MEXIKO - 2. TRÉNINK; Druhý trénink na okruhu bratří Rodríguezů měl zvláštní postavení - byl o 30 minut delší než obvykle, protože piloti měli speciální úkol. Už v plné sestavě se také čekalo, zda se objeví dva vozy poškozené v prvním tréninku
Dvě a půl hodiny po prvním tréninku se vydali piloti opět na okruh, ale tentokrát je čekalo 30 minut navíc, protože Pirelli naplánovalo test pneumatik pro příští rok. Pětice mužů, kteří v prvním tréninku pauzírovala, měla privilegium využít půlhodiny pro jízdu na běžných směsích letošního roku. Teplota byla nadále setrvalá (22°C). trať postupně chladla ze 42 na 37°C, vítr z rychlosti 10,0 km/h klesl na pouhý vánek o síle 1 km/h, jen směr se změnil ze severozápadního na jihozápadní.
První se vydal na trať Norris a časem 1:19,985 si zajistil místo v tabulce, ale nic víc. Ostatní piloti byli většinou rychlejší a zejména Sainz jr. opět atakoval čelo průběžného pořadí. Jeho týmový kolega Leclerc stále čekal na finální dokončení oprav po předchozí Bearmanově kolizi, stejně na tom byl Albon, druhý účastník incidentu. Verstappen vyjel na trať, ale opět si stěžoval na špatný zvuk motoru, po dvou kolech byl povolán do boxů... Nedosti na tom, Pérez hlásil problém s brzdovým pedálem, na špatnou funkci brzd si ještě před vjezdem do boxů upozorňoval i Verstappen.
Ještě neuplynula čtvrthodina a trénink byl opět přerušen - červenou vlajku měl tentokrát na svědomí George Russell. V zatáčce 8 přejel příliš agresivně obrubník, poněkud rozevlátý vůz nestačil srovnat do následující zatáčky, následovaly hodiny a náraz pravým bokem do bariéry. Na časomíře naskočil čas 12:35 a bylo zjevné, že si startovní pole odpočine. Odklizení trosek a oprava TecPro bariéry trvala necelých 14 minut, pak se opět nad okruhem ozvaly motory.
Zkrácenou kvalifikační simulaci zahájili Alonso, Hülkenberg a Stroll, ale jednoznačně nejlepší byl i nadále Sainz jr. Leclerc se na trať dostal, zatímco Albonův vůz zůstal i nadále na stojanech. Časy se šplhaly k hranici 1:18,0 a kdo opět příjemně překvapil, byli Cunoda, Bottas a Magnussen. Zato v boxu Red Bullu zavládla pochmurná nálada - přesně v polovině tréninku se Verstappen po 4 absolvovaných kolech (celkem) vrátil do boxů a sejmul přilbu. Mechanici se vrhli na vůz a hledali příčinu jeho problémů.
Po 50 minutách se piloti zaměřili na závodní simulace, nadále měli někteří problémy s brzdami. Ocon si dokonce stěžoval, že cítí kouř, ale měl dojem, že ne ze svého vozu. Zato krajně nervózní Zhou peskoval boxovou zídku; nejdřív avizoval hořící brzdy v závěru okruhu, potom už vztekle žádal prověrku „kousajícího se“ motoru. Časy v této části tréninku bylo o 3-5 vteřin pomalejší než nejrychlejší kola.
V samotném závěru si čtveřice pilotů absentujících v v prvním tréninku nasadila obvyklou letošní středně tvrdou směs (Leclerc, Norris, Alonso, Hamilton) a mírně zamíchala výsledkovou listinou, ale na čelních místech už se nic nezměnilo - Hamilton ani svůj předchozí nejlepší výkon nezlepšil a Leclerc hned v první zatáčce probrzdil, takže svůj finální pokus vypustil. Kvůli červené vlajce byl tento prostor k využití pneumatik pro letošní rok značně minimalizován.
Verstappen se ocitl v Mexiku ve velmi ožehavé situaci a není vyloučeno, že už zítra se dozvíme, zda bude čelit velké nepříjemnosti v podobě penalizace kvůli problému s pohonnou jednotkou.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.