Někdejší pilot Williamsu, McLarenu a Red Bullu David Coulthard se rovněž vyjádřil k výroku Lewise Hamiltona, který svou neděli poruchu motoru označil za sabotáž. Podle Skota je to nejen nemožné, ale navíc i nelogické.
Proč považuje David Marshall Coulthard tyto konspirační teorie za krkolomné výmysly? Protože podle něj nedávají smysl. Představa, že by měl být favorizován pseudoněmecký pilot (otec Fin, matka Němka, sice narozený v Německu, ale trvale žijící v Monaku), navíc týmem, jehož základna sídlí v Northamptonshire, je prostě absurdní. Navíc pokud by si titul zajistil Rosberg, tak z hlediska globálního dopadu by to mělo stejný efekt, jako kdyby Hamilton vyhrál čtvrtý šampionát. Nicovi by to přineslo sotva třetinu celosvětového uznání a zájmu médií, jaké se těší Hamilton. Prostě to tak je. Coulthard se dokonce domnívá, že i kdyby Nico vyhrál čtyři tituly a Lewis jen tři, nijak by to nezvýšilo jeho aktivita.
Coulthard rozebírá konspirační teorii v několika bodech:
"Pokud už by chtěl Mercedes poškodit některého pilota (čistě teoreticky), určitě by nemělo smysl vybrat si Hamiltona. Hamiltonův čtvrtý mistrovský titul by pro Mercedes znamenal podstatně vyšší návratnost investic než Nicův první. Taková je skutečnost.
Za druhé: prakticky není možné něco takového naplánovat, je nemyslitelné, aby se to povedlo právě takhle. Z mého působení v McLarenu a Red Bullu si vzpomínám, jak byly přidělovány motory hlavním inženýrem. Dovedu si představit, že Mercedes má obdobnou politiku, zvláště když je kvůli předpisům menší počet pohonných jednotek. Někdy stačí ve výrobním procesu zadat chybu. Teď je pro Mercedes důležité přijít a říci lidem - a zvláště zjevně podrážděnému Lewisovi - jakým způsobem motor vybrali.
Když Lewis vystoupil z vozu, bylo evidentní, že jím cloumají emoce. Podobné to bylo u Ricciarda, i když tam šlo o docela jinou formu. Pro Hamiltona je tento šampionát stále těžší. V hloubi duše jsem ale přesvědčen, že si Lewis ve skutečnosti nemyslí, že by tým zkoušel nějak eliminovat jeho šance. Jeho vyhrocené komentáře v televizi vnímám ještě jako doznívající bojový zápal. Nesmíme zapomenout, že Lewis je silně věřící jedinec, takže pokud zazněl výrok »někdo nechce, abych vyhrál«, může se z jeho strany jednat o prosté tvrzení, že si to nepřeje Bůh. To potvrzuje i fakt, že je věřícím už nějakou dobu. Teď by se měl co nejdřív zaměřit na japonskou Grand Prix.
Pokud se Lewisovi po psychologické stránce povede tento moment úspěšně překonat, bude to v F1 jeho největší úspěch. Myslím, že je v jeho silách vyhrát všech pět zbývajících závodů. Existuje několik okruhů, které mu sedí: Suzuka a Austin obzvlášť. S Mexikem už to není tak jednoznačné, takže lze říci, že je nakonec nepodstatné hledat, kde má Nico větší šanci. Pro Lewise je to možné, i když hodně obtížné.
Nico také může jet do Suzuky s pevným úmyslem soustředit se na jistotu druhého místa. To by znamenalo odlišný způsob pojetí kvalifikace a závodu. Může teď hodně ztratit. Najde se dost lidí, kteří budou říkat, že když vyhraje titul, bylo to jen díky šťastným okolnostem. Pokud neporazí Lewise v přímém souboji, budou se tyto argumenty stále opakovat: super rychlý, super profesionál, body hovoří za vše, ale pořád jsme neviděli Nica a Lewise bojovat kolo na kolo v samotném vrcholu mistrovství. A to hraje pořád proti němu. Dokud tohle neuvidíme, stále bude dost těch, které nepřesvědčí."
Coulthard sice tvrdí, že existuje hodně odvětví, kde figurovali vynikající sportovci, ale údajně nikdy ve stejnou dobu, takže bylo obtížné zjistit, kdo je lepší. V tomto směru nemá pravdu, protože už jenom z F1 je známo několik případů - ať to byly jen namátkou dvojice Stewart - E. Fittipaldi, Prost a Senna nebo Häikkinen a M. Schumacher. Pokud zavítáme jinam, už několik let se řeší, zda je lepším fotbalistou Lionel Messi nebo Cristiano Ronaldo a svého času spolu několik sezón bojovali famózní krasobruslaři Jevgenij Plušenko a Alexej Jagudin.
"V neděli jsme od Nica viděli několik agresivních manévrů, tedy něco, co jsem od něj chtěl už dávno. Jistě, předjetí Räikkönena skončilo kontaktem, ale Kimi mu nechal otevřené dveře. Něco o tom vím, protože jsem na tom samém místě předjel v roce 1999 Michaela Schumachera. Podle mého názoru Nicovi maličko utekl start, do první zatáčky najížděl víc zeširoka a zavřel ji příliš prudce, čímž poskytl Vettelovi příliš málo času na reakci - ovšem pořád tvrdím, že za kolizi nese odpovědnost především Sebastian.
Po Lewisově odstoupení ukázali Daniel s Maxem zbytku závodního pole, jak se má bojovat o vítězství. Jejich souboj byl fantastický, oba se dostali na samou hranu závodního prostoru. Po špatné strategii v Barceloně a zaváhání týmu v Monaku tedy může Ricciardo cítit zasloužené vítězství. Ani jeden z jeho čtyř triumfů nebyl snadný. Ale pokud chce i Lewis v této sezóně dosáhnout čísla čtyři, ovšem těžšího kalibru, bude muset činit mnohem většímu tlaku," končí svou analýzu David Coulthard.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.