Druhý trénink opět provázela červená vlajka, nejvýš vyskočil Hamilton + VIDEO

Kevin Magnussen způsobil svým kolegům jedenáctiminutovou pauzu
Kevin Magnussen způsobil svým kolegům jedenáctiminutovou pauzu, foto: Haas F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 30. srpna 2024 18:30
Sdílej:

Královský park v Monze po dramatickém poledním úvodu opět přivítal piloty na strojích královské formule a znovu bylo rušno. Zavlála červená vlajka, ale na rozdíl od předchozího tréninku tentokrát havaroval jeden z nejzkušenějších pilotů.

Odpolední počasí přichystalo pro účastníky poměrně teplé počasí - teplota 34°C, trať se z 42°C ohřála na 46°C, vlhkost vzduchu oscilovala v rozmezí 32-.33 % - a vítr z původního severního směru a rychlosti 3,9 km/h zesílil na 5,7 km/h od severozápadu. Piloti měli k dispozici škálu Pirelli o tvrdosti C5-C3 a na trati si museli dávat pozor na dva upravené úseky: Variante del Rettifilio byla poněkud rozšířena v obou obloucích, totéž bylo provedeno se šikanou Variante Ascari.

Za slunného počasí se na trať vydal jako první Ocon a jeho výsledek 1:22,776 byl výchozím pro další soupeře. Pozornost se samozřejmě zaměřovala na největší soupeře v šampionátu. Norris prožil první horkou chvilku už po šesti minutách - spoelčně s Bottasem dojeli před del Rettifilio Strolla a ani jeden se nevešel do šikany, museli vzít zavděk únikovou cestou. Celé pole vyrazilo na středně tvrdé směsi, v boxech zůstávali jenom Pérez a Russell - u druhého jmenovaného šlo o pochopitelnou záležitost, protože jeho vůz v prvním tréninku poškodil Antonelli. Tato část tréninku po čtvrthodině de facto skončila - nejlepší čas na žlutých pneumatikách zajel v samotném závěru Sainz jr. (1:21,119).

Pérez a Russell vyjeli až po necelých 25 minutách - Russell si vzápětí stěžoval, že mu něco běhá v kokpitu, možná "oříšek" k utahování šroubů, ale vzápětí spíš sám sebe upokojil, že to bude OK. Pokusy na měkké směsi zahájil ojedinělým pokusem po deseti minutách Ricciardo (1:21,842) a pak začali zlepšovat časy ostatní - McLareny zajely prakticky shodný čas: Piastriho od Norrise (1:20,851) dělilo pouhých 0,007 vteřiny. Verstappen svůj pokus musel "prodat", protože v Curva Parabolica vyjel až za okraj. Oprava mu však nebyla dopřána - v čase 30:10 vyletěl z trati v zatáčce Lesmo 2 Magnussenův Haas a levou stranou narazil do bariéry. Zavlála červená vlajka a piloti si na jedenáct minut mohli od ježdění odpočinout. Tím byl narušen chystaný program závodních simulací.

V 17:42 se piloti opět vydali na trať a logicky je vedli Pérez a Russell, kteří měli co dohánět. Jenže rychlé časy už nebyly k vidění, nastoupila opravdu zkouška na závod, kdy se časy pohybovaly v rozmezí 1:24,7 (Piastri) po 1:25,7 (Hamilton). Polovina pilotů zkoušela na středně tvrdé, druhá na měkké směsi.

Viděli jsme i několik využití únikových zón - ve Variante del Rettifilio si ji vyzkoušeli Ocon, Magnussen a Zhou, Variante della Roggia zase vyhnala mimo trať Verstappena, Alonsa a Hamiltona. Ale bez jakékoli újmě na technice. Russell musel absolvovat zkrácený program a v samotném závěru stihl ještě jedno rychlé kolo na měkké směsi. Po něm si stěžoval na boxovou zídku, že jeho sedačka je nějak horká...

Hamiltonův čas je samozřejmě nutné brát s malou rezervou, protože už většina pilotů nestihla druhá rychlá kola na měkké směsi; nakonec rozdíly mezi první pěticí činily pouhých 0,154 vteřiny, což do dalších bojů slibuje zajímavé duely.

Stalo se