Po třech víkendech bez „šíleně rychlých kol“ se smečka opět srotila na americkém kontinentu a pustila se do poslední čtvrtiny šampionátu, v němž ještě není nic rozhodnuto. Zvláště když tento víkend nabídne hned dvojí bodovanou porci.
Podmínky byly téměř ideální, teplota 24°C, trať byla o dvanáct stupňů teplejší, vlhkost vzduchu 55 % a jižní vítr vanul rychlostí 19,2 km/h. Místy probleskovalo slunce, nad jinou částí trati se kupily mraky, ale přeháňky hlášené nebyly. Piloti měli k dispozici škálu Pirelli C4-C2, ale prim hrála především tvrdá směs.
Norris byl na trati první a jeho čas byl spíš výsledkem průjezdu tratí (1:39,704). Bíle označené pneumatiky byly na všech ostatních vozech s výjimkou Sauberu, kde se rozhodli Bottase vyslat na trať na středně tvrdé, Zhoua pak na měkké. Výsledek - stejně byly jejich časy nejslabší. Ostatní piloti postupně tlačili časy k 1:35,0, a stále jezdili na nejtvrdší směsi. A tak se diváci mohli „bavit“ poměrně velkým množstvím chyb. Nejčastěji se tak dělo v zatáčkách 1 a 12, v předposlední 19 zase dost mužů za volanty nedrželo linii. Největší drama v závěru první čtvrthodiny předvedli zástupci Mercedesu: Hamiltonovi ustřelil vůz v zatáčce 3 a v hodinách proletěl až do „pětky“, však také hned instruoval garáž, aby mu prověřila „příšerné pneumatiky a také se koukli na podlahu“. Vzápětí se v zatáčce 1 otočil Russell a pozadu odjel mimo závodní stopu, kde musel čekat, než projedou soupeři.
Zhruba v polovině tréninku vyjeli na trať Verstappen a Pérez na měkké směsi - zatímco Max vytáhl prozatím nejrychlejší kolo (1:33,855), Mexičan se zmohl jenom na čas shodný na setinu s tím, který zvládl vzápětí Sainz jr. na tvrdých pneumatikách (1:34,717). Zdálo se, jako by se ostatním pilotům nechtělo nejtvrdší pneumatiky zout, kroužili na nich už v závodní simulaci a na kvalifikační si ponechali závěrečnou desetiminutovku, což neslo značná úskalí - třeba Albon při svém prvním výjezdu na měkké směsi říznul zatáčku 7, ve dvanácté se ocitl mimo trať a mohl začít znovu. To ovšem nebylo lehké, protože na okruhu byli prakticky všichni kromě pilotů Sauberu a snažili se urvat, co se dá. Takhle se šest minut před koncem málem dostali do vzájemného křížku Russell a Colapinto...
McLareny se sice v samotném závěru dotáhly do špice, ale byly zjevně mimo pohodové rozpoložení. Piastri dokonce nezvládl zpomalit při nájezdu do boxů a musel se těsně před bariérou vrátit zpět na trať, čímž jednak způsobil chvilkové spuštění virtuálního Safety caru, a navíc dostal varování černobílou vlajkou za nebezpečnou jízdu. Norris absolvoval poslední pokus s vozem označeným reflexní barvou, ale ani on nepředvedl jistý výkon. Mírné rozladění mohl cítit i Leclerc, jenž s přechodem na červenou sadu váhal tak dlouho, až mu zbyl jen jeden pokus - naštěstí pro něj už se obhájce titulu ani McLareny nezmohly na důraznou odpověď.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.