Doposud toho piloti na trati v Šanghaji mnoho nenatrénovali, protože je sužovala krajní nepřízeň počasí. Po zamítnutí možnosti přesunu Grand Prix Číny na sobotní odpoledne místního času se tedy třetí část tréninkových jízd odehrála v původním termínu.
Týmy a piloti měli před sebou zhuštěný program, který si logicky rozdělili do dvou částí - v té první se pokoušely provést zkrácenou formu závodní simulace, po půlhodině se pustily do napodobení kvalifikačních jízd. Vyplnila se předpověď meteorologů, druhý den závodního víkendu v Číně se odehrál na suchu, i když za vydatné asistence koncentrovaného smogu.
V první části jsme tak byli svědky vytrvalého kroužení, které nebylo ozdobeno nijak světobornými časy, což ale evidentně nebyl záměr. O první vzrušení se postaral Valtteri Bottas, ovšem ne vlastní vinou - po několika minutách pobytu na trati se mu "uklepalo" T-křidélko, respektive jeho vodorovná část, takže zbytek tréninku absolvoval pouze s pilířem před zadním křídlem. O další vzrušení se hodinami postarali Palmer a Ericsson, ale bez jakýchkoli následků nebo potřeby trénink přerušit.
Nejrychlejší čas v této fázi měl na svém kontě Daniel Ricciardo (1:35,647), ale na ostatních výkonech bylo znát, že se týmy pilně věnují alespoň zkrácené závodní simulaci. Mercedesy takhle odkroužily 16 kol a svými časy (Hamilton: 1:39,267, Bottas: 1:39,370) se řadily hluboko do druhé desítky. Podobně na tom byly i vozy Ferrari, takže průběžné pořadí po první půlhodině vypadalo následovně: Ricciardo, Pérez, Stroll, Vandoorne a Räikkönen, který časem 1:38,568 ztrácel na průběžně vedoucího Australana téměř tři vteřiny.
Po polovině už začaly týmy na superměkké směsi (až na jedinou výjimku) usilovat o časy srovnatelné s kvalifikačními. Výkony na jedno kolo se začaly snižovat, pochopitelně nejvíc u těch, kteří kroužili v první části na měkké směsi, což byla zhruba polovina startovního pole. Hranici udal rázným výkonem Sebastian Vettel, který po 35 minutách zajel čas 1:33,336. V té době se oba Mercedesy nalézaly na 18. a 19. pozici a chystaly se na svou misi. Mezitím se ještě propracoval dopředu Räikkönen na druhém Ferrari (1:34,519 a 1:34,476) a zaujal na tisícinu vteřiny shodný čas Ricciarda a Massy (1:35,092).
Bottas se pokusil překonat Ferrari jako první, ale drobná chyba po výjezdu z poslední zatáčky ho stála cenné setiny, nakonec ztrácel na Vettela 0,997 vteřiny (1:34,333). Ani Hamilton nebyl prorokem, i když byl rychlejší než Bottas - 1:34,093. Nadějněji pro Brita vypadal druhý pokus, kdy byl v prvním sektoru absolutně nejrychlejší, ale v druhém Vettela nepřekonal a v poslední vracečce na konci dlouhé rovinky byl příliš "široký", takže výrazně ztratil a Vettela nepřekonal. Němec situaci jistil časem 1:33,371. Pak se do toho obul i Räikkönen a poskočil na druhé místo, na což reagoval Bottas konečným zlepšením, ale díky skoku přes obrubník v poslední zatáčce také on nezajel optimálně, mohl ho uspokojit pouze fakt, že překonal aspoň svého týmového kolegu.
Massa naznačil ambice Williamsu, překvapivě zaostal Ricciardo, ale dočkali jsme se poměrně vyrovnaného středu, neboť zatímco první šestici od sebe dělí více než vteřina a půl, piloti na 7. až 17. místě se vměstnali do jedné vteřiny. Kvalifikace tedy může přinést hodně překvapení i tuhý boj.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.