Na okruhu Circuit de Catalunya s novým povrchem očekávali piloti a diváci možný déšť, pravděpodobnost byla až osmdesátiprocentní. Jenže nakonec z toho vyšel v podstatě poklidný závod, v němž po strategické stránce zcela propadl tým Ferrari.
Oproti tréninkům a kvalifikaci bylo skutečně chladněji, teplota se pohybovala kolem 15 °C, trať v rozmezí 32 - 35 °C, vlhkost vzduchu byla rovněž konstantní - 55 %, pouze vítr se poměrně významně měnil, od 3,3 po 7,7 km/h. To byly podmínky, do nichž vyrazilo startovní pole na mírně upravených pneumatikách Pirelli, od čehož se očekávala dramatičtější podívaná. Do níž s výjimkou Alonsa nastoupila první patnáctka na měkkých pneumatikách.
Ta ale nastala pouze na startu. V nájezdu do třetí zatáčky byl Romain Grosjean příliš široký, ale místo aby korigoval svůj vůz, zůstal na plynu a jeho Haas vytvořil za zatáčkou závoru přes trať, do níž spadli Hülkenberg a Gasly. První přišel o levé zadní, druhý o přední kolo na stejné straně. Vedení závodu kvůli troskám vyslalo na trať safety car a maršálové po šest kol odstraňovali okruh zaplavený úlomky a olejem.
Po restartu registrovali diváci pořadí Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Ricciardo, Magnussen, Sainz a Leclerc. Obhájce titulu ostatním ujížděl, Vettela naopak stíhal Bottas. Tato dvojice také zahájila výměnu pneumatik (pokud nebudeme počítat vynucený pit-stop Hartleyho v prvním kole), Vettel na konci 18. kola zajel pro středně tvrdou směs. Bottas reagoval o kolo později, ale mechanici zvládli zastávku za 3,9 vteřiny a při výjezdu se Vettel dokázal prohnat kolem a opět zaujmout pozici před Finem.
A dramatic first-lap crash 💥A masterclass from @LewisHamilton 👏All the best bits from race day in Spain in 60 seconds 👀#SpanishGP #F1 🇪🇸 pic.twitter.com/TqJmbR5B1W
— Formula 1 (@F1) May 13, 2018Černý den Ferrari se začal naplňovat ve 24. kole: Räikkönen na konci nečekaně uhnul Verstappenovi a záhy bylo jasné, že jeho vůz je v problémech. Klesl na osmou příčku a po zajetí do boxů mechanici odtlačili monopost do garáže. Další pohroma stihla italský tým ve 42. kole: Ocon zastavil mezi zatáčkami 5 a 6 a vedení závodu vyhlásilo režim virtuálního safety caru. Ferrari se rozhodlo odvolat Vettela do boxů pro nové středně tvrdé pneumatiky, ale pit-stop trval hrozných 5,6 vteřiny a po výjezdu se Vettel zařadil až za třetího Verstappena. Až do konce marně Holanďana stíhal, ačkoliv Max měl jistý handicap v poškozeném spoileru, jejich odstup se pohyboval v rozmezí 1,7 - 2,6 vteřiny. Minimální odstup v cíli jde na vrub Verstappena, který už zdravil členy týmu na boxové zídce.
Hamilton bez potíží odkroužil závod, Bottas se poněkud pral se svým vozem, ale přes klesající náskok na Verstappena dokázal zajistit další double týmu Mercedes a spláchnout pachuť z předchozího závodu. Ricciardo zůstal trochu ve stínu ostatních, snad si jenom zlepšil náladu zápisem rekordních časů na jedno kolo.
Osamělý závod jel Magnussen, obhajující čest Haasu. Na rozdíl od něj byli v plné permanenci piloti Sauberu, zejména Ericsson svedl pohledný, několik kol trvající souboj se Sainzem a dokázal domácího matadora udržet na uzdě. Rovněž Leclerc srdnatě obhajoval devátou příčku před Pérezem, nakonec sedm kol před cílem svou pozici neobhájil.
Force Indie měly rovněž jistou porci smůly. Ocon před svým odstoupením prožil nekonečný pit-stop, když se mechanikům nepodařilo nasadit pravé zadní kolo a Francouz zůstal v boxech téměř minutu a spadl na poslední místo. Když byl po jeho odstoupení vyhlášen režim VSC, Verstappen škrtl o Strollovo zadní kolo a urazil si koncovku levé strany předního spoileru (42. kolo). Ta mu v nájezdu na cílovou rovinku upadla a najel na ní Pérez. Vzápětí se roztočil do hodin Sirotkin a ocitl se mimo trať, ale bez dalších následků.
McLaren opět spasil Alonso, jehož start na červeně označené směsi nevyšel - nakonec domácí matador vybojoval další body, i když se ztrátou na mladšího krajana. Vandoorne naopak prožil nepovedený víkend: hned v prvním kole vyjel ve druhé zatáčce z trati a protože neobjel nutný bod, dostal pětivteřinovou penalizaci. Nakonec mu nijak neublížila, protože cíl nespatřil.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.