Po posledním tréninku bylo jasné, že mezi hlavní favority se řadí Mercedes, zatímco Red Bull experimentoval s pneumatikami. Je téměř jisté, že se kvalifikace nebude týkat Brendona Hartleye, který havaroval v samotném závěru třetího tréninku.
Oproti dopoledni teploty na Circuit de Catalunya poklesly, vzduch 18 °C, trať 27 °C , vlhkost vzduchu se ustálila na 76 % a vanul vítr zesílil na 8,8 km/h. Nad tratí se sice stahovaly mraky, ale podle předpovědí nebyl žádný déšť predikován.
Q1 - 18 minut:Williamsy tušily, že kvalifikace bude velice perná, proto vyrazili Stroll a Sirotkin jako první a Stroll časem 1:20,623 stanovil základní čas. Bylo ale jasné, že nejlepší časy se budou pohybovat někde jinde, což ostatně potvrdili Räikkönen časem 1:17,986 a Vettel (1:17,806). Výkony se pomalu přelévaly, piloti si chystali pneumatiky na rozhodující kolo, ale ne všem se to dařilo, třeba Alonso dlouho nemohl najít potřebnou pozici.
Mezitím se na čele vystřídali piloti Mercedesu: Hamilton 1:17,633 a Bottas 1:17,674, aby je vystřídali Vettel nejlepší prezentací 1:17,031 a Räikkönen (1:17,483). Pak vystrčili drápky hoši od Red Bullu - Ricciardo se po původním pomalejším kole prosadil dopředu výkonem 1:17,623, poté ho zdolal týmový kolega Verstappen (1:17,411), i když mezi dvěma posledními zatáčkami byl mimo trať.
Drama prožil Nico Hülkenberg, který se do posledního možného okamžiku nemohl správě připravit, jediný měřený výkon zaznamenal v tragické hodnotě 1:45,434. V poslední minutě zaznamenal zlepšení, ale 15. místo nedokázal uhájit, k všeobecnému překvapení skončil jako první ve vyřazovací pětici.
O poslední drama se postaral Lance Stroll, který mezi zatáčkami 12 a 13 vyletěl z trati a odletující štěrk poškodil kameru za bariérou. Nic to nezměnilo na mizérii Williamsu, který skončil s Q3 s nejhoršími časy.
Do Q2 nepostoupili: Hülkenberg, Ericsson, Stroll, Sirotkin, Hartley
Q2 - 15 minut:V prostřední části vyzkoušely špičkové týmy alternativní pokus - Mercedes, Ferrari i Red Bull vyjely na měkké směsi. U McLarenu šel Alonso na červeně označené pneumatiky, Vandoorne sáhl po žlutých, Haas také vyzkoušel měkkou směs. Magnussen byl také prvním, kdo zajel měřený čas - 1:18,045, ale vzápětí do dění zasáhla špička. Hamilton zajel 1:17,166, ale překonal ho Bottas (1:17,111), nestačili však na Ferrari. Nejdřív šel na chvíli do čela Räikkönen - 1:17,071, aby jako první pokořil hranici 1:17,0 Vettel - jeho čas 1:16,802 byl rekordem druhé části.
Nedařilo se Force Indiím, Pérez a Ocon marně bojovali o kloudný výsledek, zatímco k potěše domácího publika vzájemný souboj Alonsa a Sainze jr. skončil lépe pro mladšího matadora, ale nakonec se do TOP 10 dostali oba. V závěru se ještě Ricciardo a Hamilton s Verstappenem rozhodli vyzkoušet superměkké pneumatiky, ale shodně své výkony těsně před cílem vypustili. Jediným dramatickým okamžikem byl krátký výjezd Grosjeana mimo trať, ale bez jakýchkoli následků.
Do Q3 nepostoupili: Vandoorne, Gasly, Ocon, Leclerc, Pérez
Q3 - 12 minut:
Jako by bylo všechno zapomenuto - do poslední části nastoupili jako první piloti Red Bullu a Ricciardo položil základní čas 1:16,858. Vzápětí ho překonal Verstappen (1:16,816), ovšem potom přišla zdrcující rána Mercedesu - Hamilton projel tratí pokryté novým asfaltovým kobercem v čase 1:16,491 a poprávu stanul v čele.
Ferrari při prvních pokusech zcela propadlo - Vettel vytvořil pouze průměrný čas 1:17,255, Räikkönen chyboval hned při nájezdu do první zatáčky a proto skončil na průběžné sedmé příčce - 1:18,102.
Následovaly překvapivé pokusy na měkké směsi a záhy se ukázalo, že je minimálně stejně rychlá, ne-li ještě lepší. Už Ricciardo téměř vyrovnal výkon týmového kolegy na superměkkých pneumatikách, piloti Ferrari pak poskočili hodně kupředu, jenže nestačili na Hamiltona s Bottasem. Vzhledem k tomu, že první tři týmy se kvalifikovaly na měkké směsi, dá se očekávat velice zajímavý závod.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.