Felipe Massa neprožil v Monaku snadný víkend, ale podařilo se mu prodloužit jeho nepřetržitou šňůru umístění na bodech v této sezóně na šest závodů. Brazilec však doufá, že nyní přijdou závody, které mu budou vyhovovat podstatně lépe. Hovoří o tom ve svém sloupku.
Trať v Monte Carlu se mi líbí. Je to jedna z největších výzev v sezóně, bez ohledu na povětrnostní podmínky. Ale když prší, jako se to stalo v neděli, pak jsou všechny problémy ještě silnější. Vybavuji si, že když jsem vyjel z boxů na zahřívací kola, byly podmínky opravdu mizerné. A nebyl jsem sám, kdo si to myslel.
Když jsme stáli před čestnou lóží před závodem a poslouchali národní hymnu, měl jsem možnost si pohovořit s Alonsem, Vettelem, Bottasem a Buttonem - všichni jsme byli znepokojeni nedostatkem přítlaku. Z tohoto důvodu tedy vnímám rozhodnutí odstartovat za safety carem jako velmi rozumné. Odjeli jsme za ním několik kol a přestože někteří piloti chtěli závodit, pro nás ve středu pole byla viditelnost stále velmi špatná. Proto se čekalo možná dlouho, ale podmínky se postupně zlepšily, takže si myslím, že vše bylo nakonec provedeno správným způsobem.
Mohli jsme být odvážnějšíAčkoliv déšť postupně ustával, mohu vás ujistit, že to vůbec nebyl jednoduchý závod. Pro piloty je vždy velmi obtížné »číst« co se v závodě děje, protože neexistuje způsob, jak se ohlížet na své přímé soupeře. Tým Williams Martini Racing se rozhodl natáhnout první stint na mokrých pneumatikách , což znamenalo, že jsem byl na trati, kdy už podmínky nahrávaly použití pneumatik pro přechodné podmínky. Rozhodli jsme se tak kvůli provozu na trati - abychom měli dostatek prostoru k provedení zastávky a mohli se vrátit zpátky na trať před Pascala Wehrleina. Kdyby se nám to nepodařilo, ztratili bychom hodně času, jako se to stalo jiným pilotům.
Proto jsem na trati setrval až do 20. kola, kdy jsem přešel na »intermediates«. Upřímně, měl jsem zkusit zůstat na trati ještě dalších deset kol a přejít přímo na slicks, jak to udělal Lewis Hamilton. Nebylo by to snadné, ale ani nemožné. Kdybychom riskovali stejně jako Lewis, byli bychom nejspíš v první pětici. Ale zdálo se to být jako velice riskantní věc. Moje rychlost na zeleně označených pneumatikách byla dobrá, skoro jako na bezprofilových pneumatikách. Na rozdíl od Sergia Péreze, který byl opravdu hodně rychlý, zůstávali moji ostatní soupeři na dosah.
S ohledem na fakt, že Monako je pro náš tým nejtěžší tratí v kalendáři, je zisk bodu za desáté místo pozitivním výsledkem. Zvláště proto, že zůstávám jediným pilotem v letošní sezóně, který skončil v bodované desítce v každém závodě. Hodně jsme pracovali během víkendu na nastavení vozu, zaměřili jsme se na porovnání dat z předchozí sezóny, také jsme tu letos po Red Bullu zaznamenali nejvýraznější zlepšení.
Mohli jsme tu vlastně dosáhnout ještě lepšího výsledku, protože v kvalifikaci jsem zajel výborně první a druhý sektor, ale v závěrečné části kola příliš vzrostla teplota zadních pneumatik a jsem ve chvilce přišel o výhodu, kterou jsem doposud získal.
Čekám lepší časyMonako je za námi, teď nás čekají závody, které našemu vozu budou vyhovovat podstatně lépe. Montreal byl vždy místem, kde se Williamsu dařilo, proto tam mířím s určitým optimismem. Budeme mít na voze nějaké novinky a očekáváme od pohonné jednotky Mercedes excelentní výkon, protože v Kanadě byl vždy důležitou zbraní.
Po Montrealu přijde Baku, samozřejmě tu neexistují žádné předchozí reference, ale je tu hodně dlouhá rovinka a to by pro nás měla být dobrá zpráva. Víc bychom měli být schopni sdělit koncem tohoto týdne, protože si trať poprvé projedu na simulátoru.
Pak už nás čeká Rakousko a Red Bull Ring a také Velká Británie. Na Silverstone se nám většinou daří. Takže se dá předpokládat, že do léta vstoupím s velkými nadějemi a budu v něm mnohem silnější.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.