Mnoho pilotů v prohlášení po kvalifikaci uvedlo, že na kanadském okruhu se dá mnohem lépe předjíždět než na ostatních tratích. Nakonec to tým Mercedes ve své podstatě nepotřeboval, protože závod v Montrealu ovládl ve všech směrech.
Už start ukázal obrovské ambice Maxe Verstappena - vyřítil se z páté pozice, našel skulinu mezi Bottasem a Vettelem a prosmýkl se na druhé místo. Levým zadním kolem škrtl o spoiler Ferrari a Vettel se tím dostal do značných problémů. Za druhou zatáčkou pak nastalo první velké drama: Grosjean měl po levém boku Sainze jr., který jako by ho vůbec neregistroval, zhruba v polovině úseku před zatáčkou 3 zachytil o jeho přední kolo a vydal se na nekontrolovatelný let. Na ten bohužel doplatil kromě něj i Felipe Massa, sestřelený jak pouťová růže.
Na trať se vydal safety car a setrval na ní tři kola. Sotva se vrátil na své postavení, bylo jasné, že Vettelův spoiler nevydržel, Sebastian tak v 6. kole zamířil k mechanikům, kteří kromě nového komponentu nasadili Sebovi i superměkkou směs. Hamilton se vzdaloval Verstappenovi, za nimi se pokusil Räikkönen zaútočit na Péreze, ale za sedmou zatáčkou lehce lízl trávu a hned z toho byly zásadní problémy.
Když v 11. kole odstoupil kvůi potížím s převodovkou Verstappen, už následovala pouze spanilá jízda Mercedesů. Hamilton stejně jako Bottas neměli po celý závod žádného ze soupeřů na dosah a pouze si kontrolovali s obrovským přehledem své pozice. I tak bylo velmi překvapivé, že v situaci, kdy o nic nešlo, dokázal Hamilton nadělit svému týmovému kolegovi téměř 20 vteřin.
Jak bylo samotné čelo nudné (a kamery ho zabíraly opravdu minimálně, takže Wolff může opět hromovat, že jeho tým má malý vysílací čas), diváci si mohli vychutnat dramata v pozadí. I když šlo víceméně o brnkání na nervy s menším počtem předjíždění, byla to napínavá záležitost. Především ze strany Sebastiana Vettela, který po první zastávce v boxech musel z 18. místa dotahovat startovní pole. Moc mu nepomohl ani virtuální safety car po Verstappenově odstoupení, ale postupně se dokázal prokousat přes své soupeře až na sedmé místo. Jenže by musel ujet na superměkkých pneumatikách 64 kol, což se jevilo jako málo pravděpodobné. Ferrari se proto rozhodlo jej ještě jednou do boxů: Vettel dvacet kol před koncem nazul další sadu ultraměkkých pneu a vydal se do honičky za bronzovým stupínkem. Inženýři předpovídali, že se na skupinku Ricciardo, Pérez, Ocon a Räikkönen dotáhne osm kol před cílem - nakonec to bylo až šest, ale především díky špatné týmové práci Force Indie se mu povedlo dostat v 68. kole na čtvrtou příčku, takže můžeme hovořit o malém zázraku, který by asi po druhé zastávce málokdo čekal.
Kimi Räikkönen byl nakonec v boxech také dvakrát a podařilo se mu dotáhnout dvojici Pérez - Ocon o něco dříve než Vettelovi. Jenže deset kol před cílem udělal v poslední šikaně před cílem chybu, musel projet únikovou zónou, propadl se za Vettela a od té chvíle hlásil inženýrům znepokojivé informace ohledně chování vozu. Masivně začal ztrácet a neustále řešil způsoby nastavení. Z boje o třetí místo vypadl a nakonec ho jen těsně nezdolal Hülkenberg. Daniel Ricciardo naproti tomu zajel velice soustředěný závod a také on do jisté míry vydělal na chybné taktice Force Indie. Po zastávce v boxech (19. kolo) nasadil měkkou směs, která zaručovala dojetí do cíle, takže byl možná o něco pomalejší než soupeři na superměkkých, ale dokázal jim odolat. K jeho štěstí ho Vettel dotáhl hodně pozdě, takže si potřetí mohl odnést trofej za bronzový stupínek vítězů.
