Karty byly jasně rozdané - Rosberg nenašel po tři tréninky přemožitele, proto se stala kvalifikace pro Hamiltona veledůležitou v jeho snaze zachovat si šance na snížení náskoku jeho rivala.
Podmínky byly při kvalifikaci téměř identické jako v posledním tréninku: vzduch 23°C, trať 26°C, vítr o síle 5,4 km a 89% vlhkost vzduchu. Jasno rozhodně nebylo, ale také nehrozil déšť, který by bezpochyby kvalifikaci hodně ovlivnil, i když predikce činila 40% pravděpodobnost.
Q1 - 18 minutMercedesy nechtěly na nic čekat, oba piloti byli mezi prvními, kteří se vydali na trať. První čas stanovil Esteban Ocon (1:33,992), ale pak už se věci vrátily na očekávanou úroveň. Rosberg zajel nejlepší čas 1:31,858 a to ještě na tradičním problémovém místě před mostem vyjel celým vozem mimo trať, Hamilton si pojistil druhé místo (1:32,218). Přitom jely oba Stříbrné šípy na středně tvrdé směsi.
Žezlo tak převzaly maranellské oře - nejdřív se posunul před Mercedesy Räikkönen - 1:31,671, vzápětí si vzal vedení do rukou Vettel - 1:31,659. Ovšem Ferrari jelo na měkké směsi, na rozdíl od Red Bullu, který nasadil stejně jako Mercedes bíle označené pneu: Verstappen časem 1:32,487 zdolal protentokrát Ricciarda (1:32,538).
V samotném závěru se vydali bojovat o postup do šestnáctky týmy včetně Red Bullu, i když v jejich případě šlo pouze o pojištění situace. Jisti svou věcí si byli u Mercedesu, Ferrari a Force Indie - jejich sebedůvěra se potvrdila, nikdo už je neohrozil.
Z první části kvalifikace nepostoupili: Button, Magnussen, Ericsson, Nasr, Ocon, Wehrlein
Q2 - 15 minutOpět na nic nečekali u Mercedesu; Rosberg a Hamilton si jako první vyjeli jistotu postupu do poslední části, ale tentokrát žádné experimenty a snaha postoupit s výhodou střední směsi. Rosberg zajel naprosto čisté kolo a katapultoval se do vedení - 1:30,714. Hamilton zůstal opět vzadu, zejména proto, že před mostem na prokletém místě drobně chyboval (1:31,129). Pak se předvedly na střídačku Ferrari s Red Bullem - lepší byly tentokrát rudé oře maranellské (Vettel 1:31,227, Räikkönen 1:31,406), také proto, že Verstappen podle vlastních slov neměl volnou trať - ale příliš nezaostal: 1:31,489. To Ricciardo byl podstatně víc vzadu: 1:31,719.
Tato šestice se pak uklidila do boxů a přenechala trať ostatním, kteří bojovali o postup do Q3. Překvapily Haasy, kterým evidentně trať seděla. Williamsy riskovaly a nechaly všechno na poslední pětiminutovku. Bottas vyjel čas 1:32,315, Massa byl o něco pomalejší - 1:32,380. V dramatickém závěru ale dokázaly Haasy a po nich i Force India proklouznout před Williamsy. Carlos Sainz jr. zhatil své šance v zatáčce Spoon, kde se postavil se svým vozem napříč. Tím se dostal do určitých problémů Sergio Pérez, který kritickým místem projížděl - není vyloučeno, že se dostane opět do potíží jako v Singapuru.
Po druhé části byli vyřazeni: Bottas, Massa, Kvjat, Sainz jr., Alonso, Palmer.
Q3 - 12 minutZatímco piloti Force Indie a Haasu poklidně setrvávaly v boxech, vedoucí šestice se pustila do boje o první tři řady, to bylo evidentní. Poprvé se dostal Hamilton před Rosberga, na jeho čas 1:30,758 reagoval Němec pouze výkonem 1:30,953. Kimi si držel bronzovou příčku (1:31,184) a Vettel dokázal těsně uhájit čtvrté místo před Verstappenem (1:31,225 proti 1:31,229).
Drama vyvrcholilo v posledních třech minutách, ve kterých nejdřív udal hranici Verstappen, postupně ho překonali Vettel, Räikkönen a Rosberg, který zajel vůbec nejlepší čas víkendu. Poslední slovo měl Hamilton, ale i když ve dvou sektorech byl lepší než Rosberg, nakonec mu chybělo 0,013 vteřiny. Jediný, kdo si z první šestky nezlepšil čas, byl Ricciardo, který chyboval a druhé rychlé kolo vypustil.
První řada tak patří Mercedesu, Vettel se díky své penalizaci posune až do čtvrté řady, na jeho poklesu vydělá Sergio Pérez. Wehrleinovi nijak výměna převodovky neuškodila, protože tak jako tak skončil poslední. Zajímavostí je další na setinu vteřiny shodný čas, který tentokrát zajeli Grosjean a Pérez, ale díky penalizaci Vettela budou od sebe vzdáleni dvě místa.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.