Grand Prix Velké Británie vyvolala vlnu nadšení nejen mezi diváky, ale i bývalými mistry svého oboru. Také je si podmanil výkonem na domácí trati Lewis Hamilton. Podělme se nyní o dojmy s bývalým pilotem F1 Davidem Coulthardem.
Každý má své favority, ale bylo by velmi těžké zpochybňovat Lewise Hamiltona jako největšího pilota své země, nemluvě o výjimečných výkonech, které předvedl v celém závodním týdnu.
Fakta nelžou, statistiky hovoří samy za sebe. A on je naprosto výjimečný. Po tomto víkendu už je za fenomenálním Ayrtonem Sennou, o němž se hovoří jako o nejlepším pilotovi kvalifikací, pozadu o pouhých deset pole-position. Můžeme mu říkat sériový vítěz.
Také mě těší, že se mu v těchto dnech vrátila motivace. Může být postavou s životním stylem celebrity mimo trať, ale podle mého názoru se vypořádal s uměním opět vítězit. Viděli jsme stojící dav, když jel poslední kolo. Ti lidé, stojící za plotem, se stali Lewisovými fanoušky, protože splnil, co měl. Podařil se mu obrat v šampionátu - před pěti závody měl ztrátu 43 bodů a teď je to jeden jediný. To svědčí o Lewisově bojovném duchu a odhodlání.
Viděli jsme, co Lewis dokázal, víme, co může dokázat, ale co mi připadalo ještě větší, to byl výkon Maxe Verstappena. Je to opravdu zvlášť výjimečné, protože jsme to všechno viděli poprvé. Jeho příběh je tak trochu podobný Lewisovu, když se v roce 2007 objevil v F1, kladli si mnozí otázku "Jak to mohl dokázat s tak malými zkušenostmi?". To, jak Max předjel v Chappel po vnější straně Rosberga bylo fantastické. Zvládá věci, o kterých s ohledem na jeho věk leckdo pochybuje.
Pro Nico Rosberga to byl další z dnů pro něj obvyklých. Je rychlý, vystupuje profesionálně a prokazuje respekt, když připouští, že Lewis byl toho dne lepší. Není popudlivý, perfektně se ovládá, profesionální sportovec. Jeho jediným problémem je, že v druhém autě je Lewis. Pokud by to tak nebylo, Nico by tomuto šampionátu dominoval a my bychom volali: Nico, další německý mistr světa! Může vyhrát šampionát. Byl bych první, kdo by mu poblahopřál. Ale aby se tohoto uznání dočkal, musí lépe zvládat souboje s Lewisem kolo na kolo. Musí v nich prokázat, že je víc než jen dobrý pilot. Jde o to, aby se chopil příležitosti.
Toto Wolff při této příležitosti řekl, že Lewis je v této podobě "nezastavitelný". Souhlasím. Možná, že si to myslí i Nico. Sportovci musí být sebevědomí a věřit si, ale musí občas vidět i to, co vidíme my všichni okolo. Existuje mnoho důvodů, aby vzal na vědomí, jak dobrý Lewis pořád je. Vím, jaké to je, když máte kolegu, který má stále nějakou tu desetinu nebo dvě v kapse. Není pravda, že jeden je velký a druhý blázen. Oba jsou skvělí. Ale Lewis celou dobu odvádí výjimečné výkony. A to je právě Nicův problém.
Zůstal jsem v Silverstone a užíval si po celý víkend fantastickou atmosféru. Musím ale říci, že mě naštvala situace kolem vyšetřování radiokomunikace s Rosbergem a jeho následná penalizace. Samo o sobě to je absurdní pravidlo, navíc je směšné, jak dlouho trvá, než padne rozhodnutí. Hodiny po závodě jsme neznali výsledky Grand Prix. Diváci už dávno odešli. Zůstali jenom zainteresované strany a týmy podílející se na obou šampionátech. Když v 18:00 padlo rozhodnutí, byli lidé už dávno pryč. Šli na Wimbledon a pak za svými starostmi. Tohle už je prostě nezajímalo.
Nemám názor na to, ža by měl či neměl následovat trest, nezajímá mě to a ve sportu by to nemělo být. Měli bychom být schopni v F1 předvést technologie, které jsou o týmové spolupráci a sdílení informací. Na jednu stranu je dobré, že radiokomunikace byla omezena, protože pilot nemůže být z depa veden, ale na druhou stranu nikdo nemůže takovým vedením udělat někoho tak rychlým, jako je Lewis, stejně jako díky tomu nemůže Nico Lewise porazit.
S ohledem na sport samotný jsme v situaci, která není pro Ecclestonea v žádném případě sexy. On sice zastává stanovisko, že jakákoli publicita je pro F1 dobrá, ale opravdu potřebujeme poslouchat někoho, kdo hovoří pod vlivem velkého zklamání? To je vlastně moje jediná výtka k jinak brilantní britské Grand Prix.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.