Karty byly jasně rozdané - Rosberg nenašel po tři tréninky přemožitele, proto se stala kvalifikace pro Hamiltona veledůležitou v jeho snaze zachovat si šance na snížení náskoku jeho rivala.
Podmínky byly při kvalifikaci téměř identické jako v posledním tréninku: vzduch 23°C, trať 26°C, vítr o síle 5,4 km a 89% vlhkost vzduchu. Jasno rozhodně nebylo, ale také nehrozil déšť, který by bezpochyby kvalifikaci hodně ovlivnil, i když predikce činila 40% pravděpodobnost.
Q1 - 18 minutMercedesy nechtěly na nic čekat, oba piloti byli mezi prvními, kteří se vydali na trať. První čas stanovil Esteban Ocon (1:33,992), ale pak už se věci vrátily na očekávanou úroveň. Rosberg zajel nejlepší čas 1:31,858 a to ještě na tradičním problémovém místě před mostem vyjel celým vozem mimo trať, Hamilton si pojistil druhé místo (1:32,218). Přitom jely oba Stříbrné šípy na středně tvrdé směsi.
Žezlo tak převzaly maranellské oře - nejdřív se posunul před Mercedesy Räikkönen - 1:31,671, vzápětí si vzal vedení do rukou Vettel - 1:31,659. Ovšem Ferrari jelo na měkké směsi, na rozdíl od Red Bullu, který nasadil stejně jako Mercedes bíle označené pneu: Verstappen časem 1:32,487 zdolal protentokrát Ricciarda (1:32,538).
V samotném závěru se vydali bojovat o postup do šestnáctky týmy včetně Red Bullu, i když v jejich případě šlo pouze o pojištění situace. Jisti svou věcí si byli u Mercedesu, Ferrari a Force Indie - jejich sebedůvěra se potvrdila, nikdo už je neohrozil.
Z první části kvalifikace nepostoupili: Button, Magnussen, Ericsson, Nasr, Ocon, Wehrlein
Q2 - 15 minutOpět na nic nečekali u Mercedesu; Rosberg a Hamilton si jako první vyjeli jistotu postupu do poslední části, ale tentokrát žádné experimenty a snaha postoupit s výhodou střední směsi. Rosberg zajel naprosto čisté kolo a katapultoval se do vedení - 1:30,714. Hamilton zůstal opět vzadu, zejména proto, že před mostem na prokletém místě drobně chyboval (1:31,129). Pak se předvedly na střídačku Ferrari s Red Bullem - lepší byly tentokrát rudé oře maranellské (Vettel 1:31,227, Räikkönen 1:31,406), také proto, že Verstappen podle vlastních slov neměl volnou trať - ale příliš nezaostal: 1:31,489. To Ricciardo byl podstatně víc vzadu: 1:31,719.
Tato šestice se pak uklidila do boxů a přenechala trať ostatním, kteří bojovali o postup do Q3. Překvapily Haasy, kterým evidentně trať seděla. Williamsy riskovaly a nechaly všechno na poslední pětiminutovku. Bottas vyjel čas 1:32,315, Massa byl o něco pomalejší - 1:32,380. V dramatickém závěru ale dokázaly Haasy a po nich i Force India proklouznout před Williamsy. Carlos Sainz jr. zhatil své šance v zatáčce Spoon, kde se postavil se svým vozem napříč. Tím se dostal do určitých problémů Sergio Pérez, který kritickým místem projížděl - není vyloučeno, že se dostane opět do potíží jako v Singapuru.
Po druhé části byli vyřazeni: Bottas, Massa, Kvjat, Sainz jr., Alonso, Palmer.
Q3 - 12 minutZatímco piloti Force Indie a Haasu poklidně setrvávaly v boxech, vedoucí šestice se pustila do boje o první tři řady, to bylo evidentní. Poprvé se dostal Hamilton před Rosberga, na jeho čas 1:30,758 reagoval Němec pouze výkonem 1:30,953. Kimi si držel bronzovou příčku (1:31,184) a Vettel dokázal těsně uhájit čtvrté místo před Verstappenem (1:31,225 proti 1:31,229).
Drama vyvrcholilo v posledních třech minutách, ve kterých nejdřív udal hranici Verstappen, postupně ho překonali Vettel, Räikkönen a Rosberg, který zajel vůbec nejlepší čas víkendu. Poslední slovo měl Hamilton, ale i když ve dvou sektorech byl lepší než Rosberg, nakonec mu chybělo 0,013 vteřiny. Jediný, kdo si z první šestky nezlepšil čas, byl Ricciardo, který chyboval a druhé rychlé kolo vypustil.
První řada tak patří Mercedesu, Vettel se díky své penalizaci posune až do čtvrté řady, na jeho poklesu vydělá Sergio Pérez. Wehrleinovi nijak výměna převodovky neuškodila, protože tak jako tak skončil poslední. Zajímavostí je další na setinu vteřiny shodný čas, který tentokrát zajeli Grosjean a Pérez, ale díky penalizaci Vettela budou od sebe vzdáleni dvě místa.
V Bahrajnu se dnes jede třetí a poslední den předsezónních testů. Týmy by měly nasadit na auta nové vychytávky a jezdci budou tlačit na pilu. Všichni se budou především soustředit závodní simulace, které by nám toho mohli hodně prozradit po obědě.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.