Po dvou zkušených v pátek se rozběhl i třetí trénink na okruhu Shanghai International Circuit v danou dobu - ale bez přítomnosti pilotů na trati. Příčinou byl zpočátku poměrně silný déšť, který však v první třetině tréninku ustal.
Teplota vzduchu 19 °C, trati jen o dva stupínky vyšší, pouhý metr za vteřinu vanoucí vítr a za vše hovořící vlhkost vzduchu 98 %. To byly důvody, proč piloti zpočátku setrvávali v boxech, i když každý jinak - Rosberg třeba připraven v overalu a přilbě, ostatní jen posedávali pod střechou. Čekalo se na prvního odvážlivce, který vyzkouší zaplavenou trať.
Podle předpovědi měl současný stav nad okruhem trvat ještě hodinu, ale intenzita deště polevila podstatně dříve a nakonec ustala, ale při nestálosti povětrnostních podmínek není možné vyloučit, že se na mokru pojede i samotná kvalifikace.
V závěru první čtvrthodiny už několik pilotů zaujalo místo v kokpitech: Massa, Räikkönen, Button, Nasr či Palmer, zatímco Ricciardo stále zůstával v klidu před velkoplošným monitorem. Nakonec se na trati objevil jako první Bottasův Williams, následovaný Massou. Šlo však pouze o instalační kola, vozy na mokrých pneumatikách se opět rychle vracely do boxů. Největším problémem byla ovladatelnost monopostů, k čemuž přispívaly i potoky vody tekoucí napříč některými místy okruhu.
Přestože po čtvrthodině déšť zeslábl a nakonec ustal docela, trať osychala velmi pomalu, takže první souměřitelný čas stanovil až po půlhodině Kimi Räikkönen - 2:00,812. Za ním následovaly oba Williamsy - Bottas 2:01,256 a Massa 2:02,438 - a Magnussen (2:03,078), což byly po další dobu jediné časy. Palmer měl smůlu, protože ho postihl defekt levé zadní pneumatiky. Magnussen sice dosáhl jistého zlepšení (2:02,903), ale pak se nezvládl nasměrovat do první zatáčky a prakticky celou ji vykroužil za pomocné komunikaci.
V 37. minutě tréninku premiérově vsadili na pneumatiky do přechodných podmínek oba piloti Red Bullu, ale Kvjatovi nevyšel nájezd na cílovou rovinku, kde vycestoval za hranice trati. Do čela šel na malou chvíli Carlos Sainz jr. časem 1:59,865 ještě na pneu do mokra, ale vzápětí ho překonal Vettel na zeleně označené směsi - 1:57,351.
Že se podmínky pomalu, ale přece lepší, dokazovaly i další výkony zajeté pod 2:00, přičemž až na Toro Rosso (to ze své strategie do konce tréninku neustoupilo) už všichni volili zeleně označenou směs. Palmer i nadále nedokázal udržet svůj Renault na trati, ale nakonec se mu tři minuty před koncem povedlo zaznamenat měřitelný výsledek. Rozladěný byl Kimi Räikkönen, kterého v jeho rychlém kole v sérii zatáček před dlouhou rovinkou lehce přibrzdil Nasr, Iceman pak na další pokusy rezignoval.
V samotném závěru pak ještě zkoušel zlepšit svůj čas Pascal Wehrlein, který začal velice sympaticky výkonem 2:00,663, ale svou snahu přehnal a v druhém sektoru rovněž musel projet nejdřív travnatým pruhem a pak hledat spásu v únikové komunikaci. V poslední minutě si projel i instalační kolo Ericsson, který prakticky celých 59 minut pročekal v boxech. Nejpilnějšími byli Magnussen a Sainz jr., kteří obkroužili okruh v Šanghaji devětkrát, oba Mercedesy naopak zůstaly u dvou instalačních kol.
I přes nepřízeň počasí vlastně jediným vážnějším incidentem byly hodiny Romaina Grosjeana v druhém sektoru po nějakých 23 minutách tréninku, jinak se deštivá poslední příprava, v níž si měřitelné časy připsalo jen 14 pilotů, obešla bez problémů.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.