Devátý závod bychom mohli nazvat "poskandální", protože až do čtvrteční tiskové konference se neustále řešily předchozí skandály. První trénink už ale zaměřil pozornost na další díl šampionátu v prostředí Red Bull Ringu
První dopolední klání na Red Bull Ringu uvítalo příjemné počasí - vzduch 23°C, trať o deset stupňů vyšší, západní vítr vykazoval 4,3 km/h a vlhkost vzduchu se zastavila na 56 %. Do tréninku nastoupili dva rezervní jedzci, u Renaultu dostal příležitost Sergej Sirotkin, Force India zase sáhla po Alfonsu Celisovi. Volno tak dostali Nico Hülkenberg resp. Sergio Pérez, který byl také chvilku v záběru televizních kamer v boxu týmu.
Sirotkin byl také první, kdo vyjel na trať, ale jak bývá většinou obvyklé, po odkroužení instalačního kola zase on i za jím jedoucí piloti zase zamířili do boxů. Na první čas jsme si tak museli počkat do 10 minuty půldruhahodinové akce, kdy Max Verstappen na žlutě označené směsi zajel čas 1:09,481. Pak už se časomíra začala plnit výsledky a hodnoty dosažené na jedno kolo postupně klesaly. Kdo však měl potíže s tím zajet měřené kolo byl Kimi Räikkönen. Nejenže se dostal na trať citelně později, ale ještě při nájezdu do rychlého kola netrefil přesně bod v první zatáčce a vyjel mimo trať. První zatáčka byla vůbec značným oříškem i pro další piloty, někteří tu nectili vymezený prostor i vícekrát. Potíže tu měli dvakrát Bottas, jednou Hamilton, Verstappen, po půlhodině po hodinách Vettel dokonce několik desítek metrů jel pozadu v protisměru, než se srovnal a pokračoval v jízdě, Sainz jr. se nevypořádal se zatáčkou také dvakrát.
Bottas a Hamilton nejdřív vyzkoušeli ultraměkkou směs, na níž se postupně zlepšovali - Bottas z 1:09,836 až na 1:06,845, Hamilton začal na 1:07,469 a končil časem 1:06,449. Vettel se v jednu chvíli prodral na druhé místo (1:06,759), zatímco Kimi Räikkönen po dalších potížích čekal na svůj první měřený výkon 42 minut! Na superměkké směsi konečně vstoupil do klasifikační tabulky časem 1:07,469.
Velice sympaticky se držely oba McLareny: Vandoorne dokonce v jednu chvíli problikával na týmových monitorech na 5. místě. Zato oba Saubery po celou dobu, kdy už měl každý pilot zajetý nějaký výsledek, jistily poslední dvě místa, shodou okolností za oběma náhradními piloty.
Pokračovaly další incidenty, kromě první zatáčky byly kritickými body zatáčka 4 na nejvyšším bodě okruhu - dřívější turn 3 se číselně posunula díky novému přehodnocení zatáček pro letošní rok. Tam se nevešli například Massa, Hamilton a v samotném závěru Verstappen, který tím možná přerušil nadějné kolo Vettelovi. Uprostřed okruhu se mimo trať vydal Verstappen a Kvjat, přičemž Holanďan na rozdíl od ruského pilota opřel svůj Red Bull pravými koly o bariéru a promptně byl odvolán do boxů. Sainz jr. měl zřejmě oblibu v prozkoumávání únikových zón, protože další hodiny vykroužil i v poslední zatáčce, naštěstí ani jeden incident neznamenal úhonu pro jeho vůz. V poslední dvojzatáčce se otočil i Stroll, z trati tu vyjel Magnussen, věčně nespokojený Romain Grosjean musel část tréninku vypustit kvůli defektu levé přední pneumatiky v první třetině Red Bull Ringu.
#F1 #AustrianGP FP1 Best sectors vs Laptimes set: Verstappen much closer to Hamilton, Kvyat 7th in front of Vandoorne, Magnussen in Top9 pic.twitter.com/me5RyJR1Uo
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 7, 2017Skutečné rozložení sil zatím není zřejmé, piloti evidentně testovali různé druhy směsí, Mercedes třeba vůbec nesáhl pro superměkkou, Red Bull a Ferrari zase nechaly ladem ultraměkkou směs. Jak už bylo řečeno, Lewis Hamilton svého nejlepšího času - jako jediný se dostal pod hranici 1:06,0 - dosáhl na žlutě označené směsi a zajel ho po předchozích 12 kolech.
Program na Red Bull Ringu pokračuje odpoledne, kdy už se dočkáme i dvojice Nico Hülkenberg a Sergio Pérez.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.