Po dvou zkušených v pátek se rozběhl i třetí trénink na okruhu Shanghai International Circuit v danou dobu - ale bez přítomnosti pilotů na trati. Příčinou byl zpočátku poměrně silný déšť, který však v první třetině tréninku ustal.
Teplota vzduchu 19 °C, trati jen o dva stupínky vyšší, pouhý metr za vteřinu vanoucí vítr a za vše hovořící vlhkost vzduchu 98 %. To byly důvody, proč piloti zpočátku setrvávali v boxech, i když každý jinak - Rosberg třeba připraven v overalu a přilbě, ostatní jen posedávali pod střechou. Čekalo se na prvního odvážlivce, který vyzkouší zaplavenou trať.
Podle předpovědi měl současný stav nad okruhem trvat ještě hodinu, ale intenzita deště polevila podstatně dříve a nakonec ustala, ale při nestálosti povětrnostních podmínek není možné vyloučit, že se na mokru pojede i samotná kvalifikace.
V závěru první čtvrthodiny už několik pilotů zaujalo místo v kokpitech: Massa, Räikkönen, Button, Nasr či Palmer, zatímco Ricciardo stále zůstával v klidu před velkoplošným monitorem. Nakonec se na trati objevil jako první Bottasův Williams, následovaný Massou. Šlo však pouze o instalační kola, vozy na mokrých pneumatikách se opět rychle vracely do boxů. Největším problémem byla ovladatelnost monopostů, k čemuž přispívaly i potoky vody tekoucí napříč některými místy okruhu.
Přestože po čtvrthodině déšť zeslábl a nakonec ustal docela, trať osychala velmi pomalu, takže první souměřitelný čas stanovil až po půlhodině Kimi Räikkönen - 2:00,812. Za ním následovaly oba Williamsy - Bottas 2:01,256 a Massa 2:02,438 - a Magnussen (2:03,078), což byly po další dobu jediné časy. Palmer měl smůlu, protože ho postihl defekt levé zadní pneumatiky. Magnussen sice dosáhl jistého zlepšení (2:02,903), ale pak se nezvládl nasměrovat do první zatáčky a prakticky celou ji vykroužil za pomocné komunikaci.
V 37. minutě tréninku premiérově vsadili na pneumatiky do přechodných podmínek oba piloti Red Bullu, ale Kvjatovi nevyšel nájezd na cílovou rovinku, kde vycestoval za hranice trati. Do čela šel na malou chvíli Carlos Sainz jr. časem 1:59,865 ještě na pneu do mokra, ale vzápětí ho překonal Vettel na zeleně označené směsi - 1:57,351.
Že se podmínky pomalu, ale přece lepší, dokazovaly i další výkony zajeté pod 2:00, přičemž až na Toro Rosso (to ze své strategie do konce tréninku neustoupilo) už všichni volili zeleně označenou směs. Palmer i nadále nedokázal udržet svůj Renault na trati, ale nakonec se mu tři minuty před koncem povedlo zaznamenat měřitelný výsledek. Rozladěný byl Kimi Räikkönen, kterého v jeho rychlém kole v sérii zatáček před dlouhou rovinkou lehce přibrzdil Nasr, Iceman pak na další pokusy rezignoval.
V samotném závěru pak ještě zkoušel zlepšit svůj čas Pascal Wehrlein, který začal velice sympaticky výkonem 2:00,663, ale svou snahu přehnal a v druhém sektoru rovněž musel projet nejdřív travnatým pruhem a pak hledat spásu v únikové komunikaci. V poslední minutě si projel i instalační kolo Ericsson, který prakticky celých 59 minut pročekal v boxech. Nejpilnějšími byli Magnussen a Sainz jr., kteří obkroužili okruh v Šanghaji devětkrát, oba Mercedesy naopak zůstaly u dvou instalačních kol.
I přes nepřízeň počasí vlastně jediným vážnějším incidentem byly hodiny Romaina Grosjeana v druhém sektoru po nějakých 23 minutách tréninku, jinak se deštivá poslední příprava, v níž si měřitelné časy připsalo jen 14 pilotů, obešla bez problémů.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.