Prošel ve Formuli 1 několika týmy a vydobyl si patřičný věhlas, díky němuž se stal součástí nové struktury Liberty Media na poli sportovním a technickém. Nyní má tedy Ross Brawn možnost dokázat, že je skutečně odpovědným léčitelem F1.
Dvaašedesátiletý nostiel Řádu britského impéria Ross Brawn je přesvědčen, že noví majitelé Formule 1 rozhodně nebudou chtít využívat k navýšení zájmu o tento sport pochybnými triky, mezi něž řadí i například DRS. Přes zjevnou frustraci nad současnou pozicí F1 Brawn neústupně trvá na tom, že nejlepší cestou je postupný a propracovaný pětiletý plán než se snažit najít překotná řešení.
"Ke změnám samozřejmě dojde. Ve spolupráci s Careyem ve funkci prezidenta, mnou po stránce sportovní a Bratchesem v oblasti marketingu a médií budou naše rozhodnutí soudržnější. Pak do procesu zapojíme FIA, týmy a pořadatele. V posledních letech jsme viděli, že F1 je netečná. Zachování kontinuity je samozřejmě pro každého důležité, ale musíme být opatrní, abychom zachovali podstatu Grand Prix. Podle mě musíme po studijní fázi počítat s plánem v rozmezí tří až pěti let a inovace zavádět postupně. Rychlé jednání by mohlo být kontraproduktivní," tvrdí Brawn pro italský list Gazzetta dello Sport.
Průzkum mezi fanouškyNěkdejší zaměstnanec stájí F.O.R.C.E. Haas-Lola, Benetton, Ferrari a Mercedes se domnívá, že by revize pravidel měly být konzultovány i s fanoušky, aby byly dokonale promyšlené. Odrazilo se to i v největším průzkumu, který byl pořádán v roce 2015.
Vyplynulo z něj, že si příznivci přejí změny, ale aby to nebyly jen nějaké triky. Do ankety se zapojilo přes 215.000 lidí a 89 % z nich požadovalo větší konkurenceschopnosti F1. Byly tam však i nápady ve stylu obráceného startovního roštu (18 %), umělé zátěže (26 %) nebo znovuzavedení doplňování paliva (60 %).
Sám Ross Brawn je rovněž ohledně využívání umělých metod skepticky. Nelíbí se mu DRS, pokus o dvojitou hodnotu bodů nebo postupné vyřazování pilotů z kvalifikace, které snad měly přinést větší vzrušení, ale většina se neosvědčila a měla jepičí život.
"Musíme se vyhnout některým věcem, které jsme v posledních letech viděli a jenž spadají do snah o vytvoření umělé zábavy. Souhlasím s tím, že je nutné vytvořit větší konkurenci. K tomu ale budeme potřebovat trpělivost, nemůžeme všechno předělat z černé na bílou. Jde přeci jenom o komplexní sport," vysvětluje Brawn.
Nápady pro rok 2018Navzdory tomu, že Brawn hovoří o pětiletém plánu, v samostatném rozhovoru pro stanici BBC už naznačil, že existují myšlenky, které by mohly být předvedeny už v roce 2018. Stále však trvá na tom, že nesmí jít o samoúčelná řešení.
"Nesmíme se dopustit stejných omylů a ujistit se, že nejde o žádné umělé řešení. DRS do této oblasti jednoznačně spadá, to ví každý. Musíme najít nějakou jinou cestu. Musíme o tom přemýšlet. Nějaké nápady už mám - teď se o ně nemohu podělit s vámi, protože nejdřív je chci probrat s týmy - ale mám určité představy, které nyní řádně prostudujeme a možná přijdou na pořad dne už v roce 2018 nebo 2019," slibuje Brawn.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.