Grand Prix Velké Británie vyvolala vlnu nadšení nejen mezi diváky, ale i bývalými mistry svého oboru. Také je si podmanil výkonem na domácí trati Lewis Hamilton. Podělme se nyní o dojmy s bývalým pilotem F1 Davidem Coulthardem.
Každý má své favority, ale bylo by velmi těžké zpochybňovat Lewise Hamiltona jako největšího pilota své země, nemluvě o výjimečných výkonech, které předvedl v celém závodním týdnu.
Fakta nelžou, statistiky hovoří samy za sebe. A on je naprosto výjimečný. Po tomto víkendu už je za fenomenálním Ayrtonem Sennou, o němž se hovoří jako o nejlepším pilotovi kvalifikací, pozadu o pouhých deset pole-position. Můžeme mu říkat sériový vítěz.
Také mě těší, že se mu v těchto dnech vrátila motivace. Může být postavou s životním stylem celebrity mimo trať, ale podle mého názoru se vypořádal s uměním opět vítězit. Viděli jsme stojící dav, když jel poslední kolo. Ti lidé, stojící za plotem, se stali Lewisovými fanoušky, protože splnil, co měl. Podařil se mu obrat v šampionátu - před pěti závody měl ztrátu 43 bodů a teď je to jeden jediný. To svědčí o Lewisově bojovném duchu a odhodlání.
Viděli jsme, co Lewis dokázal, víme, co může dokázat, ale co mi připadalo ještě větší, to byl výkon Maxe Verstappena. Je to opravdu zvlášť výjimečné, protože jsme to všechno viděli poprvé. Jeho příběh je tak trochu podobný Lewisovu, když se v roce 2007 objevil v F1, kladli si mnozí otázku "Jak to mohl dokázat s tak malými zkušenostmi?". To, jak Max předjel v Chappel po vnější straně Rosberga bylo fantastické. Zvládá věci, o kterých s ohledem na jeho věk leckdo pochybuje.
Pro Nico Rosberga to byl další z dnů pro něj obvyklých. Je rychlý, vystupuje profesionálně a prokazuje respekt, když připouští, že Lewis byl toho dne lepší. Není popudlivý, perfektně se ovládá, profesionální sportovec. Jeho jediným problémem je, že v druhém autě je Lewis. Pokud by to tak nebylo, Nico by tomuto šampionátu dominoval a my bychom volali: Nico, další německý mistr světa! Může vyhrát šampionát. Byl bych první, kdo by mu poblahopřál. Ale aby se tohoto uznání dočkal, musí lépe zvládat souboje s Lewisem kolo na kolo. Musí v nich prokázat, že je víc než jen dobrý pilot. Jde o to, aby se chopil příležitosti.
Toto Wolff při této příležitosti řekl, že Lewis je v této podobě "nezastavitelný". Souhlasím. Možná, že si to myslí i Nico. Sportovci musí být sebevědomí a věřit si, ale musí občas vidět i to, co vidíme my všichni okolo. Existuje mnoho důvodů, aby vzal na vědomí, jak dobrý Lewis pořád je. Vím, jaké to je, když máte kolegu, který má stále nějakou tu desetinu nebo dvě v kapse. Není pravda, že jeden je velký a druhý blázen. Oba jsou skvělí. Ale Lewis celou dobu odvádí výjimečné výkony. A to je právě Nicův problém.
Zůstal jsem v Silverstone a užíval si po celý víkend fantastickou atmosféru. Musím ale říci, že mě naštvala situace kolem vyšetřování radiokomunikace s Rosbergem a jeho následná penalizace. Samo o sobě to je absurdní pravidlo, navíc je směšné, jak dlouho trvá, než padne rozhodnutí. Hodiny po závodě jsme neznali výsledky Grand Prix. Diváci už dávno odešli. Zůstali jenom zainteresované strany a týmy podílející se na obou šampionátech. Když v 18:00 padlo rozhodnutí, byli lidé už dávno pryč. Šli na Wimbledon a pak za svými starostmi. Tohle už je prostě nezajímalo.
Nemám názor na to, ža by měl či neměl následovat trest, nezajímá mě to a ve sportu by to nemělo být. Měli bychom být schopni v F1 předvést technologie, které jsou o týmové spolupráci a sdílení informací. Na jednu stranu je dobré, že radiokomunikace byla omezena, protože pilot nemůže být z depa veden, ale na druhou stranu nikdo nemůže takovým vedením udělat někoho tak rychlým, jako je Lewis, stejně jako díky tomu nemůže Nico Lewise porazit.
S ohledem na sport samotný jsme v situaci, která není pro Ecclestonea v žádném případě sexy. On sice zastává stanovisko, že jakákoli publicita je pro F1 dobrá, ale opravdu potřebujeme poslouchat někoho, kdo hovoří pod vlivem velkého zklamání? To je vlastně moje jediná výtka k jinak brilantní britské Grand Prix.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.