Po třech víkendech bez „šíleně rychlých kol“ se smečka opět srotila na americkém kontinentu a pustila se do poslední čtvrtiny šampionátu, v němž ještě není nic rozhodnuto. Zvláště když tento víkend nabídne hned dvojí bodovanou porci.
Podmínky byly téměř ideální, teplota 24°C, trať byla o dvanáct stupňů teplejší, vlhkost vzduchu 55 % a jižní vítr vanul rychlostí 19,2 km/h. Místy probleskovalo slunce, nad jinou částí trati se kupily mraky, ale přeháňky hlášené nebyly. Piloti měli k dispozici škálu Pirelli C4-C2, ale prim hrála především tvrdá směs.
Norris byl na trati první a jeho čas byl spíš výsledkem průjezdu tratí (1:39,704). Bíle označené pneumatiky byly na všech ostatních vozech s výjimkou Sauberu, kde se rozhodli Bottase vyslat na trať na středně tvrdé, Zhoua pak na měkké. Výsledek - stejně byly jejich časy nejslabší. Ostatní piloti postupně tlačili časy k 1:35,0, a stále jezdili na nejtvrdší směsi. A tak se diváci mohli „bavit“ poměrně velkým množstvím chyb. Nejčastěji se tak dělo v zatáčkách 1 a 12, v předposlední 19 zase dost mužů za volanty nedrželo linii. Největší drama v závěru první čtvrthodiny předvedli zástupci Mercedesu: Hamiltonovi ustřelil vůz v zatáčce 3 a v hodinách proletěl až do „pětky“, však také hned instruoval garáž, aby mu prověřila „příšerné pneumatiky a také se koukli na podlahu“. Vzápětí se v zatáčce 1 otočil Russell a pozadu odjel mimo závodní stopu, kde musel čekat, než projedou soupeři.
Zhruba v polovině tréninku vyjeli na trať Verstappen a Pérez na měkké směsi - zatímco Max vytáhl prozatím nejrychlejší kolo (1:33,855), Mexičan se zmohl jenom na čas shodný na setinu s tím, který zvládl vzápětí Sainz jr. na tvrdých pneumatikách (1:34,717). Zdálo se, jako by se ostatním pilotům nechtělo nejtvrdší pneumatiky zout, kroužili na nich už v závodní simulaci a na kvalifikační si ponechali závěrečnou desetiminutovku, což neslo značná úskalí - třeba Albon při svém prvním výjezdu na měkké směsi říznul zatáčku 7, ve dvanácté se ocitl mimo trať a mohl začít znovu. To ovšem nebylo lehké, protože na okruhu byli prakticky všichni kromě pilotů Sauberu a snažili se urvat, co se dá. Takhle se šest minut před koncem málem dostali do vzájemného křížku Russell a Colapinto...
McLareny se sice v samotném závěru dotáhly do špice, ale byly zjevně mimo pohodové rozpoložení. Piastri dokonce nezvládl zpomalit při nájezdu do boxů a musel se těsně před bariérou vrátit zpět na trať, čímž jednak způsobil chvilkové spuštění virtuálního Safety caru, a navíc dostal varování černobílou vlajkou za nebezpečnou jízdu. Norris absolvoval poslední pokus s vozem označeným reflexní barvou, ale ani on nepředvedl jistý výkon. Mírné rozladění mohl cítit i Leclerc, jenž s přechodem na červenou sadu váhal tak dlouho, až mu zbyl jen jeden pokus - naštěstí pro něj už se obhájce titulu ani McLareny nezmohly na důraznou odpověď.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.