Brazilský pilot pravidelně komentuje své dojmy z právě proběhnuvšího závodu, tentokrát se vrací k zásadním bodům britské Grand Prix, ve které se jemu a jeho týmu nedařilo zcela podle jejich představ.
I když jsem svým způsobem šťastný, co jsme odvedli v Grand Prix Velké Británie, asi jsme společně s Williams Martini Racing očekávali na Silverstone jiný závodní víkend.
Někdy dosáhnete důležitých výsledků, které se urodí poměrně snadno. Pak nastane odlišná doba, kdy vynaložíte maximální úsilí, aniž byste získali jediný bod. To byl případ minulé neděle. Byl jsem rychlejší než můj týmový kolega, ale měl jsem pořád nějako potíže. Bojoval jsem s Fernandem Alonsem, Sebastianem Vettelem a dalšími piloty, aniž bych se nakonec dočkal nějaké odměny. Po našem předvíkendovém velkém očekávání něco spolehlivě nefungovalo tak, jak jsme očekávali. Naši inženýři ze sebe vydali maximum, abychom pro poslední dva závody měli nějaké nové komponenty, které nám, jak jsme doufali, pomohou. Ale v Rakousku a Velké Británii, kde jsme měli předvést to nejlepší, se naše očekávání nenaplnilo.
Tým se zaměřil na odhalení důvodů nedostatečného výkonu a doufám, že se brzy vrátíme na pozice, které jsou nám blízké a na nichž bychom se měli pohybovat.
Vzhledem k opotřebení zadních pneumatik jsem v kvalifikaci hodně trpěl, což mi zabránilo v takovém výkonu, jaký bychom tu měli předvést. Valtteri měl těch problémů méně, takže zajel lepší kolo, ale v závodním režimu jsem byl lepší, což se potvrdilo v neděli. Navzdory určitým potížím jsem se dokázal zapojit do boje o body, i když to nebyla moc zábavná jízda, protože jsem musel tvrdě bojovat o pozice, které někteří piloti stejně tvrdě obhajovali.
Vyšlo z toho několik velice slušných soubojů, při tom s Vettelem bylo opravdu velké riziko vzájemného kontaktu. Postěžoval jsem si do rádia, protože měl vytlačil mimo trať, ale po závodě jsem při záznamu v televizi viděl, že v tom z jeho strany nebyl úmysl. Nicméně jsem mimo trať musel a není na mně, abych posoudil, zda měl být potrestán nebo ne. Nakonec to nemělo na můj výsledek žádný zásadní vliv, skončil jsem tak jako tak mimo body na 11. místě.
Nyní se chystáme do Budapešti, což je okruh, který byl pro nás v posledních dvou letech značně obtížný. Ale vzhledem k tomu, že jsme na tratích, od nichž jsme očekávali podstatně víc, nedosáhli očekávané úrovně, nelze předvídat, co se v Maďarsku stane. Možná zažijeme nějaké překvapení.
Kontroverzní radiokomunikacePo závodě na Silverstone se hodně mluví o radiové komunikaci mezi piloty a inženýry na boxové zídce, zvláště kvůli penalizaci, kterou dostal Nico Rosberg. V Rakousku jsem musel ze závodu odstoupit kvůli problémům s brzdami. Kdybych měl možnost debatovat s inženýry, možná bychom mohli něco změnit a já bych závod dokončil. Ale to není dovoleno.
Když Rosberg zjistil problém s převodovkou, neváhal se zeptat inženýrů, co má dělat - a dostal informace, které mu pomohly problém vyřešit. Sice po potrestání ztratil jednu pozici, ale pořád zůstal třetí.
Současné vozy nejsou o moc víc "mechanické" než v minulosti, pouze se vyvíjejí do podoby pojízdných dílen a jejich ovládání je stále složitější. Na volantu máme stovky funkcí a nemyslím, že by některý pilot byl schopen si je všechny zapamatovat. Pokud by všechno věděl, už by to nebyl pilot, ale závodní inženýr - a to velice dobrý inženýr. Existuje tolik různých kombinací příkazů a my před sebou máme takové množství informací, že se nakonec můžeme zaměřit pouze na ty, které používáme nejčastěji. Jak jsem řekl, pochybuji, že nějaký pilot zná všechny funkce, které má k dispozici.
Navíc vám mohu garantovat, že při rychlosti vyšší než 300 km/h není zrovna relax zkoumat něco na volantu místo abych sledoval, co se děje na trati.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.