Po trénincích bylo složité odhadnout, zda bude mít delší slámku Mercedes nebo Ferrari, ale také se čekalo, co předvede ambiciózní Haas. Podmínky byl stejné jako ve všech předchozích částech, takže boj o pozice mohl vypuknout.
Jako první vyjel na trať Brendon Hartley, za tím Charles Leclerc (jehož po výměně převodovky čeká penalizace pěti míst na startu) a Sergej Sirotkin. Ten se také nakrátko dostal časem 1:05,598 do čela, ale pak už se věci začaly ubírat běžným směrem. Ferrari si vyzkoušely jízdu na superměkké směsi a Vettel se zastavil na čase 1:03,347. Räikkönenovi první kolo vůbec nevyšlo a ztrácel na svého kolegu přes vteřinu. Ani Mercedesy nijak neexcelovaly (Hamilton 1:04,294, Bottas 1:04,539). Překvapivě rychlé byly Haasy a Red Bully, přes veškerou snahu, s nimi těžko držely krok. Magnussen časem 1:04,761 a Grosjean výkonem 1:04,707 dokonce zdolali Ricciarda (1:04,862). Hamilton si stěžoval při druhém výjezdu na vibrace předních kol, i proto své pokusy vzdal a vyčkával na Q2.
Drama do posledního okamžiku plálo na opačném konci. Stroll se vypjal k nečekaně dobrému výkonu a skomírající Williams prosadil do Q2 časem o 0,007 vteřiny lepším než Vandoorne. S nervy soupeřů si zahrál Leclerc, který nejdřív rozesel mezi zatáčkami 9 a 10 úlomky svého vozu, v samotném závěru pak nezvládl nájezd do zatáčky 4 a díky tomu několik pilotů muselo kvůli žlutým vlajkám vypustit pokus poslední naděje, což asi nejvíc mrzelo Sergia Péreze.
Do Q2 nepostoupili: Vandoorne, Pérez, Sirotkin, Hartley, Ericsson
Q2 - 15 minut:Do druhé části si Mercedesy a Red Bully nazuly červeně označenou směs, Alonso naopak začal na měkkých pneumatikách. Vettel sice zaostával za svými časy z Q1, ale bezpečně se usídlil na třetím místě (1:03,767 a 1:03,544). Ricciardo opět marně naháněl konkurenci, navíc se mu při prvním pokusu do cesty připletli soupeři, takže 1:05,114 nešlo brát vážně. Verstappen i s přejetím nepopulárních žlutých "klobás" zvládl solidní výkon 1:04,001, ale jeho kolega přes veškerou snahu dosáhl pouze 1:04,403 a tím se propadl za oba Haasy (Grosjean 1:04,059, Magnussen 1:04,291).
Trápil se Alonso, jenž v počátku Q2 jako jediný zkusil alternativu s měkkou směsí. V posledních chvílích druhé části vyrazil na zteč, ale všechny šance ztratil jako mnozí ostatní v závěrečné dvojzatáčce - za "devítkou" přejel obrubník a očesal si první část komponentů, aby pak vůz dorazil při nájezdu na cílovou rovinku.
Vettel v samotném závěru vypálil nejlepší čas 1:03,544 (překonal tím Hamiltona s 1:03,577 a Bottase - 1:03,756), ale po absolvování rychlého kola nečekaně zpomalil a dostal se do cesty Carlosu Sainzovi v rychlém kole, což vyneslo na tváře zástupců stáje Ferrari vrásky, protože Němec si koleduje o penalizaci.
Do Q3 nepostoupili: Ocon, Gasley, Leclerc, Alonso, Stroll
Q3 - 12 minut:Red Bully cítily nebezpečí a vyrazily do poslední části jako první, ale ani jeden se nedostal pod 1:04,0 (Verstappen 1:04,061, Ricciardo 1:04,252). Do čela šel Bottas, který zvládl vše bezchybně - 1:03,264. Vettel udělal chybu v zatáčce 4 a jeho čas byl velmi špatný - proto i velmi špatný čas 1:04.260, Hamilton zase smýkl svém Mercedesem ve třetí zatáčce a výsledkem byl výkon 1:03,797, což nestačilo na Bottase (1:03,264). Pouze Räikkönen a Red Bully zvládly v první fázi dva pokusy, piloti Red Bullu ty své absolvovali nějakých pět minut před koncem kvalifikace a notně přitom remcali, navíc ještě došlo k jistým problémům v pořadí na trati. Vettel svůj nedostatek napravil, ale nestačil na Mercedesy, u nichž se Bottas tentokrát vytáhl a čistou jízdou dokázal odsunout na místo vedle sebe krále tréninků Hamiltona. Haas svým výkonem ustanovil sám sebe černým koněm závodu a bude určitě zajímavé sledovat, jak se s touto pozicí vypořádá.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.