Devátý závod bychom mohli nazvat "poskandální", protože až do čtvrteční tiskové konference se neustále řešily předchozí skandály. První trénink už ale zaměřil pozornost na další díl šampionátu v prostředí Red Bull Ringu
První dopolední klání na Red Bull Ringu uvítalo příjemné počasí - vzduch 23°C, trať o deset stupňů vyšší, západní vítr vykazoval 4,3 km/h a vlhkost vzduchu se zastavila na 56 %. Do tréninku nastoupili dva rezervní jedzci, u Renaultu dostal příležitost Sergej Sirotkin, Force India zase sáhla po Alfonsu Celisovi. Volno tak dostali Nico Hülkenberg resp. Sergio Pérez, který byl také chvilku v záběru televizních kamer v boxu týmu.
Sirotkin byl také první, kdo vyjel na trať, ale jak bývá většinou obvyklé, po odkroužení instalačního kola zase on i za jím jedoucí piloti zase zamířili do boxů. Na první čas jsme si tak museli počkat do 10 minuty půldruhahodinové akce, kdy Max Verstappen na žlutě označené směsi zajel čas 1:09,481. Pak už se časomíra začala plnit výsledky a hodnoty dosažené na jedno kolo postupně klesaly. Kdo však měl potíže s tím zajet měřené kolo byl Kimi Räikkönen. Nejenže se dostal na trať citelně později, ale ještě při nájezdu do rychlého kola netrefil přesně bod v první zatáčce a vyjel mimo trať. První zatáčka byla vůbec značným oříškem i pro další piloty, někteří tu nectili vymezený prostor i vícekrát. Potíže tu měli dvakrát Bottas, jednou Hamilton, Verstappen, po půlhodině po hodinách Vettel dokonce několik desítek metrů jel pozadu v protisměru, než se srovnal a pokračoval v jízdě, Sainz jr. se nevypořádal se zatáčkou také dvakrát.
Bottas a Hamilton nejdřív vyzkoušeli ultraměkkou směs, na níž se postupně zlepšovali - Bottas z 1:09,836 až na 1:06,845, Hamilton začal na 1:07,469 a končil časem 1:06,449. Vettel se v jednu chvíli prodral na druhé místo (1:06,759), zatímco Kimi Räikkönen po dalších potížích čekal na svůj první měřený výkon 42 minut! Na superměkké směsi konečně vstoupil do klasifikační tabulky časem 1:07,469.
Velice sympaticky se držely oba McLareny: Vandoorne dokonce v jednu chvíli problikával na týmových monitorech na 5. místě. Zato oba Saubery po celou dobu, kdy už měl každý pilot zajetý nějaký výsledek, jistily poslední dvě místa, shodou okolností za oběma náhradními piloty.
Pokračovaly další incidenty, kromě první zatáčky byly kritickými body zatáčka 4 na nejvyšším bodě okruhu - dřívější turn 3 se číselně posunula díky novému přehodnocení zatáček pro letošní rok. Tam se nevešli například Massa, Hamilton a v samotném závěru Verstappen, který tím možná přerušil nadějné kolo Vettelovi. Uprostřed okruhu se mimo trať vydal Verstappen a Kvjat, přičemž Holanďan na rozdíl od ruského pilota opřel svůj Red Bull pravými koly o bariéru a promptně byl odvolán do boxů. Sainz jr. měl zřejmě oblibu v prozkoumávání únikových zón, protože další hodiny vykroužil i v poslední zatáčce, naštěstí ani jeden incident neznamenal úhonu pro jeho vůz. V poslední dvojzatáčce se otočil i Stroll, z trati tu vyjel Magnussen, věčně nespokojený Romain Grosjean musel část tréninku vypustit kvůli defektu levé přední pneumatiky v první třetině Red Bull Ringu.
#F1 #AustrianGP FP1 Best sectors vs Laptimes set: Verstappen much closer to Hamilton, Kvyat 7th in front of Vandoorne, Magnussen in Top9 pic.twitter.com/me5RyJR1Uo
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 7, 2017Skutečné rozložení sil zatím není zřejmé, piloti evidentně testovali různé druhy směsí, Mercedes třeba vůbec nesáhl pro superměkkou, Red Bull a Ferrari zase nechaly ladem ultraměkkou směs. Jak už bylo řečeno, Lewis Hamilton svého nejlepšího času - jako jediný se dostal pod hranici 1:06,0 - dosáhl na žlutě označené směsi a zajel ho po předchozích 12 kolech.
Program na Red Bull Ringu pokračuje odpoledne, kdy už se dočkáme i dvojice Nico Hülkenberg a Sergio Pérez.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.