Sergio Pérez a Esteban Ocon - to bude velký námět budoucích diskuzí a dní. Mladý Francouz na rozdíl od týmového kolegy, který reagoval na boxové zastávky Räikkönena (18. kolo) a Ricciarda pitstopem ve 20. kole, setrval na trati a díky tomu si užil devět kol jízdy na druhém místě. Po zastávce (33. kolo) se dostal za týmového kolegu a postupem času, zvláště s ohledem na novější pneu, stále více dotíral na týmového kolegu. Po radiokomunikaci proběhla debata, zda by Pérez neměl Oconovi umožnit výměnou pozic lepší pozici pro útok na Ricciarda, Ocon sám tvrdil, že by měl větší šance. Jenže i když Pérez dostal informaci v tomto stylu, místo neudělal, chvílemi se vymlouval, že až se vozy dostanou k pilotům o kolo zpět, půjde zaútočit. Nakonec se pochopitelně stalo to, co nikdo z Force Indie nechtěl, v nájezdu do 66. kola Vettel využil rychlosti na cílové rovince a dostal se po bok Ocona na vnitřní stranu a Francouz chtě nechtě musel použít v první zatáčce únikové zóny. Pérez pak neudržel čtvrté místo, ale sveřepě odolal týmovému kolegovi, který si po závodě postěžoval, že tohle nebyl férový přístup.
Domácí publikum bylo zvědavo na Lance Strolla, který se nenechal - lidově řečeno - vybláznit a šel za svým cílem v podobě bodů. Nutno podotknout, že závod odjel bez větších zaváhání, ale značně mu ulehčili situaci hned čtyři piloti, kteří by mohli skončit před ním. O Sainzovi, Massovi a Verstappenovi už byla řeč, k nim se přidal i Daniil Kvjat. Ten měl problémy od samotného počátku, protože mu v zaváděcím kole zhasl motor. Nezvládl se včas zařadit na svou pozici, takže byl později potrestán penalizací ve formě průjezdu boxy, která mu ovšem byla později změněna na 10 vteřin stop & go. Kvjat absolvoval zastávku v 53. kole, ale už předtím si stěžoval na problémy s pravým zadním kolem. Mechanici už měli nasazenou novou sadu, ale kvůli matici na zmíněném kole vyměnili pneumatiky podruhé, čímž se zastávka neuvěřitelně protáhla. Daniil sice ještě vyjel na trať, ale po dvou kolech dal šéf týmu Tost ruskému pilotovi pokyn, aby se vrátil do boxů a závod ukončil.
Až do předposledního okruhu (z pilotova pohledu, protože jel s jedním kolem ztráty) vypadalo, že na body konečně dosáhne i Fernando Alonso. Svou zastávku naplánoval na hodně pozdní dobu, do boxů jel vlastně jako jeden z posledních (43. kolo) a až do 67. kola se držel na bodované příčce těsně za Strollem. Jenže na krátké rovince před osmou zatáčkou Honda vydala nezdravý zvuk a Fernando jenom lakonicky konstatoval: "Engine". Poté, co opustil svůj mclaren, zamířil na přilehlou tribunu a podaroval dva fanoušky svými rukavicemi.
V Montrealu se příliš nedařilo Haasu, nakonec bod útěchy patřil Grosjeanovi, který počáteční kontakt se Sainzem jr. přežil bez úhony. Magnussen se musel vyrovnat s penalizací 5 vteřin za předjíždění v režimu virtuálního safety caru. Tradičně nenápadný, ale účelný závod odjel Nico Hülkenberg, který dokázal v přímém souboji pokořit Williams - Němec dalším bodovým přísunem zlepšuje postavení Renaultu. Palmer sice předvedl snahu, ale zůstalo jenom u ní, chmury vznášející se nad jeho hlavou ve formě možného předčasného odchodu rozhodně nezahnal.
Šťastný Hamilton pochopitelně kvitoval snížení náskoku na Vettela, i když ten dokázal ztrátu eliminovat, jak se jen dalo. Vítěz letošní Grand Prix Kanady se přiblížil šestým vítězstvím dosavadnímu rekordmanovi Michaelu Schumacherovi, který má zatím o jedno vítězství více.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.