Mnoho pilotů v prohlášení po kvalifikaci uvedlo, že na kanadském okruhu se dá mnohem lépe předjíždět než na ostatních tratích. Nakonec to tým Mercedes ve své podstatě nepotřeboval, protože závod v Montrealu ovládl ve všech směrech.
Už start ukázal obrovské ambice Maxe Verstappena - vyřítil se z páté pozice, našel skulinu mezi Bottasem a Vettelem a prosmýkl se na druhé místo. Levým zadním kolem škrtl o spoiler Ferrari a Vettel se tím dostal do značných problémů. Za druhou zatáčkou pak nastalo první velké drama: Grosjean měl po levém boku Sainze jr., který jako by ho vůbec neregistroval, zhruba v polovině úseku před zatáčkou 3 zachytil o jeho přední kolo a vydal se na nekontrolovatelný let. Na ten bohužel doplatil kromě něj i Felipe Massa, sestřelený jak pouťová růže.
Na trať se vydal safety car a setrval na ní tři kola. Sotva se vrátil na své postavení, bylo jasné, že Vettelův spoiler nevydržel, Sebastian tak v 6. kole zamířil k mechanikům, kteří kromě nového komponentu nasadili Sebovi i superměkkou směs. Hamilton se vzdaloval Verstappenovi, za nimi se pokusil Räikkönen zaútočit na Péreze, ale za sedmou zatáčkou lehce lízl trávu a hned z toho byly zásadní problémy.
Když v 11. kole odstoupil kvůi potížím s převodovkou Verstappen, už následovala pouze spanilá jízda Mercedesů. Hamilton stejně jako Bottas neměli po celý závod žádného ze soupeřů na dosah a pouze si kontrolovali s obrovským přehledem své pozice. I tak bylo velmi překvapivé, že v situaci, kdy o nic nešlo, dokázal Hamilton nadělit svému týmovému kolegovi téměř 20 vteřin.
Jak bylo samotné čelo nudné (a kamery ho zabíraly opravdu minimálně, takže Wolff může opět hromovat, že jeho tým má malý vysílací čas), diváci si mohli vychutnat dramata v pozadí. I když šlo víceméně o brnkání na nervy s menším počtem předjíždění, byla to napínavá záležitost. Především ze strany Sebastiana Vettela, který po první zastávce v boxech musel z 18. místa dotahovat startovní pole. Moc mu nepomohl ani virtuální safety car po Verstappenově odstoupení, ale postupně se dokázal prokousat přes své soupeře až na sedmé místo. Jenže by musel ujet na superměkkých pneumatikách 64 kol, což se jevilo jako málo pravděpodobné. Ferrari se proto rozhodlo jej ještě jednou do boxů: Vettel dvacet kol před koncem nazul další sadu ultraměkkých pneu a vydal se do honičky za bronzovým stupínkem. Inženýři předpovídali, že se na skupinku Ricciardo, Pérez, Ocon a Räikkönen dotáhne osm kol před cílem - nakonec to bylo až šest, ale především díky špatné týmové práci Force Indie se mu povedlo dostat v 68. kole na čtvrtou příčku, takže můžeme hovořit o malém zázraku, který by asi po druhé zastávce málokdo čekal.
Kimi Räikkönen byl nakonec v boxech také dvakrát a podařilo se mu dotáhnout dvojici Pérez - Ocon o něco dříve než Vettelovi. Jenže deset kol před cílem udělal v poslední šikaně před cílem chybu, musel projet únikovou zónou, propadl se za Vettela a od té chvíle hlásil inženýrům znepokojivé informace ohledně chování vozu. Masivně začal ztrácet a neustále řešil způsoby nastavení. Z boje o třetí místo vypadl a nakonec ho jen těsně nezdolal Hülkenberg. Daniel Ricciardo naproti tomu zajel velice soustředěný závod a také on do jisté míry vydělal na chybné taktice Force Indie. Po zastávce v boxech (19. kolo) nasadil měkkou směs, která zaručovala dojetí do cíle, takže byl možná o něco pomalejší než soupeři na superměkkých, ale dokázal jim odolat. K jeho štěstí ho Vettel dotáhl hodně pozdě, takže si potřetí mohl odnést trofej za bronzový stupínek vítězů.
