Třetí kvalifikační klání se odehrálo po trénincích, ve kterých Mercedes nebyl tak docela prorokem, ale jak už víme, jejich koncentrace na samotnou rozhodující hodinu je obdivuhodná. Svým už ale přispěl do pranice i Red Bull, proto se čekalo velké napětí.
Trať postupně chladla, jestliže na začátku kvalifikace byla teplota 29°C, tak každou minutou tato hodnota klesala. Signifikantní byla i malá vlhkost vzduchu - 34 %.
Q1 - 18 minut:Navrátilec Pascal Wehrlein se vydal na trať jako první a byl to právě on, kdo stanovil výchozí čas 1:33,502. Za ním se prezentoval jeho týmový kolega Ericsson, který ještě o něco ztrácel (1:33,960). Skutečnou laťku nastavil až Valtteri Bottas, ačkoliv na rozdíl od většiny startovního pole vyrazil na měkkých pneu - i tak ale dosáhl na průběžně první místo: 1:31,041.
Také Ferrari a Hamilton se pustili do boje na žlutě označené směsi, ale Räikkönen a Hamilton své první časy dokonale zasklili - 1:47,754 resp. 1:48,117. Vzápětí se trojnásobný mistr světa pochlapil a stále na měkké směsi poskočil do čela časem 1:30,814. Za ním se na stejných pneumatikách usídlil Vettel (1:31,037), ovšem vzápětí ho vystřídal Max Verstappen (1:30,904).
Zhruba po dvanácti minutách trať osiřela, pouze Grosjean musel zabojovat, aby se vymanil z posledního místa. Pak už se pustili do boje piloti, kterým hrozilo vyřazení, první šestice (oba Mercedesy, oba Red Bully, Vettel a Massa) mírně zariskovala a odpočívala.
Räikkönen ještě zkusil štěstí na superměkké směsi, ale nejdřív udělal drobnou chybu v závěrečném sektoru, po níž z jeho vozu odlétl nějaký kousek, poté ho mírně pozdržel Pérez, nicméně Kimi poskočil aspoň na třetí místo (1:30,988). Smutně skončila kvalifikace pro Carlose Sainze jr., který v závěru tréninku musel odstavit své Toro Rosso a skončil na první nepostupové příčce.
V Q1 vyřazeni: Sainz jr., Vandoorne, Ericsson, Pérez, Magnussen.
Q2 - 15 minut:Do druhé části kvalifikace se vydali všichni favorité na superměkké směsi, Mercedesy jako první a Bottas prolomil hranici 1:30,0. Fin vytáhl z rukávu čas 1:29,555, ale Lewis Hamilton vzápětí svého kolegu zdolal: 1:29,535. Následovaly oba vozy Red Bull - Ricciardo 1:30,497 a Verstappen 1:30,307 - a potom už zaútočily rudé oře z Maranella. Vettel se hodně přiblížil časem 1:29,569 a Räikkönen (původně časomíra označila, že nasadil už použitou sadu, což ale nebyla pravda) a rovněž se zařadil pod limit 1:30,0 - čtvrté místo mu patřilo díky výkonu 1:29,843.
Alonso a Stroll čekali na konec Q2, ale zatímco Kanaďan si připsal měřený výkon (1:31,168), Alonso po zaváděcím kole zamířil rovnou do boxů a svůj vůz opustil. Od začátku sezóny, tedy od prvních testů, to je už třináctá porucha motoru. Red Bully, Ferrari i Mercedesy se opět spokojily s jedním pokusem, ostatní pochopitelně vyrazili v závěru tréninku k druhým pokusům. Prakticky se všichni zlepšili, ale jak padaly rychlejší časy, postupové pozice se měnily. Nejdřív Stroll časem 1:31,168 měl naději na Q3, ale pak ho překonal Romain Grosjean (1:30,857), překvapil Palmer (1:30,899). Ocon přes veškerou snahu neproklouzl dál (1:31,864), Kvjat na chvíli zůstal na desáté příčce (1:30,961), aby ho definitivně zbavil nadějí výborným časem Hülkenberg - jeho čas v Q2 byl pátý nejlepší: 1:30,169.
V Q2 vyřazeni: Kvjat, Stroll, Wehrlein, Ocon, Alonso
Q3 - 12 minut:Rozhodující část kvalifikace, v níž se zvedl vítr, zahájily Red Bully a Mercedesy, rozdíl mezi "býky" a Stříbrnými šípy byl hodně velký. Ricciardo se prezentoval jako první časem 1:30,007, ovšem vzápětí ho knokautoval Bottas dalším posunutím hranice na 1:28,844. Verstappen byl opět na hony vzdálen (1:29,687), Hamilton měl jediného soupeře - týmového kolegu a dokázal ho porazit - 1:28,792. Ferrari se vklínily mezi Mercedes a Red Bull - Vettel 1:29,247, Räikkönen se spasil pouze třemi tisícinami vteřiny před Verstappenem. Massa už značně zaostával (1:30,350), Grosjean a oba Renaulty si schovaly svůj jediný pokus do závěru kvalifikace.
Druhé pokusy zahájil paradoxně svým jediným pokusem Grosjean, jehož výkon ovlivnilo drobné probrzdění v zatáčce 10. Pozornost se soustředila především na Mercedesy - excelentně se ukázal Bottas a posunul se do čela. Hamilton chyboval v druhém sektoru a čas 1:29,012 byl horší než jeho první pokus. Ricciardo se dokázal zlepšit stejně jako Räikkönen, i když Finovi to nestačilo na posun v pořadí, Vettel naopak dosáhl horšího času (1:29,364). I Massa měl drobný časový posun, který ale nic neřešil (1:30,074) a svůj výborný výkon dokázal dotáhnout do konce i Nico Hülkenberg, ačkoliv na první šestici nestačil, nebyl ale od Verstappena příliš vzdálen.
Bottas si ke svému premiérovému pole-position připsal ještě prémii v podobě vůbec nejrychlejší kvalifikace v dějinách GP Bahrajnu. Doposud držel nejlepší čas Lewis Hamilton z loňského roku (1:29,493), takže před jeho výkon by se vešla dnešní nejrychlejší trojice.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.