Královský park v Monze po dramatickém poledním úvodu opět přivítal piloty na strojích královské formule a znovu bylo rušno. Zavlála červená vlajka, ale na rozdíl od předchozího tréninku tentokrát havaroval jeden z nejzkušenějších pilotů.
Odpolední počasí přichystalo pro účastníky poměrně teplé počasí - teplota 34°C, trať se z 42°C ohřála na 46°C, vlhkost vzduchu oscilovala v rozmezí 32-.33 % - a vítr z původního severního směru a rychlosti 3,9 km/h zesílil na 5,7 km/h od severozápadu. Piloti měli k dispozici škálu Pirelli o tvrdosti C5-C3 a na trati si museli dávat pozor na dva upravené úseky: Variante del Rettifilio byla poněkud rozšířena v obou obloucích, totéž bylo provedeno se šikanou Variante Ascari.
Za slunného počasí se na trať vydal jako první Ocon a jeho výsledek 1:22,776 byl výchozím pro další soupeře. Pozornost se samozřejmě zaměřovala na největší soupeře v šampionátu. Norris prožil první horkou chvilku už po šesti minutách - spoelčně s Bottasem dojeli před del Rettifilio Strolla a ani jeden se nevešel do šikany, museli vzít zavděk únikovou cestou. Celé pole vyrazilo na středně tvrdé směsi, v boxech zůstávali jenom Pérez a Russell - u druhého jmenovaného šlo o pochopitelnou záležitost, protože jeho vůz v prvním tréninku poškodil Antonelli. Tato část tréninku po čtvrthodině de facto skončila - nejlepší čas na žlutých pneumatikách zajel v samotném závěru Sainz jr. (1:21,119).
Pérez a Russell vyjeli až po necelých 25 minutách - Russell si vzápětí stěžoval, že mu něco běhá v kokpitu, možná "oříšek" k utahování šroubů, ale vzápětí spíš sám sebe upokojil, že to bude OK. Pokusy na měkké směsi zahájil ojedinělým pokusem po deseti minutách Ricciardo (1:21,842) a pak začali zlepšovat časy ostatní - McLareny zajely prakticky shodný čas: Piastriho od Norrise (1:20,851) dělilo pouhých 0,007 vteřiny. Verstappen svůj pokus musel "prodat", protože v Curva Parabolica vyjel až za okraj. Oprava mu však nebyla dopřána - v čase 30:10 vyletěl z trati v zatáčce Lesmo 2 Magnussenův Haas a levou stranou narazil do bariéry. Zavlála červená vlajka a piloti si na jedenáct minut mohli od ježdění odpočinout. Tím byl narušen chystaný program závodních simulací.
V 17:42 se piloti opět vydali na trať a logicky je vedli Pérez a Russell, kteří měli co dohánět. Jenže rychlé časy už nebyly k vidění, nastoupila opravdu zkouška na závod, kdy se časy pohybovaly v rozmezí 1:24,7 (Piastri) po 1:25,7 (Hamilton). Polovina pilotů zkoušela na středně tvrdé, druhá na měkké směsi.
Viděli jsme i několik využití únikových zón - ve Variante del Rettifilio si ji vyzkoušeli Ocon, Magnussen a Zhou, Variante della Roggia zase vyhnala mimo trať Verstappena, Alonsa a Hamiltona. Ale bez jakékoli újmě na technice. Russell musel absolvovat zkrácený program a v samotném závěru stihl ještě jedno rychlé kolo na měkké směsi. Po něm si stěžoval na boxovou zídku, že jeho sedačka je nějak horká...
Hamiltonův čas je samozřejmě nutné brát s malou rezervou, protože už většina pilotů nestihla druhá rychlá kola na měkké směsi; nakonec rozdíly mezi první pěticí činily pouhých 0,154 vteřiny, což do dalších bojů slibuje zajímavé duely.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.