Doposud toho piloti na trati v Šanghaji mnoho nenatrénovali, protože je sužovala krajní nepřízeň počasí. Po zamítnutí možnosti přesunu Grand Prix Číny na sobotní odpoledne místního času se tedy třetí část tréninkových jízd odehrála v původním termínu.
Týmy a piloti měli před sebou zhuštěný program, který si logicky rozdělili do dvou částí - v té první se pokoušely provést zkrácenou formu závodní simulace, po půlhodině se pustily do napodobení kvalifikačních jízd. Vyplnila se předpověď meteorologů, druhý den závodního víkendu v Číně se odehrál na suchu, i když za vydatné asistence koncentrovaného smogu.
V první části jsme tak byli svědky vytrvalého kroužení, které nebylo ozdobeno nijak světobornými časy, což ale evidentně nebyl záměr. O první vzrušení se postaral Valtteri Bottas, ovšem ne vlastní vinou - po několika minutách pobytu na trati se mu "uklepalo" T-křidélko, respektive jeho vodorovná část, takže zbytek tréninku absolvoval pouze s pilířem před zadním křídlem. O další vzrušení se hodinami postarali Palmer a Ericsson, ale bez jakýchkoli následků nebo potřeby trénink přerušit.
Nejrychlejší čas v této fázi měl na svém kontě Daniel Ricciardo (1:35,647), ale na ostatních výkonech bylo znát, že se týmy pilně věnují alespoň zkrácené závodní simulaci. Mercedesy takhle odkroužily 16 kol a svými časy (Hamilton: 1:39,267, Bottas: 1:39,370) se řadily hluboko do druhé desítky. Podobně na tom byly i vozy Ferrari, takže průběžné pořadí po první půlhodině vypadalo následovně: Ricciardo, Pérez, Stroll, Vandoorne a Räikkönen, který časem 1:38,568 ztrácel na průběžně vedoucího Australana téměř tři vteřiny.
Po polovině už začaly týmy na superměkké směsi (až na jedinou výjimku) usilovat o časy srovnatelné s kvalifikačními. Výkony na jedno kolo se začaly snižovat, pochopitelně nejvíc u těch, kteří kroužili v první části na měkké směsi, což byla zhruba polovina startovního pole. Hranici udal rázným výkonem Sebastian Vettel, který po 35 minutách zajel čas 1:33,336. V té době se oba Mercedesy nalézaly na 18. a 19. pozici a chystaly se na svou misi. Mezitím se ještě propracoval dopředu Räikkönen na druhém Ferrari (1:34,519 a 1:34,476) a zaujal na tisícinu vteřiny shodný čas Ricciarda a Massy (1:35,092).
Bottas se pokusil překonat Ferrari jako první, ale drobná chyba po výjezdu z poslední zatáčky ho stála cenné setiny, nakonec ztrácel na Vettela 0,997 vteřiny (1:34,333). Ani Hamilton nebyl prorokem, i když byl rychlejší než Bottas - 1:34,093. Nadějněji pro Brita vypadal druhý pokus, kdy byl v prvním sektoru absolutně nejrychlejší, ale v druhém Vettela nepřekonal a v poslední vracečce na konci dlouhé rovinky byl příliš "široký", takže výrazně ztratil a Vettela nepřekonal. Němec situaci jistil časem 1:33,371. Pak se do toho obul i Räikkönen a poskočil na druhé místo, na což reagoval Bottas konečným zlepšením, ale díky skoku přes obrubník v poslední zatáčce také on nezajel optimálně, mohl ho uspokojit pouze fakt, že překonal aspoň svého týmového kolegu.
Massa naznačil ambice Williamsu, překvapivě zaostal Ricciardo, ale dočkali jsme se poměrně vyrovnaného středu, neboť zatímco první šestici od sebe dělí více než vteřina a půl, piloti na 7. až 17. místě se vměstnali do jedné vteřiny. Kvalifikace tedy může přinést hodně překvapení i tuhý boj.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.