Po dvou zkušených v pátek se rozběhl i třetí trénink na okruhu Shanghai International Circuit v danou dobu - ale bez přítomnosti pilotů na trati. Příčinou byl zpočátku poměrně silný déšť, který však v první třetině tréninku ustal.
Teplota vzduchu 19 °C, trati jen o dva stupínky vyšší, pouhý metr za vteřinu vanoucí vítr a za vše hovořící vlhkost vzduchu 98 %. To byly důvody, proč piloti zpočátku setrvávali v boxech, i když každý jinak - Rosberg třeba připraven v overalu a přilbě, ostatní jen posedávali pod střechou. Čekalo se na prvního odvážlivce, který vyzkouší zaplavenou trať.
Podle předpovědi měl současný stav nad okruhem trvat ještě hodinu, ale intenzita deště polevila podstatně dříve a nakonec ustala, ale při nestálosti povětrnostních podmínek není možné vyloučit, že se na mokru pojede i samotná kvalifikace.
V závěru první čtvrthodiny už několik pilotů zaujalo místo v kokpitech: Massa, Räikkönen, Button, Nasr či Palmer, zatímco Ricciardo stále zůstával v klidu před velkoplošným monitorem. Nakonec se na trati objevil jako první Bottasův Williams, následovaný Massou. Šlo však pouze o instalační kola, vozy na mokrých pneumatikách se opět rychle vracely do boxů. Největším problémem byla ovladatelnost monopostů, k čemuž přispívaly i potoky vody tekoucí napříč některými místy okruhu.
Přestože po čtvrthodině déšť zeslábl a nakonec ustal docela, trať osychala velmi pomalu, takže první souměřitelný čas stanovil až po půlhodině Kimi Räikkönen - 2:00,812. Za ním následovaly oba Williamsy - Bottas 2:01,256 a Massa 2:02,438 - a Magnussen (2:03,078), což byly po další dobu jediné časy. Palmer měl smůlu, protože ho postihl defekt levé zadní pneumatiky. Magnussen sice dosáhl jistého zlepšení (2:02,903), ale pak se nezvládl nasměrovat do první zatáčky a prakticky celou ji vykroužil za pomocné komunikaci.
V 37. minutě tréninku premiérově vsadili na pneumatiky do přechodných podmínek oba piloti Red Bullu, ale Kvjatovi nevyšel nájezd na cílovou rovinku, kde vycestoval za hranice trati. Do čela šel na malou chvíli Carlos Sainz jr. časem 1:59,865 ještě na pneu do mokra, ale vzápětí ho překonal Vettel na zeleně označené směsi - 1:57,351.
Že se podmínky pomalu, ale přece lepší, dokazovaly i další výkony zajeté pod 2:00, přičemž až na Toro Rosso (to ze své strategie do konce tréninku neustoupilo) už všichni volili zeleně označenou směs. Palmer i nadále nedokázal udržet svůj Renault na trati, ale nakonec se mu tři minuty před koncem povedlo zaznamenat měřitelný výsledek. Rozladěný byl Kimi Räikkönen, kterého v jeho rychlém kole v sérii zatáček před dlouhou rovinkou lehce přibrzdil Nasr, Iceman pak na další pokusy rezignoval.
V samotném závěru pak ještě zkoušel zlepšit svůj čas Pascal Wehrlein, který začal velice sympaticky výkonem 2:00,663, ale svou snahu přehnal a v druhém sektoru rovněž musel projet nejdřív travnatým pruhem a pak hledat spásu v únikové komunikaci. V poslední minutě si projel i instalační kolo Ericsson, který prakticky celých 59 minut pročekal v boxech. Nejpilnějšími byli Magnussen a Sainz jr., kteří obkroužili okruh v Šanghaji devětkrát, oba Mercedesy naopak zůstaly u dvou instalačních kol.
I přes nepřízeň počasí vlastně jediným vážnějším incidentem byly hodiny Romaina Grosjeana v druhém sektoru po nějakých 23 minutách tréninku, jinak se deštivá poslední příprava, v níž si měřitelné časy připsalo jen 14 pilotů, obešla bez problémů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.