Grand Prix Velké Británie vyvolala vlnu nadšení nejen mezi diváky, ale i bývalými mistry svého oboru. Také je si podmanil výkonem na domácí trati Lewis Hamilton. Podělme se nyní o dojmy s bývalým pilotem F1 Davidem Coulthardem.
Každý má své favority, ale bylo by velmi těžké zpochybňovat Lewise Hamiltona jako největšího pilota své země, nemluvě o výjimečných výkonech, které předvedl v celém závodním týdnu.
Fakta nelžou, statistiky hovoří samy za sebe. A on je naprosto výjimečný. Po tomto víkendu už je za fenomenálním Ayrtonem Sennou, o němž se hovoří jako o nejlepším pilotovi kvalifikací, pozadu o pouhých deset pole-position. Můžeme mu říkat sériový vítěz.
Také mě těší, že se mu v těchto dnech vrátila motivace. Může být postavou s životním stylem celebrity mimo trať, ale podle mého názoru se vypořádal s uměním opět vítězit. Viděli jsme stojící dav, když jel poslední kolo. Ti lidé, stojící za plotem, se stali Lewisovými fanoušky, protože splnil, co měl. Podařil se mu obrat v šampionátu - před pěti závody měl ztrátu 43 bodů a teď je to jeden jediný. To svědčí o Lewisově bojovném duchu a odhodlání.
Viděli jsme, co Lewis dokázal, víme, co může dokázat, ale co mi připadalo ještě větší, to byl výkon Maxe Verstappena. Je to opravdu zvlášť výjimečné, protože jsme to všechno viděli poprvé. Jeho příběh je tak trochu podobný Lewisovu, když se v roce 2007 objevil v F1, kladli si mnozí otázku "Jak to mohl dokázat s tak malými zkušenostmi?". To, jak Max předjel v Chappel po vnější straně Rosberga bylo fantastické. Zvládá věci, o kterých s ohledem na jeho věk leckdo pochybuje.
Pro Nico Rosberga to byl další z dnů pro něj obvyklých. Je rychlý, vystupuje profesionálně a prokazuje respekt, když připouští, že Lewis byl toho dne lepší. Není popudlivý, perfektně se ovládá, profesionální sportovec. Jeho jediným problémem je, že v druhém autě je Lewis. Pokud by to tak nebylo, Nico by tomuto šampionátu dominoval a my bychom volali: Nico, další německý mistr světa! Může vyhrát šampionát. Byl bych první, kdo by mu poblahopřál. Ale aby se tohoto uznání dočkal, musí lépe zvládat souboje s Lewisem kolo na kolo. Musí v nich prokázat, že je víc než jen dobrý pilot. Jde o to, aby se chopil příležitosti.
Toto Wolff při této příležitosti řekl, že Lewis je v této podobě "nezastavitelný". Souhlasím. Možná, že si to myslí i Nico. Sportovci musí být sebevědomí a věřit si, ale musí občas vidět i to, co vidíme my všichni okolo. Existuje mnoho důvodů, aby vzal na vědomí, jak dobrý Lewis pořád je. Vím, jaké to je, když máte kolegu, který má stále nějakou tu desetinu nebo dvě v kapse. Není pravda, že jeden je velký a druhý blázen. Oba jsou skvělí. Ale Lewis celou dobu odvádí výjimečné výkony. A to je právě Nicův problém.
Zůstal jsem v Silverstone a užíval si po celý víkend fantastickou atmosféru. Musím ale říci, že mě naštvala situace kolem vyšetřování radiokomunikace s Rosbergem a jeho následná penalizace. Samo o sobě to je absurdní pravidlo, navíc je směšné, jak dlouho trvá, než padne rozhodnutí. Hodiny po závodě jsme neznali výsledky Grand Prix. Diváci už dávno odešli. Zůstali jenom zainteresované strany a týmy podílející se na obou šampionátech. Když v 18:00 padlo rozhodnutí, byli lidé už dávno pryč. Šli na Wimbledon a pak za svými starostmi. Tohle už je prostě nezajímalo.
Nemám názor na to, ža by měl či neměl následovat trest, nezajímá mě to a ve sportu by to nemělo být. Měli bychom být schopni v F1 předvést technologie, které jsou o týmové spolupráci a sdílení informací. Na jednu stranu je dobré, že radiokomunikace byla omezena, protože pilot nemůže být z depa veden, ale na druhou stranu nikdo nemůže takovým vedením udělat někoho tak rychlým, jako je Lewis, stejně jako díky tomu nemůže Nico Lewise porazit.
S ohledem na sport samotný jsme v situaci, která není pro Ecclestonea v žádném případě sexy. On sice zastává stanovisko, že jakákoli publicita je pro F1 dobrá, ale opravdu potřebujeme poslouchat někoho, kdo hovoří pod vlivem velkého zklamání? To je vlastně moje jediná výtka k jinak brilantní britské Grand Prix.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.