Grand Prix Velké Británie vyvolala vlnu nadšení nejen mezi diváky, ale i bývalými mistry svého oboru. Také je si podmanil výkonem na domácí trati Lewis Hamilton. Podělme se nyní o dojmy s bývalým pilotem F1 Davidem Coulthardem.
Každý má své favority, ale bylo by velmi těžké zpochybňovat Lewise Hamiltona jako největšího pilota své země, nemluvě o výjimečných výkonech, které předvedl v celém závodním týdnu.
Fakta nelžou, statistiky hovoří samy za sebe. A on je naprosto výjimečný. Po tomto víkendu už je za fenomenálním Ayrtonem Sennou, o němž se hovoří jako o nejlepším pilotovi kvalifikací, pozadu o pouhých deset pole-position. Můžeme mu říkat sériový vítěz.
Také mě těší, že se mu v těchto dnech vrátila motivace. Může být postavou s životním stylem celebrity mimo trať, ale podle mého názoru se vypořádal s uměním opět vítězit. Viděli jsme stojící dav, když jel poslední kolo. Ti lidé, stojící za plotem, se stali Lewisovými fanoušky, protože splnil, co měl. Podařil se mu obrat v šampionátu - před pěti závody měl ztrátu 43 bodů a teď je to jeden jediný. To svědčí o Lewisově bojovném duchu a odhodlání.
Viděli jsme, co Lewis dokázal, víme, co může dokázat, ale co mi připadalo ještě větší, to byl výkon Maxe Verstappena. Je to opravdu zvlášť výjimečné, protože jsme to všechno viděli poprvé. Jeho příběh je tak trochu podobný Lewisovu, když se v roce 2007 objevil v F1, kladli si mnozí otázku "Jak to mohl dokázat s tak malými zkušenostmi?". To, jak Max předjel v Chappel po vnější straně Rosberga bylo fantastické. Zvládá věci, o kterých s ohledem na jeho věk leckdo pochybuje.
Pro Nico Rosberga to byl další z dnů pro něj obvyklých. Je rychlý, vystupuje profesionálně a prokazuje respekt, když připouští, že Lewis byl toho dne lepší. Není popudlivý, perfektně se ovládá, profesionální sportovec. Jeho jediným problémem je, že v druhém autě je Lewis. Pokud by to tak nebylo, Nico by tomuto šampionátu dominoval a my bychom volali: Nico, další německý mistr světa! Může vyhrát šampionát. Byl bych první, kdo by mu poblahopřál. Ale aby se tohoto uznání dočkal, musí lépe zvládat souboje s Lewisem kolo na kolo. Musí v nich prokázat, že je víc než jen dobrý pilot. Jde o to, aby se chopil příležitosti.
Toto Wolff při této příležitosti řekl, že Lewis je v této podobě "nezastavitelný". Souhlasím. Možná, že si to myslí i Nico. Sportovci musí být sebevědomí a věřit si, ale musí občas vidět i to, co vidíme my všichni okolo. Existuje mnoho důvodů, aby vzal na vědomí, jak dobrý Lewis pořád je. Vím, jaké to je, když máte kolegu, který má stále nějakou tu desetinu nebo dvě v kapse. Není pravda, že jeden je velký a druhý blázen. Oba jsou skvělí. Ale Lewis celou dobu odvádí výjimečné výkony. A to je právě Nicův problém.
Zůstal jsem v Silverstone a užíval si po celý víkend fantastickou atmosféru. Musím ale říci, že mě naštvala situace kolem vyšetřování radiokomunikace s Rosbergem a jeho následná penalizace. Samo o sobě to je absurdní pravidlo, navíc je směšné, jak dlouho trvá, než padne rozhodnutí. Hodiny po závodě jsme neznali výsledky Grand Prix. Diváci už dávno odešli. Zůstali jenom zainteresované strany a týmy podílející se na obou šampionátech. Když v 18:00 padlo rozhodnutí, byli lidé už dávno pryč. Šli na Wimbledon a pak za svými starostmi. Tohle už je prostě nezajímalo.
Nemám názor na to, ža by měl či neměl následovat trest, nezajímá mě to a ve sportu by to nemělo být. Měli bychom být schopni v F1 předvést technologie, které jsou o týmové spolupráci a sdílení informací. Na jednu stranu je dobré, že radiokomunikace byla omezena, protože pilot nemůže být z depa veden, ale na druhou stranu nikdo nemůže takovým vedením udělat někoho tak rychlým, jako je Lewis, stejně jako díky tomu nemůže Nico Lewise porazit.
S ohledem na sport samotný jsme v situaci, která není pro Ecclestonea v žádném případě sexy. On sice zastává stanovisko, že jakákoli publicita je pro F1 dobrá, ale opravdu potřebujeme poslouchat někoho, kdo hovoří pod vlivem velkého zklamání? To je vlastně moje jediná výtka k jinak brilantní britské Grand Prix.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.