci za smutek v Austrálii.
It was a day to remember for the @HaasF1Team 50th race ✅Best finish (P4) ✅Biggest points haul (22) ✅#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/9qFjTvO8hi
— Formula 1 (@F1) July 1, 2018Dalším ukrytým hrdinou byl Alonso, startující po výměně turba z boxů. Podařilo se mu úspěšně proplétat startovním polem a jeho výborný výkon gradoval v samotném závěru, kdy svedl úspěšný souboj s Gaslym a oběma Saubery.
The Red Bull Ring dealt cruel luck to several drivers on SundayNico Hulkenberg was the first unfortunate victim 😕#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/76sOI4QThq
— Formula 1 (@F1) July 2, 2018Renaultům se příliš nedařilo, tedy pokud vynecháme vítězného Verstappena a zmíněného Alonsa. Hülkenberg musel odstavit svůj Renault na konci cílové rovinky s hořícím motorem, Sainz po několika dobrých soubojích prožil trauma v 25. kole při výměně pneumatik, kdy se mechanici dlouhé vteřiny potýkali s tím, jak nasadit pravou přední pneumatiku.
RACE HIGHLIGHTS: A Spielberg epic 🎞️Landmark win 🏆Title twist 😮Drama from start to finish 👀#AustrianGP 🇦🇹 #F1 https://t.co/u0hpMENgmE
— Formula 1 (@F1) July 1, 2018Vettel se svým umístěním dostal opět do čela průběžné klasifikace, vydělal tak na prvním odstoupení Mercedesů od dobře známého incidentu v Grand Prix Španělska 2016. Právě totální neúspěch v Rakousku vynesl do na první místo Poháru konstruktérů Ferrari. Ovšem už za týden se pojede na britské půdě, kde bude mít Hamilton a potažmo Mercedes příležitost k odplatě.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.