Felipe Massa neprožil v Monaku snadný víkend, ale podařilo se mu prodloužit jeho nepřetržitou šňůru umístění na bodech v této sezóně na šest závodů. Brazilec však doufá, že nyní přijdou závody, které mu budou vyhovovat podstatně lépe. Hovoří o tom ve svém sloupku.
Trať v Monte Carlu se mi líbí. Je to jedna z největších výzev v sezóně, bez ohledu na povětrnostní podmínky. Ale když prší, jako se to stalo v neděli, pak jsou všechny problémy ještě silnější. Vybavuji si, že když jsem vyjel z boxů na zahřívací kola, byly podmínky opravdu mizerné. A nebyl jsem sám, kdo si to myslel.
Když jsme stáli před čestnou lóží před závodem a poslouchali národní hymnu, měl jsem možnost si pohovořit s Alonsem, Vettelem, Bottasem a Buttonem - všichni jsme byli znepokojeni nedostatkem přítlaku. Z tohoto důvodu tedy vnímám rozhodnutí odstartovat za safety carem jako velmi rozumné. Odjeli jsme za ním několik kol a přestože někteří piloti chtěli závodit, pro nás ve středu pole byla viditelnost stále velmi špatná. Proto se čekalo možná dlouho, ale podmínky se postupně zlepšily, takže si myslím, že vše bylo nakonec provedeno správným způsobem.
Mohli jsme být odvážnějšíAčkoliv déšť postupně ustával, mohu vás ujistit, že to vůbec nebyl jednoduchý závod. Pro piloty je vždy velmi obtížné »číst« co se v závodě děje, protože neexistuje způsob, jak se ohlížet na své přímé soupeře. Tým Williams Martini Racing se rozhodl natáhnout první stint na mokrých pneumatikách , což znamenalo, že jsem byl na trati, kdy už podmínky nahrávaly použití pneumatik pro přechodné podmínky. Rozhodli jsme se tak kvůli provozu na trati - abychom měli dostatek prostoru k provedení zastávky a mohli se vrátit zpátky na trať před Pascala Wehrleina. Kdyby se nám to nepodařilo, ztratili bychom hodně času, jako se to stalo jiným pilotům.
Proto jsem na trati setrval až do 20. kola, kdy jsem přešel na »intermediates«. Upřímně, měl jsem zkusit zůstat na trati ještě dalších deset kol a přejít přímo na slicks, jak to udělal Lewis Hamilton. Nebylo by to snadné, ale ani nemožné. Kdybychom riskovali stejně jako Lewis, byli bychom nejspíš v první pětici. Ale zdálo se to být jako velice riskantní věc. Moje rychlost na zeleně označených pneumatikách byla dobrá, skoro jako na bezprofilových pneumatikách. Na rozdíl od Sergia Péreze, který byl opravdu hodně rychlý, zůstávali moji ostatní soupeři na dosah.
S ohledem na fakt, že Monako je pro náš tým nejtěžší tratí v kalendáři, je zisk bodu za desáté místo pozitivním výsledkem. Zvláště proto, že zůstávám jediným pilotem v letošní sezóně, který skončil v bodované desítce v každém závodě. Hodně jsme pracovali během víkendu na nastavení vozu, zaměřili jsme se na porovnání dat z předchozí sezóny, také jsme tu letos po Red Bullu zaznamenali nejvýraznější zlepšení.
Mohli jsme tu vlastně dosáhnout ještě lepšího výsledku, protože v kvalifikaci jsem zajel výborně první a druhý sektor, ale v závěrečné části kola příliš vzrostla teplota zadních pneumatik a jsem ve chvilce přišel o výhodu, kterou jsem doposud získal.
Čekám lepší časyMonako je za námi, teď nás čekají závody, které našemu vozu budou vyhovovat podstatně lépe. Montreal byl vždy místem, kde se Williamsu dařilo, proto tam mířím s určitým optimismem. Budeme mít na voze nějaké novinky a očekáváme od pohonné jednotky Mercedes excelentní výkon, protože v Kanadě byl vždy důležitou zbraní.
Po Montrealu přijde Baku, samozřejmě tu neexistují žádné předchozí reference, ale je tu hodně dlouhá rovinka a to by pro nás měla být dobrá zpráva. Víc bychom měli být schopni sdělit koncem tohoto týdne, protože si trať poprvé projedu na simulátoru.
Pak už nás čeká Rakousko a Red Bull Ring a také Velká Británie. Na Silverstone se nám většinou daří. Takže se dá předpokládat, že do léta vstoupím s velkými nadějemi a budu v něm mnohem silnější.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.