MONZA - 3. TRÉNINK; Poslední zkouška před kvalifikací se tentokrát obešla bez červených vlajek, ale jenom znásobila otazníky, jichž se před bojem o pozice na startovním roštu a závodem samotným rojí čím dál víc. V každém případě byl asi největším překvapením nováček Colapinto.
Traťové podmínky byly podobné těm včerejším, jen na stupnicích teploměrů nějaký ten dílek přibyl - vzduch 31°C, trať 44°C, vlhkost vzduchu 45 % a větřík vanul od severovýchodu rychlostí 5,0 km/h.
Začátek tréninku se odehrál v duchu několika výjezdu na tvrdé směsi, jako první tak učinily Saubery, Aston Martiny a Ricciardo, ale šlo jenom o epizodu. Poté kromě Red Bullu, Mercedesu a Cunody přišly na řadu nejměkčí pneumatiky a daly se očekávat rychlé časy. První změřený výkon patřil Magnussenovi (1:21,774), poté ho odsunuly do pozadí Red Bully - Verstappen 1:21,560 a Pérez 1:21,662.
Tifosi byli pochopitelně natěšení na své hochy, ale ti nejdřív museli probourat val jménem McLaren - Piastri a po něm Norris zajeli téměř identické časy (1:20,887 a 1:20,787). Oproti tomu Sainz jr. začal spíše rozvážně (1:22,107) a teprve pak začal stahovat desetiny stejně jako Leclerc. Přesto jim šlapaly na paty oba Mercedesy, jejichž piloti i na středně tvrdé pneumatice prokázaly evidentní rychlost (Hamilton 1:20,766, Russell 1:20,706).
Red Bully a rovněž Saubery představily inovované zadní spoilery - zejména prvně jmenovaní použili zajímavé vykrojení horní část křídla, ale že by jim nějak extra pomohlo, to se říci nedá. Verstappen sice při druhém pokusu ubral přes půl vteřiny (1:20,950), ale pořád byl dost daleko od Mercedesů. Pak přišel šok jménem Albon - Alex půl hodiny neměl měřený výkon a pak se náhle katapultoval na třetí pozici!
Pro tifosi nastal blažený okamžik čtvrt hodiny před koncem, kdy se na prvních dvou pozicích usadily rudé oře maranellské. Vzápětí mohlo dojít za zatáčkou Lesmo 2 ke karambolu - zezadu se v rychlém kole řítil Ricciardo, Piastri mu uhýbal k pravému kraji a nevšiml si vedle jedoucího Leclerca, jehož málem vytlačil mimo trať. Incident byl zaznamenán a vedení se rozhodlo jej vyšetřit až po skončení tréninku.
Deset minut před koncem i Mercedesy nasadily nejměkčí směs a ačkoliv si Russell stěžoval opět na horké sedadlo a že vyvážení vozu je špatné, překonal Leclerca a hned po něm oba zdolal Hamilton. Do hry zkusily zasáhnout ještě Red Bully, ale Verstappen vyslal do boxů zprávu, že vůz v pomalých a středně rychlých zatáčkách špatně reaguje. McLareny tentokrát na pomyslné stupně vítězů nepronikly - Piastri si zkazil rychlé kolo špatným výjezdem ze šikany Variante della Roggia. Ostatně problémy tu měli i Stroll a Pérez - ti si naopak druhou část šikany zkrátili. Zejména Mexičan už se nedokázal zkoncentrovat a de facto na nejměkčí směsi nezajel žádný čas. O to větším překvapením byl nováček Franco Colapinto, jenž trénink ukončil v TOP 10. Že by Williams opravdu sáhl po tom pravém?
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.