Prošel ve Formuli 1 několika týmy a vydobyl si patřičný věhlas, díky němuž se stal součástí nové struktury Liberty Media na poli sportovním a technickém. Nyní má tedy Ross Brawn možnost dokázat, že je skutečně odpovědným léčitelem F1.
Dvaašedesátiletý nostiel Řádu britského impéria Ross Brawn je přesvědčen, že noví majitelé Formule 1 rozhodně nebudou chtít využívat k navýšení zájmu o tento sport pochybnými triky, mezi něž řadí i například DRS. Přes zjevnou frustraci nad současnou pozicí F1 Brawn neústupně trvá na tom, že nejlepší cestou je postupný a propracovaný pětiletý plán než se snažit najít překotná řešení.
"Ke změnám samozřejmě dojde. Ve spolupráci s Careyem ve funkci prezidenta, mnou po stránce sportovní a Bratchesem v oblasti marketingu a médií budou naše rozhodnutí soudržnější. Pak do procesu zapojíme FIA, týmy a pořadatele. V posledních letech jsme viděli, že F1 je netečná. Zachování kontinuity je samozřejmě pro každého důležité, ale musíme být opatrní, abychom zachovali podstatu Grand Prix. Podle mě musíme po studijní fázi počítat s plánem v rozmezí tří až pěti let a inovace zavádět postupně. Rychlé jednání by mohlo být kontraproduktivní," tvrdí Brawn pro italský list Gazzetta dello Sport.
Průzkum mezi fanouškyNěkdejší zaměstnanec stájí F.O.R.C.E. Haas-Lola, Benetton, Ferrari a Mercedes se domnívá, že by revize pravidel měly být konzultovány i s fanoušky, aby byly dokonale promyšlené. Odrazilo se to i v největším průzkumu, který byl pořádán v roce 2015.
Vyplynulo z něj, že si příznivci přejí změny, ale aby to nebyly jen nějaké triky. Do ankety se zapojilo přes 215.000 lidí a 89 % z nich požadovalo větší konkurenceschopnosti F1. Byly tam však i nápady ve stylu obráceného startovního roštu (18 %), umělé zátěže (26 %) nebo znovuzavedení doplňování paliva (60 %).
Sám Ross Brawn je rovněž ohledně využívání umělých metod skepticky. Nelíbí se mu DRS, pokus o dvojitou hodnotu bodů nebo postupné vyřazování pilotů z kvalifikace, které snad měly přinést větší vzrušení, ale většina se neosvědčila a měla jepičí život.
"Musíme se vyhnout některým věcem, které jsme v posledních letech viděli a jenž spadají do snah o vytvoření umělé zábavy. Souhlasím s tím, že je nutné vytvořit větší konkurenci. K tomu ale budeme potřebovat trpělivost, nemůžeme všechno předělat z černé na bílou. Jde přeci jenom o komplexní sport," vysvětluje Brawn.
Nápady pro rok 2018Navzdory tomu, že Brawn hovoří o pětiletém plánu, v samostatném rozhovoru pro stanici BBC už naznačil, že existují myšlenky, které by mohly být předvedeny už v roce 2018. Stále však trvá na tom, že nesmí jít o samoúčelná řešení.
"Nesmíme se dopustit stejných omylů a ujistit se, že nejde o žádné umělé řešení. DRS do této oblasti jednoznačně spadá, to ví každý. Musíme najít nějakou jinou cestu. Musíme o tom přemýšlet. Nějaké nápady už mám - teď se o ně nemohu podělit s vámi, protože nejdřív je chci probrat s týmy - ale mám určité představy, které nyní řádně prostudujeme a možná přijdou na pořad dne už v roce 2018 nebo 2019," slibuje Brawn.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.