Boj o pozice na startu v Japonsku byl ovlivněn už dopředu značným množství penalizací, které měli jisté Alonso, Sainz, Palmer a Bottas. K nim se po nehodě v závěru tréninku přidal i Räikkönen.
Räikkönenova nehoda v prostoru pod mostem přinutila Ferrari intenzivně pracovat na jeho voze, který se do boxů dostal až půl hodiny po konci tréninku. Nakonec to maranellští pit-crew stihli, i když pět míst na startu si bude muset Räikkönen odmazat.
Q1 - 18 minutTrať byla zejména v první části poznamenána olejovou stopou z doprovodných závodů, ale piloti si na popráškovaná místa rychle zvykli. Do Q1 samozřejmě vyjeli jako první Sauberovi piloti, ale měřítko pro ostatní nastavil až Lewis Hamilton překvapivě jedoucí na měkké směsi – 1:29,507. Bottas byl o něco rychlejší, ale na stejném místě jako Räikkönen v tréninku vyjel z trati a minul bariéru jen o pověstné centimetry. I proto měl jeho čas hrůznou hodnotu 1:48,943. Na měkkých pneumatikách jel ještě Vettel (1:29,772), ostatní zvolili superměkké. Rukavici soupeřům hodil Verstappen (1:29,181), ovšem vzápětí předvedl už druhé zlepšení Hamilton a definitivně šel do čela – 1:29,047. Räikkönen se na trať dostal a po zajišťovacím výkonu (1:29,614) se prezentoval vynikajícím časem 1:29,163.
V závěru zhatil poslední šance na zlepšení svým kolegům Romain Grosjean, který nezvládl svůj Haas v úseku Esses a jeho rána do bariéry ukončila 80 vteřin před koncem první část kvalifikace. Z ní ještě zbývalo vyřešit konflikt mezi Lance Strollem a Sergio Pérezem, neboť Mexičan se v závěrečné šikaně Kanaďanovi připletl do cesty.
Do Q2 nepostoupili: Grosjean, Gasly, Stroll, Wehrlein, Ericsson
Q2 - 15 minutHamilton se vydal jako první i do Q2 a absolutně rekordním časem Suzuky 1:27,819 vyrazil soupeřům dech. Tentokrát už jel na superměkkých pneumatikách, zatímco měkké si nazuli Räikkönen a Bottas – a oba si pojistili jediným časem postup do Q3 (1:29,079 versus 1:28,543). Bottase překonal ještě Vettel, i když i on měl červeně označené pneumatiky – 1:28,482. V tvrdém souboji o postup do desítky se utkali Vandoorne, Alonso, Hülkenberg a Palmer, protože ostatní byli hodně vzdáleni a obě Force Indie vytvořily jakýsi mezičlánek. Druhé pokusy už neabsolvovali jistotu mající piloti Red Bullu (Verstappen 1:28,747, Ricciardo 1:28,935) a Räikkönen, zatímco ostatní bojovali o možnost se zúčastnit poslední části kvalifikace. Zlepšili se Ocon, Pérez, Alonso i Hülkenberg, ale jediný Němec se do první desítky neprotáhl. Mercedesy se sice na trať vydaly, ale oba piloti závěrečné pokusy vypustili, takže se zlepšil pouze Vettel, který zůstal na trati jako poslední, ale čas 1:28,225 nic neřešil.
Do Q3 nepostoupili: Vandoorne, Hülkenberg, Magnussen, Palmer a Sainz jr.
Q3 - 12 minutOpět se vydaly Mercedesy jako první na trať, ale tentokrát si zajel první čas Bottas - 1:27,986. Hamilton ovšem vzápětí poslal jasnou vizitku všem ostatním, že si kýžené pole-position v Japonsku vzít nedá, opět posunul laťku rekordu na hodnotu 1:27,345!!! Verstappen byl překvapivě neúspěšný a podlehl Ricciardovi i proto, že mu v jednom místě jeho vůz poněkud "ujel" a korekce smyku znamenala ztrátu na Ricciarda masivní půl vteřiny (přesně 541 tisícin). Nedařilo se také Räikkönenovi, který ve stejném místě jako v tréninku a Bottas v Q1 zažil další vteřinu hrůzy - naštěstí pro něj to tentokrát znamenalo pouze vypuštění prvního pokusu.
V závěru se ještě Vettel pokusil o nemožné, nakonec se dokázal proti svému prvním času 1:27,797 zlepšit o pouhých šest tisícin. Bottas se před něj protáhl, ale byl to jen pokus útěchy, protože ho čekala penalizace. Zlepšili se oba piloti Red Bullu, ale opět to byl Verstappen, kdo v této dvojici tahal za kratší konec. Zlepšovali se prakticky všichni, ale pohříchu to pro ně neznamenalo žádný posun.
Pětice pilotů bude putovat startovním roštem směrem k jeho konci, takže výsledky jsou zaznamenány tak, jak by piloti startovali s ohledem na dosažené časy. Pro Bottase, Räikkönena, Alonsa, Palmera a Sainze jr. to bohužel neplatí.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.