Fanoušci F1 se dočkali! U protinožců se rozjela sezóna královny motoristického sportu, do níž vstoupila s několika úpravami, počínaje vzhledem monopostů až po atraktivně vyhlížející, ale poněkud nepřehlednou grafiku.
Po problematickém třetím tréninku, kdy piloti měli možnost vyzkoušet i pneumatiky do deštivých podmínek, se nad tratí vyjasnilo, teplota trati se ustálila na 24 °C, trať vydávala 32 °C, vlhkost vzduchu dosáhla 58 % a vanul větřík o rychlosti 4,4 m/s.
Prvním kvalifikantem byl Nico Hülkenberg, jehož průjezd měřeným úsekem přinesl první letošní čas - 1:25,348. Bylo jasné, že to je pouze první vlaštovka, kterou později téměř všichni překonali. Na chvíli se v čele objevil Kimi Räikkönen (1:23,616), jehož tvrdě stíhal Hamilton, ovšem nedokázal se poprat s prostředním sektorem. Když už se zlepšil na 1:23,263, Fin mu opět utekl na 1:23,096. Vettela trochu potrápili piloti na trati, ale celkem bez problémů zajel čas 1:23,921.
Nakonec napotřetí zabral Hamilton naplno a vyhrál první část kvalifikace výkonem 1:22,824. Souboj o černého Petra nakonec svedli piloti Toro Rosso, Williamsu a Sauberu - z něj nakonec unikl na poslední chvíli Lance Stroll. Prakticky všichni ohrožení v posledním rychlém kole svůj čas zlepšili, ale pouze si proházeli pořadí mezi sebou.
Do Q2 nepostoupili: Hartley, Gasly, Leclerc, Ericsson, Sirotkin.
Pro druhou část poněkud zeslabil vítr, ale o to rychleji se proháněl po okruhu Lewis Hamilton. Hned prvním časem vymazal loňský kvalifikační rekord a časem 1:22,051 utekl ostatním o téměř půl vteřiny. Za ním se seřadili Räikkönen (1:22,507), Vettel (1:22,645) a teprve poté Bottas (1:22,659). Piloti Red Bullu vyzkoušeli alternativní strategii na superměkké směsi, ostatní bez výjimky využívali ultraměkkou směs.
Renaulty se trápily s blokujícími předními koly, ale v samotném závěru Q2 se oba piloti doslova na poslední chvíli protáhli do první desítky. Bottas se rehabilitoval časem 1:22,089 a zdálo se, že Mercedes si v poklidu pohlídá první dvě místa. Jenže v posledním možném okamžiku proletěl cílovým prostorem Sebastian Vettel a najednou bylo vše jinak - 1:21,944 a karty byly náhle rozdány jinak.
Poslední, kdo se mohl zlepšit, byl Esteban Ocon, ale neuspěl, i když si poněkud stěžoval na Grosjeana, který se mu připletl do cesty v posledním sektoru. Red Bull nakonec dokázal uspět i na superměkké směsi, Verstappen si dokonce pojistil pozici slušným časem 1:22,416 - do zítřejšího závodu tedy mohou piloti zvolit odlišnou strategii.
Do Q3 nepostoupili: Alonso, Vandoorne, Pérez, Stroll, Ocon.
🚩RED FLAG 🚩 Q3Heavy impact for Bottas at Turn 2#Quali #AusGP #F1 pic.twitter.com/yKgWbIfQW9
— Formula 1 (@F1) 24. března 2018Poslední část začala velice dramaticky pro Valtteri Bottase: dvě minuty a 13 vteřin po zahájení Q3 nezvládl kombinaci prvních dvou zatáček, z té druhé už vyjel bokem, narazil zadní částí do bariéry a zcela ji zdemoloval - urazil křídlo, odlomil pravá kola a zjevně došlo k fatálnímu poškození převodovky a diferenciálu. Červená vlajka byla logickým důsledkem, stejně jako bylo jasné, že Fin odstartuje z nejlépe 10. místa.
Maršálové v nejkratší možné době vyčistili trať, odklidili vrak a po devíti minutách se mohlo opět bojovat o pozice, Q3 byla kratší o 2:13, navíc žádný pilot do Bottasovy nehody nestihl zajet měřené kolo. Laťku nastavil Hamilton časem 1:22,051, ale vzápětí se Vettel prohnal prvními dvěma sektory v purpurové, ale nakonec mu nejspíš nevyšel ten poslední a na Lewise mu chybělo 0,034 vteřiny. Verstappen ztrácel 0,061 vteřiny, Renaulty a Haasy první pokusy vůbec neabsolvovaly.
Závěrečné pokusy se odehrály zcela ve stínu Hamiltona, který dokázal téměř o celou vteřinu zlepšit svůj výkon a masivním odstupem za sebou nechal všechny soupeře. Piloti Ferrari si prohodili pořadí, za nimi by za normálních okolností byli piloti Red Bullu: Verstappen si stěžoval na problémy v zadní části svého vozu, navíc nesmíme zapomínat, že Ricciarda čeká penalizace v podobě tří míst...
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.