Americký spisovatel Robert L. Fulghum proslul velkým množstvím knih a drobných úvah. Pomiňme nyní jeho nejznámější stať a připomeňme si jiný výrok, který se hodí na osud týmu Manor: "Naděje vždycky způsobí, že uvěříme."
Stáj, která sice nedosáhla podobné popularity jako jiný tým bojující většinou na chvostu startovního pole, konkrétně Minardi, má sympatie příznivců formulového světa. Její zánik ještě není definitivně potvrzen, pořád tu je šance, že se najde kupec firmy Manor Grand Prix Racing, v jejíž kompetenci je právo vstoupit do šampionátu F1 2017. Samotný tým však uzavřel svou existenci v pátek. Tehdy se v továrně v Banbury naposledy sešly dvě stovky zaměstnanců. Situace Manoru připomíná události před dvěma lety - tehdy se tým dokázal zázračně vymanit z potíží.
Nyní majitel Stephen Fitzpatrick nebyl schopen najít kupce. Potenciální zájemce by platil pouze za konkrétní majetek, jenže tým přišel o druhý pilíř platebního statutu, o který ho připravil Sauber v předposledním závodě roku 2016. Tím se hodnota Manoru značně snížila, protože do jeho pokladny nedoputovaly toužebně očekávané prize money.
Přičtěme k tomu nepříjemné okolnosti, týkající se nehod Marii de Villota a Julese Bianchiho, i když má tým zcela jistě po právní stránce ošetřeny otázky odpovědnosti, nelze pominout skutečnost, že je tým s těmito incidenty podvědomě spojován. A právě to nemají případní investoři příliš rádi, bez ohledu na to, zda budou či nebudou následovat kroky týkající se případného odškodnění.
Pak tu byly problémy mezi týmem a bývalým majitelem Andrejem Čeglakovem ohledně používání názvu Marussia, z něhož mohly plynout další případné finanční důsledky. Je asi málo pravděpodobné, že by některý z těchto faktů sám o sobě případného zájemce odradil, nicméně je skutečností, že týmu se nedostalo dost vnější podpory, aby mohl vytvořit závodní rozpočet pro sezónu 2017.
Objevily se i názory, že by nový vlastník F1 společnost Liberty Media měla vstoupit do hry a zabránit úbytku startovního pole. Pomineme-li fakt, že v tomto směru je krajně nejistá návratnost, pak je třeba si uvědomit, že tohle není práce zmíněného subjektu. Nevyvážený platební systém je jednou věcí, ale měřítko finančních schodků s ním nijak nesouvisí. Primární zodpovědnost týmu je snaha o navyšování příjmů, aby mohl závodit.
V případě Fitzpatricka přišel investor, který koupil tým s cílem zachovat provoz, ale nezdařilo se mu už dosáhnout příjmů nutných k závodění. Fitzpatrick si stanovil určité období, kdy byl připraven udržet tým při životě finanční podporou, ale právě tento přístup vytvořil v závěru sezóny propast, která se stala de facto bezednou ve chvíli, kdy tým přišel o lákavé prize money, které byly dlouho na dosah, aby se rozplynuly před očima.
Co se tedy bude dít dál? Správci budou odprodávat aktiva, aby uspokojili věřitele. Mohlo by ještě dojít k tomu, že někdo koupí společnost mající možnost vstupu do šampionátu F1 a poté od správců odkoupí zařízení a personál nutný k fungování týmu. Fitzpatrickovy podmínky prodeje už neplatí, čímž by se mohlo teoreticky dojít k dohodě.
Žádost o povolení využívat vozy z minulé sezóny pro rok 2017 po nutných úpravách byla akceptována. Tým musel být před dvěma roky restrukturalizován, finanční bonusy byly chráněny před nároky jiných týmů, došlo k platební neschopnosti, mnoho zaměstnanců bylo dlouhou dobu bez výplat a část z nich si našla práci jinde, došlo i k odprodeji zařízení třetím stranám prostřednictvím aukce. Zda k tomu dojde i tentokrát? Těžko říci, nicméně každý den prodlevy ono Fulghamovo rčení zmenšuje.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.