Felipe Massa neprožil v Monaku snadný víkend, ale podařilo se mu prodloužit jeho nepřetržitou šňůru umístění na bodech v této sezóně na šest závodů. Brazilec však doufá, že nyní přijdou závody, které mu budou vyhovovat podstatně lépe. Hovoří o tom ve svém sloupku.
Trať v Monte Carlu se mi líbí. Je to jedna z největších výzev v sezóně, bez ohledu na povětrnostní podmínky. Ale když prší, jako se to stalo v neděli, pak jsou všechny problémy ještě silnější. Vybavuji si, že když jsem vyjel z boxů na zahřívací kola, byly podmínky opravdu mizerné. A nebyl jsem sám, kdo si to myslel.
Když jsme stáli před čestnou lóží před závodem a poslouchali národní hymnu, měl jsem možnost si pohovořit s Alonsem, Vettelem, Bottasem a Buttonem - všichni jsme byli znepokojeni nedostatkem přítlaku. Z tohoto důvodu tedy vnímám rozhodnutí odstartovat za safety carem jako velmi rozumné. Odjeli jsme za ním několik kol a přestože někteří piloti chtěli závodit, pro nás ve středu pole byla viditelnost stále velmi špatná. Proto se čekalo možná dlouho, ale podmínky se postupně zlepšily, takže si myslím, že vše bylo nakonec provedeno správným způsobem.
Mohli jsme být odvážnějšíAčkoliv déšť postupně ustával, mohu vás ujistit, že to vůbec nebyl jednoduchý závod. Pro piloty je vždy velmi obtížné »číst« co se v závodě děje, protože neexistuje způsob, jak se ohlížet na své přímé soupeře. Tým Williams Martini Racing se rozhodl natáhnout první stint na mokrých pneumatikách , což znamenalo, že jsem byl na trati, kdy už podmínky nahrávaly použití pneumatik pro přechodné podmínky. Rozhodli jsme se tak kvůli provozu na trati - abychom měli dostatek prostoru k provedení zastávky a mohli se vrátit zpátky na trať před Pascala Wehrleina. Kdyby se nám to nepodařilo, ztratili bychom hodně času, jako se to stalo jiným pilotům.
Proto jsem na trati setrval až do 20. kola, kdy jsem přešel na »intermediates«. Upřímně, měl jsem zkusit zůstat na trati ještě dalších deset kol a přejít přímo na slicks, jak to udělal Lewis Hamilton. Nebylo by to snadné, ale ani nemožné. Kdybychom riskovali stejně jako Lewis, byli bychom nejspíš v první pětici. Ale zdálo se to být jako velice riskantní věc. Moje rychlost na zeleně označených pneumatikách byla dobrá, skoro jako na bezprofilových pneumatikách. Na rozdíl od Sergia Péreze, který byl opravdu hodně rychlý, zůstávali moji ostatní soupeři na dosah.
S ohledem na fakt, že Monako je pro náš tým nejtěžší tratí v kalendáři, je zisk bodu za desáté místo pozitivním výsledkem. Zvláště proto, že zůstávám jediným pilotem v letošní sezóně, který skončil v bodované desítce v každém závodě. Hodně jsme pracovali během víkendu na nastavení vozu, zaměřili jsme se na porovnání dat z předchozí sezóny, také jsme tu letos po Red Bullu zaznamenali nejvýraznější zlepšení.
Mohli jsme tu vlastně dosáhnout ještě lepšího výsledku, protože v kvalifikaci jsem zajel výborně první a druhý sektor, ale v závěrečné části kola příliš vzrostla teplota zadních pneumatik a jsem ve chvilce přišel o výhodu, kterou jsem doposud získal.
Čekám lepší časyMonako je za námi, teď nás čekají závody, které našemu vozu budou vyhovovat podstatně lépe. Montreal byl vždy místem, kde se Williamsu dařilo, proto tam mířím s určitým optimismem. Budeme mít na voze nějaké novinky a očekáváme od pohonné jednotky Mercedes excelentní výkon, protože v Kanadě byl vždy důležitou zbraní.
Po Montrealu přijde Baku, samozřejmě tu neexistují žádné předchozí reference, ale je tu hodně dlouhá rovinka a to by pro nás měla být dobrá zpráva. Víc bychom měli být schopni sdělit koncem tohoto týdne, protože si trať poprvé projedu na simulátoru.
Pak už nás čeká Rakousko a Red Bull Ring a také Velká Británie. Na Silverstone se nám většinou daří. Takže se dá předpokládat, že do léta vstoupím s velkými nadějemi a budu v něm mnohem silnější.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.