Opravdu nejde o omyl. Využili jsme testů na Red Bull Ringu a vydali se po stopách historie, nebo spíš po stopách původního okruhu, na němž přišel o život Mark Donohue, Alan Jones vyhrál první závod v kariéře a diváci tu čas od času hazardovali se zdravím. Podívejte se, jak neexistující části okruhu vypadají dnes.
Naším výchozím bodem bude oblast startu a cíle. Až k zatáčce Castrol zůstává trať neměnná, běží do strmého kopce. Potom ale zapomeňte, že existuje zatáčka Castrol a putujte rovně dál. Tenhle kopec byl piloty F1 poměrně často kritizován, že přes něj nevidí do následujícího úseku, jenž byl považován za jeden z nejnebezpečnějších. Když totiž vozy překonaly horizont, čekala je velice nepříjemná, rychlá a lehce svažitá zatáčka Vöest-Hügel. Právě tady, v její závěrečné části, došlo k havárii Marka Donohuea, kterou jsme na našich stránkách detailně popsali (zde). Dnes tu najdeme jen pár drobných upomínek, že tu byla jedna z nejobtížnějších zatáček seriálu Grand Prix, později přejmenovaná na Hella-Licht "S" a přestavěná na šikanu. Většina prostoru je kvůli závodům motokár nově vybetonovaná, ale obě verze zatáčky jsou ještě patrné.
Nyní se vydáme táhlou cestou, lemovanou vpravo lesnatým pahorkem, uprostřed mírně zvlněnou. Tato část se jmenovala Flatschach podle nedaleko ležící vesničky. Je dobře patrné, kudy se tehdy táhla velice rychlá část trati, zakončená téměř půlkruhovou zatáčkou Sebring-Auspuffkuve. Podle toho, co vypověděl Andrea de Cesaris, byly "výfuky Sebringu" nesmírně náročné na volbu stopy.
V některých materiálech je tato zatáčka pojmenovaná jako Glatzkurve, jindy se v souvislosti s ní vyskytuje jméno dr. (Gustava) Tirocha. Šlo o prezidenta místního autoklubu STMSC Knittelfeld (Steiermärkischer Motorsportclub), jenž se velkou měrou zasloužil v roce 1970 po šestileté odmlce o znovuobnovení Grand Prix Rakouska - nově na této trati.
Po zdolání tohoto oblouku se opět vracíme k současné trati, ovšem tehdy se tento úsek jmenoval Schönberg. Navíc přímo nenavazuje na dnešní Remus. Obě dráhy se prolínají až o několik desítek metrů později, aby se vzápětí opět rozdělily.
Po několika desítkách společných metrů na rovince Valvoline-Gerade se minulost a přítomnost rozdělí - dnešní piloti se odkloní ve směru trati mírně doprava a najedou do ostré zatáčky Schlossgold, někdejší trať zamířila doleva k původní vracečce Bosch, dvojí pravé zakřivení přivedlo startovní pole do protisměru.
Opět se na chvíli historie a současnost spojí, ale pouze před další dvojici zatáček: současná Rauch a následující Würth poskytuje jezdcům mnohem méně prostoru. V 70. a 80. letech jezdci projeli zatáčkou Rauch rovně a zamířili podstatně velkoryseji vykrouženou Texaco-Schikane vlastně až na část dnešní rovinky mezi zatáčkami Castrol a Remus. Právě tady se odbývaly některé dalekosáhlé výlety mimo trať - Patrese, Daly, Reutemann či de Cesaris by určitě měli k dané problematice co říci.
Pak už míříme přes poslední rovnější úsek dříve zvaný Eselsrücken k poslední části okruhu, nesoucímu jméno prvního rakouského mistra světa - Jochen Rindt má ostatně v areálu svojí bustu, ačkoliv tu jel jediný závod a ten kvůli poruše motoru nedokončil. Kdybyste však pátrali po originální stopě zatáčky pojmenované pro pilotovi, který velkou část života prožil u babičky v nedalekém Grazu, se zlou byste potázali. Všechno, co je za současnou linií zatáček 8 (ta nese Rindtovo jméno dnes) a 9 zmizelo v novém řešení povrchu Spielbergu. Dnes už je původní nájezd z vracečky znám pouze z dobových záznamů Grand Prix nebo z mnoha fotografií.
Tato cesta je podstatně delší, než současný Red Bull Ring - musíte přidat více než půldruhého kilometru. A konstatovat, že současná varianta rakouské Grand Prix se ještě dá nazývat přírodním okruhem, ale velkou část zajímavého prostředí nenávratně zmizela.
Další snímky původního Österreichringu naleznete v naší fotogalerii.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.