MEXIKO - 2. TRÉNINK; Druhý trénink na okruhu bratří Rodríguezů měl zvláštní postavení - byl o 30 minut delší než obvykle, protože piloti měli speciální úkol. Už v plné sestavě se také čekalo, zda se objeví dva vozy poškozené v prvním tréninku
Dvě a půl hodiny po prvním tréninku se vydali piloti opět na okruh, ale tentokrát je čekalo 30 minut navíc, protože Pirelli naplánovalo test pneumatik pro příští rok. Pětice mužů, kteří v prvním tréninku pauzírovala, měla privilegium využít půlhodiny pro jízdu na běžných směsích letošního roku. Teplota byla nadále setrvalá (22°C). trať postupně chladla ze 42 na 37°C, vítr z rychlosti 10,0 km/h klesl na pouhý vánek o síle 1 km/h, jen směr se změnil ze severozápadního na jihozápadní.
První se vydal na trať Norris a časem 1:19,985 si zajistil místo v tabulce, ale nic víc. Ostatní piloti byli většinou rychlejší a zejména Sainz jr. opět atakoval čelo průběžného pořadí. Jeho týmový kolega Leclerc stále čekal na finální dokončení oprav po předchozí Bearmanově kolizi, stejně na tom byl Albon, druhý účastník incidentu. Verstappen vyjel na trať, ale opět si stěžoval na špatný zvuk motoru, po dvou kolech byl povolán do boxů... Nedosti na tom, Pérez hlásil problém s brzdovým pedálem, na špatnou funkci brzd si ještě před vjezdem do boxů upozorňoval i Verstappen.
Ještě neuplynula čtvrthodina a trénink byl opět přerušen - červenou vlajku měl tentokrát na svědomí George Russell. V zatáčce 8 přejel příliš agresivně obrubník, poněkud rozevlátý vůz nestačil srovnat do následující zatáčky, následovaly hodiny a náraz pravým bokem do bariéry. Na časomíře naskočil čas 12:35 a bylo zjevné, že si startovní pole odpočine. Odklizení trosek a oprava TecPro bariéry trvala necelých 14 minut, pak se opět nad okruhem ozvaly motory.
Zkrácenou kvalifikační simulaci zahájili Alonso, Hülkenberg a Stroll, ale jednoznačně nejlepší byl i nadále Sainz jr. Leclerc se na trať dostal, zatímco Albonův vůz zůstal i nadále na stojanech. Časy se šplhaly k hranici 1:18,0 a kdo opět příjemně překvapil, byli Cunoda, Bottas a Magnussen. Zato v boxu Red Bullu zavládla pochmurná nálada - přesně v polovině tréninku se Verstappen po 4 absolvovaných kolech (celkem) vrátil do boxů a sejmul přilbu. Mechanici se vrhli na vůz a hledali příčinu jeho problémů.
Po 50 minutách se piloti zaměřili na závodní simulace, nadále měli někteří problémy s brzdami. Ocon si dokonce stěžoval, že cítí kouř, ale měl dojem, že ne ze svého vozu. Zato krajně nervózní Zhou peskoval boxovou zídku; nejdřív avizoval hořící brzdy v závěru okruhu, potom už vztekle žádal prověrku „kousajícího se“ motoru. Časy v této části tréninku bylo o 3-5 vteřin pomalejší než nejrychlejší kola.
V samotném závěru si čtveřice pilotů absentujících v v prvním tréninku nasadila obvyklou letošní středně tvrdou směs (Leclerc, Norris, Alonso, Hamilton) a mírně zamíchala výsledkovou listinou, ale na čelních místech už se nic nezměnilo - Hamilton ani svůj předchozí nejlepší výkon nezlepšil a Leclerc hned v první zatáčce probrzdil, takže svůj finální pokus vypustil. Kvůli červené vlajce byl tento prostor k využití pneumatik pro letošní rok značně minimalizován.
Verstappen se ocitl v Mexiku ve velmi ožehavé situaci a není vyloučeno, že už zítra se dozvíme, zda bude čelit velké nepříjemnosti v podobě penalizace kvůli problému s pohonnou jednotkou.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.