Někdejší pilot Williamsu, McLarenu a Red Bullu David Coulthard se rovněž vyjádřil k výroku Lewise Hamiltona, který svou neděli poruchu motoru označil za sabotáž. Podle Skota je to nejen nemožné, ale navíc i nelogické.
Proč považuje David Marshall Coulthard tyto konspirační teorie za krkolomné výmysly? Protože podle něj nedávají smysl. Představa, že by měl být favorizován pseudoněmecký pilot (otec Fin, matka Němka, sice narozený v Německu, ale trvale žijící v Monaku), navíc týmem, jehož základna sídlí v Northamptonshire, je prostě absurdní. Navíc pokud by si titul zajistil Rosberg, tak z hlediska globálního dopadu by to mělo stejný efekt, jako kdyby Hamilton vyhrál čtvrtý šampionát. Nicovi by to přineslo sotva třetinu celosvětového uznání a zájmu médií, jaké se těší Hamilton. Prostě to tak je. Coulthard se dokonce domnívá, že i kdyby Nico vyhrál čtyři tituly a Lewis jen tři, nijak by to nezvýšilo jeho aktivita.
Coulthard rozebírá konspirační teorii v několika bodech:
"Pokud už by chtěl Mercedes poškodit některého pilota (čistě teoreticky), určitě by nemělo smysl vybrat si Hamiltona. Hamiltonův čtvrtý mistrovský titul by pro Mercedes znamenal podstatně vyšší návratnost investic než Nicův první. Taková je skutečnost.
Za druhé: prakticky není možné něco takového naplánovat, je nemyslitelné, aby se to povedlo právě takhle. Z mého působení v McLarenu a Red Bullu si vzpomínám, jak byly přidělovány motory hlavním inženýrem. Dovedu si představit, že Mercedes má obdobnou politiku, zvláště když je kvůli předpisům menší počet pohonných jednotek. Někdy stačí ve výrobním procesu zadat chybu. Teď je pro Mercedes důležité přijít a říci lidem - a zvláště zjevně podrážděnému Lewisovi - jakým způsobem motor vybrali.
Když Lewis vystoupil z vozu, bylo evidentní, že jím cloumají emoce. Podobné to bylo u Ricciarda, i když tam šlo o docela jinou formu. Pro Hamiltona je tento šampionát stále těžší. V hloubi duše jsem ale přesvědčen, že si Lewis ve skutečnosti nemyslí, že by tým zkoušel nějak eliminovat jeho šance. Jeho vyhrocené komentáře v televizi vnímám ještě jako doznívající bojový zápal. Nesmíme zapomenout, že Lewis je silně věřící jedinec, takže pokud zazněl výrok »někdo nechce, abych vyhrál«, může se z jeho strany jednat o prosté tvrzení, že si to nepřeje Bůh. To potvrzuje i fakt, že je věřícím už nějakou dobu. Teď by se měl co nejdřív zaměřit na japonskou Grand Prix.
Pokud se Lewisovi po psychologické stránce povede tento moment úspěšně překonat, bude to v F1 jeho největší úspěch. Myslím, že je v jeho silách vyhrát všech pět zbývajících závodů. Existuje několik okruhů, které mu sedí: Suzuka a Austin obzvlášť. S Mexikem už to není tak jednoznačné, takže lze říci, že je nakonec nepodstatné hledat, kde má Nico větší šanci. Pro Lewise je to možné, i když hodně obtížné.
Nico také může jet do Suzuky s pevným úmyslem soustředit se na jistotu druhého místa. To by znamenalo odlišný způsob pojetí kvalifikace a závodu. Může teď hodně ztratit. Najde se dost lidí, kteří budou říkat, že když vyhraje titul, bylo to jen díky šťastným okolnostem. Pokud neporazí Lewise v přímém souboji, budou se tyto argumenty stále opakovat: super rychlý, super profesionál, body hovoří za vše, ale pořád jsme neviděli Nica a Lewise bojovat kolo na kolo v samotném vrcholu mistrovství. A to hraje pořád proti němu. Dokud tohle neuvidíme, stále bude dost těch, které nepřesvědčí."
Coulthard sice tvrdí, že existuje hodně odvětví, kde figurovali vynikající sportovci, ale údajně nikdy ve stejnou dobu, takže bylo obtížné zjistit, kdo je lepší. V tomto směru nemá pravdu, protože už jenom z F1 je známo několik případů - ať to byly jen namátkou dvojice Stewart - E. Fittipaldi, Prost a Senna nebo Häikkinen a M. Schumacher. Pokud zavítáme jinam, už několik let se řeší, zda je lepším fotbalistou Lionel Messi nebo Cristiano Ronaldo a svého času spolu několik sezón bojovali famózní krasobruslaři Jevgenij Plušenko a Alexej Jagudin.
"V neděli jsme od Nica viděli několik agresivních manévrů, tedy něco, co jsem od něj chtěl už dávno. Jistě, předjetí Räikkönena skončilo kontaktem, ale Kimi mu nechal otevřené dveře. Něco o tom vím, protože jsem na tom samém místě předjel v roce 1999 Michaela Schumachera. Podle mého názoru Nicovi maličko utekl start, do první zatáčky najížděl víc zeširoka a zavřel ji příliš prudce, čímž poskytl Vettelovi příliš málo času na reakci - ovšem pořád tvrdím, že za kolizi nese odpovědnost především Sebastian.
Po Lewisově odstoupení ukázali Daniel s Maxem zbytku závodního pole, jak se má bojovat o vítězství. Jejich souboj byl fantastický, oba se dostali na samou hranu závodního prostoru. Po špatné strategii v Barceloně a zaváhání týmu v Monaku tedy může Ricciardo cítit zasloužené vítězství. Ani jeden z jeho čtyř triumfů nebyl snadný. Ale pokud chce i Lewis v této sezóně dosáhnout čísla čtyři, ovšem těžšího kalibru, bude muset činit mnohem většímu tlaku," končí svou analýzu David Coulthard.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.