Doposud toho piloti na trati v Šanghaji mnoho nenatrénovali, protože je sužovala krajní nepřízeň počasí. Po zamítnutí možnosti přesunu Grand Prix Číny na sobotní odpoledne místního času se tedy třetí část tréninkových jízd odehrála v původním termínu.
Týmy a piloti měli před sebou zhuštěný program, který si logicky rozdělili do dvou částí - v té první se pokoušely provést zkrácenou formu závodní simulace, po půlhodině se pustily do napodobení kvalifikačních jízd. Vyplnila se předpověď meteorologů, druhý den závodního víkendu v Číně se odehrál na suchu, i když za vydatné asistence koncentrovaného smogu.
V první části jsme tak byli svědky vytrvalého kroužení, které nebylo ozdobeno nijak světobornými časy, což ale evidentně nebyl záměr. O první vzrušení se postaral Valtteri Bottas, ovšem ne vlastní vinou - po několika minutách pobytu na trati se mu "uklepalo" T-křidélko, respektive jeho vodorovná část, takže zbytek tréninku absolvoval pouze s pilířem před zadním křídlem. O další vzrušení se hodinami postarali Palmer a Ericsson, ale bez jakýchkoli následků nebo potřeby trénink přerušit.
Nejrychlejší čas v této fázi měl na svém kontě Daniel Ricciardo (1:35,647), ale na ostatních výkonech bylo znát, že se týmy pilně věnují alespoň zkrácené závodní simulaci. Mercedesy takhle odkroužily 16 kol a svými časy (Hamilton: 1:39,267, Bottas: 1:39,370) se řadily hluboko do druhé desítky. Podobně na tom byly i vozy Ferrari, takže průběžné pořadí po první půlhodině vypadalo následovně: Ricciardo, Pérez, Stroll, Vandoorne a Räikkönen, který časem 1:38,568 ztrácel na průběžně vedoucího Australana téměř tři vteřiny.
Po polovině už začaly týmy na superměkké směsi (až na jedinou výjimku) usilovat o časy srovnatelné s kvalifikačními. Výkony na jedno kolo se začaly snižovat, pochopitelně nejvíc u těch, kteří kroužili v první části na měkké směsi, což byla zhruba polovina startovního pole. Hranici udal rázným výkonem Sebastian Vettel, který po 35 minutách zajel čas 1:33,336. V té době se oba Mercedesy nalézaly na 18. a 19. pozici a chystaly se na svou misi. Mezitím se ještě propracoval dopředu Räikkönen na druhém Ferrari (1:34,519 a 1:34,476) a zaujal na tisícinu vteřiny shodný čas Ricciarda a Massy (1:35,092).
Bottas se pokusil překonat Ferrari jako první, ale drobná chyba po výjezdu z poslední zatáčky ho stála cenné setiny, nakonec ztrácel na Vettela 0,997 vteřiny (1:34,333). Ani Hamilton nebyl prorokem, i když byl rychlejší než Bottas - 1:34,093. Nadějněji pro Brita vypadal druhý pokus, kdy byl v prvním sektoru absolutně nejrychlejší, ale v druhém Vettela nepřekonal a v poslední vracečce na konci dlouhé rovinky byl příliš "široký", takže výrazně ztratil a Vettela nepřekonal. Němec situaci jistil časem 1:33,371. Pak se do toho obul i Räikkönen a poskočil na druhé místo, na což reagoval Bottas konečným zlepšením, ale díky skoku přes obrubník v poslední zatáčce také on nezajel optimálně, mohl ho uspokojit pouze fakt, že překonal aspoň svého týmového kolegu.
Massa naznačil ambice Williamsu, překvapivě zaostal Ricciardo, ale dočkali jsme se poměrně vyrovnaného středu, neboť zatímco první šestici od sebe dělí více než vteřina a půl, piloti na 7. až 17. místě se vměstnali do jedné vteřiny. Kvalifikace tedy může přinést hodně překvapení i tuhý boj.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.