Třetí kvalifikační klání se odehrálo po trénincích, ve kterých Mercedes nebyl tak docela prorokem, ale jak už víme, jejich koncentrace na samotnou rozhodující hodinu je obdivuhodná. Svým už ale přispěl do pranice i Red Bull, proto se čekalo velké napětí.
Trať postupně chladla, jestliže na začátku kvalifikace byla teplota 29°C, tak každou minutou tato hodnota klesala. Signifikantní byla i malá vlhkost vzduchu - 34 %.
Q1 - 18 minut:Navrátilec Pascal Wehrlein se vydal na trať jako první a byl to právě on, kdo stanovil výchozí čas 1:33,502. Za ním se prezentoval jeho týmový kolega Ericsson, který ještě o něco ztrácel (1:33,960). Skutečnou laťku nastavil až Valtteri Bottas, ačkoliv na rozdíl od většiny startovního pole vyrazil na měkkých pneu - i tak ale dosáhl na průběžně první místo: 1:31,041.
Také Ferrari a Hamilton se pustili do boje na žlutě označené směsi, ale Räikkönen a Hamilton své první časy dokonale zasklili - 1:47,754 resp. 1:48,117. Vzápětí se trojnásobný mistr světa pochlapil a stále na měkké směsi poskočil do čela časem 1:30,814. Za ním se na stejných pneumatikách usídlil Vettel (1:31,037), ovšem vzápětí ho vystřídal Max Verstappen (1:30,904).
Zhruba po dvanácti minutách trať osiřela, pouze Grosjean musel zabojovat, aby se vymanil z posledního místa. Pak už se pustili do boje piloti, kterým hrozilo vyřazení, první šestice (oba Mercedesy, oba Red Bully, Vettel a Massa) mírně zariskovala a odpočívala.
Räikkönen ještě zkusil štěstí na superměkké směsi, ale nejdřív udělal drobnou chybu v závěrečném sektoru, po níž z jeho vozu odlétl nějaký kousek, poté ho mírně pozdržel Pérez, nicméně Kimi poskočil aspoň na třetí místo (1:30,988). Smutně skončila kvalifikace pro Carlose Sainze jr., který v závěru tréninku musel odstavit své Toro Rosso a skončil na první nepostupové příčce.
V Q1 vyřazeni: Sainz jr., Vandoorne, Ericsson, Pérez, Magnussen.
Q2 - 15 minut:Do druhé části kvalifikace se vydali všichni favorité na superměkké směsi, Mercedesy jako první a Bottas prolomil hranici 1:30,0. Fin vytáhl z rukávu čas 1:29,555, ale Lewis Hamilton vzápětí svého kolegu zdolal: 1:29,535. Následovaly oba vozy Red Bull - Ricciardo 1:30,497 a Verstappen 1:30,307 - a potom už zaútočily rudé oře z Maranella. Vettel se hodně přiblížil časem 1:29,569 a Räikkönen (původně časomíra označila, že nasadil už použitou sadu, což ale nebyla pravda) a rovněž se zařadil pod limit 1:30,0 - čtvrté místo mu patřilo díky výkonu 1:29,843.
Alonso a Stroll čekali na konec Q2, ale zatímco Kanaďan si připsal měřený výkon (1:31,168), Alonso po zaváděcím kole zamířil rovnou do boxů a svůj vůz opustil. Od začátku sezóny, tedy od prvních testů, to je už třináctá porucha motoru. Red Bully, Ferrari i Mercedesy se opět spokojily s jedním pokusem, ostatní pochopitelně vyrazili v závěru tréninku k druhým pokusům. Prakticky se všichni zlepšili, ale jak padaly rychlejší časy, postupové pozice se měnily. Nejdřív Stroll časem 1:31,168 měl naději na Q3, ale pak ho překonal Romain Grosjean (1:30,857), překvapil Palmer (1:30,899). Ocon přes veškerou snahu neproklouzl dál (1:31,864), Kvjat na chvíli zůstal na desáté příčce (1:30,961), aby ho definitivně zbavil nadějí výborným časem Hülkenberg - jeho čas v Q2 byl pátý nejlepší: 1:30,169.
V Q2 vyřazeni: Kvjat, Stroll, Wehrlein, Ocon, Alonso
Q3 - 12 minut:Rozhodující část kvalifikace, v níž se zvedl vítr, zahájily Red Bully a Mercedesy, rozdíl mezi "býky" a Stříbrnými šípy byl hodně velký. Ricciardo se prezentoval jako první časem 1:30,007, ovšem vzápětí ho knokautoval Bottas dalším posunutím hranice na 1:28,844. Verstappen byl opět na hony vzdálen (1:29,687), Hamilton měl jediného soupeře - týmového kolegu a dokázal ho porazit - 1:28,792. Ferrari se vklínily mezi Mercedes a Red Bull - Vettel 1:29,247, Räikkönen se spasil pouze třemi tisícinami vteřiny před Verstappenem. Massa už značně zaostával (1:30,350), Grosjean a oba Renaulty si schovaly svůj jediný pokus do závěru kvalifikace.
Druhé pokusy zahájil paradoxně svým jediným pokusem Grosjean, jehož výkon ovlivnilo drobné probrzdění v zatáčce 10. Pozornost se soustředila především na Mercedesy - excelentně se ukázal Bottas a posunul se do čela. Hamilton chyboval v druhém sektoru a čas 1:29,012 byl horší než jeho první pokus. Ricciardo se dokázal zlepšit stejně jako Räikkönen, i když Finovi to nestačilo na posun v pořadí, Vettel naopak dosáhl horšího času (1:29,364). I Massa měl drobný časový posun, který ale nic neřešil (1:30,074) a svůj výborný výkon dokázal dotáhnout do konce i Nico Hülkenberg, ačkoliv na první šestici nestačil, nebyl ale od Verstappena příliš vzdálen.
Bottas si ke svému premiérovému pole-position připsal ještě prémii v podobě vůbec nejrychlejší kvalifikace v dějinách GP Bahrajnu. Doposud držel nejlepší čas Lewis Hamilton z loňského roku (1:29,493), takže před jeho výkon by se vešla dnešní nejrychlejší trojice.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.