Po trénincích bylo složité odhadnout, zda bude mít delší slámku Mercedes nebo Ferrari, ale také se čekalo, co předvede ambiciózní Haas. Podmínky byl stejné jako ve všech předchozích částech, takže boj o pozice mohl vypuknout.
Jako první vyjel na trať Brendon Hartley, za tím Charles Leclerc (jehož po výměně převodovky čeká penalizace pěti míst na startu) a Sergej Sirotkin. Ten se také nakrátko dostal časem 1:05,598 do čela, ale pak už se věci začaly ubírat běžným směrem. Ferrari si vyzkoušely jízdu na superměkké směsi a Vettel se zastavil na čase 1:03,347. Räikkönenovi první kolo vůbec nevyšlo a ztrácel na svého kolegu přes vteřinu. Ani Mercedesy nijak neexcelovaly (Hamilton 1:04,294, Bottas 1:04,539). Překvapivě rychlé byly Haasy a Red Bully, přes veškerou snahu, s nimi těžko držely krok. Magnussen časem 1:04,761 a Grosjean výkonem 1:04,707 dokonce zdolali Ricciarda (1:04,862). Hamilton si stěžoval při druhém výjezdu na vibrace předních kol, i proto své pokusy vzdal a vyčkával na Q2.
Drama do posledního okamžiku plálo na opačném konci. Stroll se vypjal k nečekaně dobrému výkonu a skomírající Williams prosadil do Q2 časem o 0,007 vteřiny lepším než Vandoorne. S nervy soupeřů si zahrál Leclerc, který nejdřív rozesel mezi zatáčkami 9 a 10 úlomky svého vozu, v samotném závěru pak nezvládl nájezd do zatáčky 4 a díky tomu několik pilotů muselo kvůli žlutým vlajkám vypustit pokus poslední naděje, což asi nejvíc mrzelo Sergia Péreze.
Do Q2 nepostoupili: Vandoorne, Pérez, Sirotkin, Hartley, Ericsson
Q2 - 15 minut:Do druhé části si Mercedesy a Red Bully nazuly červeně označenou směs, Alonso naopak začal na měkkých pneumatikách. Vettel sice zaostával za svými časy z Q1, ale bezpečně se usídlil na třetím místě (1:03,767 a 1:03,544). Ricciardo opět marně naháněl konkurenci, navíc se mu při prvním pokusu do cesty připletli soupeři, takže 1:05,114 nešlo brát vážně. Verstappen i s přejetím nepopulárních žlutých "klobás" zvládl solidní výkon 1:04,001, ale jeho kolega přes veškerou snahu dosáhl pouze 1:04,403 a tím se propadl za oba Haasy (Grosjean 1:04,059, Magnussen 1:04,291).
Trápil se Alonso, jenž v počátku Q2 jako jediný zkusil alternativu s měkkou směsí. V posledních chvílích druhé části vyrazil na zteč, ale všechny šance ztratil jako mnozí ostatní v závěrečné dvojzatáčce - za "devítkou" přejel obrubník a očesal si první část komponentů, aby pak vůz dorazil při nájezdu na cílovou rovinku.
Vettel v samotném závěru vypálil nejlepší čas 1:03,544 (překonal tím Hamiltona s 1:03,577 a Bottase - 1:03,756), ale po absolvování rychlého kola nečekaně zpomalil a dostal se do cesty Carlosu Sainzovi v rychlém kole, což vyneslo na tváře zástupců stáje Ferrari vrásky, protože Němec si koleduje o penalizaci.
Do Q3 nepostoupili: Ocon, Gasley, Leclerc, Alonso, Stroll
Q3 - 12 minut:Red Bully cítily nebezpečí a vyrazily do poslední části jako první, ale ani jeden se nedostal pod 1:04,0 (Verstappen 1:04,061, Ricciardo 1:04,252). Do čela šel Bottas, který zvládl vše bezchybně - 1:03,264. Vettel udělal chybu v zatáčce 4 a jeho čas byl velmi špatný - proto i velmi špatný čas 1:04.260, Hamilton zase smýkl svém Mercedesem ve třetí zatáčce a výsledkem byl výkon 1:03,797, což nestačilo na Bottase (1:03,264). Pouze Räikkönen a Red Bully zvládly v první fázi dva pokusy, piloti Red Bullu ty své absolvovali nějakých pět minut před koncem kvalifikace a notně přitom remcali, navíc ještě došlo k jistým problémům v pořadí na trati. Vettel svůj nedostatek napravil, ale nestačil na Mercedesy, u nichž se Bottas tentokrát vytáhl a čistou jízdou dokázal odsunout na místo vedle sebe krále tréninků Hamiltona. Haas svým výkonem ustanovil sám sebe černým koněm závodu a bude určitě zajímavé sledovat, jak se s touto pozicí vypořádá.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.