MEXIKO - 2. TRÉNINK; Druhý trénink na okruhu bratří Rodríguezů měl zvláštní postavení - byl o 30 minut delší než obvykle, protože piloti měli speciální úkol. Už v plné sestavě se také čekalo, zda se objeví dva vozy poškozené v prvním tréninku
Dvě a půl hodiny po prvním tréninku se vydali piloti opět na okruh, ale tentokrát je čekalo 30 minut navíc, protože Pirelli naplánovalo test pneumatik pro příští rok. Pětice mužů, kteří v prvním tréninku pauzírovala, měla privilegium využít půlhodiny pro jízdu na běžných směsích letošního roku. Teplota byla nadále setrvalá (22°C). trať postupně chladla ze 42 na 37°C, vítr z rychlosti 10,0 km/h klesl na pouhý vánek o síle 1 km/h, jen směr se změnil ze severozápadního na jihozápadní.
První se vydal na trať Norris a časem 1:19,985 si zajistil místo v tabulce, ale nic víc. Ostatní piloti byli většinou rychlejší a zejména Sainz jr. opět atakoval čelo průběžného pořadí. Jeho týmový kolega Leclerc stále čekal na finální dokončení oprav po předchozí Bearmanově kolizi, stejně na tom byl Albon, druhý účastník incidentu. Verstappen vyjel na trať, ale opět si stěžoval na špatný zvuk motoru, po dvou kolech byl povolán do boxů... Nedosti na tom, Pérez hlásil problém s brzdovým pedálem, na špatnou funkci brzd si ještě před vjezdem do boxů upozorňoval i Verstappen.
Ještě neuplynula čtvrthodina a trénink byl opět přerušen - červenou vlajku měl tentokrát na svědomí George Russell. V zatáčce 8 přejel příliš agresivně obrubník, poněkud rozevlátý vůz nestačil srovnat do následující zatáčky, následovaly hodiny a náraz pravým bokem do bariéry. Na časomíře naskočil čas 12:35 a bylo zjevné, že si startovní pole odpočine. Odklizení trosek a oprava TecPro bariéry trvala necelých 14 minut, pak se opět nad okruhem ozvaly motory.
Zkrácenou kvalifikační simulaci zahájili Alonso, Hülkenberg a Stroll, ale jednoznačně nejlepší byl i nadále Sainz jr. Leclerc se na trať dostal, zatímco Albonův vůz zůstal i nadále na stojanech. Časy se šplhaly k hranici 1:18,0 a kdo opět příjemně překvapil, byli Cunoda, Bottas a Magnussen. Zato v boxu Red Bullu zavládla pochmurná nálada - přesně v polovině tréninku se Verstappen po 4 absolvovaných kolech (celkem) vrátil do boxů a sejmul přilbu. Mechanici se vrhli na vůz a hledali příčinu jeho problémů.
Po 50 minutách se piloti zaměřili na závodní simulace, nadále měli někteří problémy s brzdami. Ocon si dokonce stěžoval, že cítí kouř, ale měl dojem, že ne ze svého vozu. Zato krajně nervózní Zhou peskoval boxovou zídku; nejdřív avizoval hořící brzdy v závěru okruhu, potom už vztekle žádal prověrku „kousajícího se“ motoru. Časy v této části tréninku bylo o 3-5 vteřin pomalejší než nejrychlejší kola.
V samotném závěru si čtveřice pilotů absentujících v v prvním tréninku nasadila obvyklou letošní středně tvrdou směs (Leclerc, Norris, Alonso, Hamilton) a mírně zamíchala výsledkovou listinou, ale na čelních místech už se nic nezměnilo - Hamilton ani svůj předchozí nejlepší výkon nezlepšil a Leclerc hned v první zatáčce probrzdil, takže svůj finální pokus vypustil. Kvůli červené vlajce byl tento prostor k využití pneumatik pro letošní rok značně minimalizován.
Verstappen se ocitl v Mexiku ve velmi ožehavé situaci a není vyloučeno, že už zítra se dozvíme, zda bude čelit velké nepříjemnosti v podobě penalizace kvůli problému s pohonnou jednotkou.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.