Sergio Pérez a Esteban Ocon - to bude velký námět budoucích diskuzí a dní. Mladý Francouz na rozdíl od týmového kolegy, který reagoval na boxové zastávky Räikkönena (18. kolo) a Ricciarda pitstopem ve 20. kole, setrval na trati a díky tomu si užil devět kol jízdy na druhém místě. Po zastávce (33. kolo) se dostal za týmového kolegu a postupem času, zvláště s ohledem na novější pneu, stále více dotíral na týmového kolegu. Po radiokomunikaci proběhla debata, zda by Pérez neměl Oconovi umožnit výměnou pozic lepší pozici pro útok na Ricciarda, Ocon sám tvrdil, že by měl větší šance. Jenže i když Pérez dostal informaci v tomto stylu, místo neudělal, chvílemi se vymlouval, že až se vozy dostanou k pilotům o kolo zpět, půjde zaútočit. Nakonec se pochopitelně stalo to, co nikdo z Force Indie nechtěl, v nájezdu do 66. kola Vettel využil rychlosti na cílové rovince a dostal se po bok Ocona na vnitřní stranu a Francouz chtě nechtě musel použít v první zatáčce únikové zóny. Pérez pak neudržel čtvrté místo, ale sveřepě odolal týmovému kolegovi, který si po závodě postěžoval, že tohle nebyl férový přístup.
Domácí publikum bylo zvědavo na Lance Strolla, který se nenechal - lidově řečeno - vybláznit a šel za svým cílem v podobě bodů. Nutno podotknout, že závod odjel bez větších zaváhání, ale značně mu ulehčili situaci hned čtyři piloti, kteří by mohli skončit před ním. O Sainzovi, Massovi a Verstappenovi už byla řeč, k nim se přidal i Daniil Kvjat. Ten měl problémy od samotného počátku, protože mu v zaváděcím kole zhasl motor. Nezvládl se včas zařadit na svou pozici, takže byl později potrestán penalizací ve formě průjezdu boxy, která mu ovšem byla později změněna na 10 vteřin stop & go. Kvjat absolvoval zastávku v 53. kole, ale už předtím si stěžoval na problémy s pravým zadním kolem. Mechanici už měli nasazenou novou sadu, ale kvůli matici na zmíněném kole vyměnili pneumatiky podruhé, čímž se zastávka neuvěřitelně protáhla. Daniil sice ještě vyjel na trať, ale po dvou kolech dal šéf týmu Tost ruskému pilotovi pokyn, aby se vrátil do boxů a závod ukončil.
Až do předposledního okruhu (z pilotova pohledu, protože jel s jedním kolem ztráty) vypadalo, že na body konečně dosáhne i Fernando Alonso. Svou zastávku naplánoval na hodně pozdní dobu, do boxů jel vlastně jako jeden z posledních (43. kolo) a až do 67. kola se držel na bodované příčce těsně za Strollem. Jenže na krátké rovince před osmou zatáčkou Honda vydala nezdravý zvuk a Fernando jenom lakonicky konstatoval: "Engine". Poté, co opustil svůj mclaren, zamířil na přilehlou tribunu a podaroval dva fanoušky svými rukavicemi.
V Montrealu se příliš nedařilo Haasu, nakonec bod útěchy patřil Grosjeanovi, který počáteční kontakt se Sainzem jr. přežil bez úhony. Magnussen se musel vyrovnat s penalizací 5 vteřin za předjíždění v režimu virtuálního safety caru. Tradičně nenápadný, ale účelný závod odjel Nico Hülkenberg, který dokázal v přímém souboji pokořit Williams - Němec dalším bodovým přísunem zlepšuje postavení Renaultu. Palmer sice předvedl snahu, ale zůstalo jenom u ní, chmury vznášející se nad jeho hlavou ve formě možného předčasného odchodu rozhodně nezahnal.
Šťastný Hamilton pochopitelně kvitoval snížení náskoku na Vettela, i když ten dokázal ztrátu eliminovat, jak se jen dalo. Vítěz letošní Grand Prix Kanady se přiblížil šestým vítězstvím dosavadnímu rekordmanovi Michaelu Schumacherovi, který má zatím o jedno vítězství více.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.