Královský park v Monze po dramatickém poledním úvodu opět přivítal piloty na strojích královské formule a znovu bylo rušno. Zavlála červená vlajka, ale na rozdíl od předchozího tréninku tentokrát havaroval jeden z nejzkušenějších pilotů.
Odpolední počasí přichystalo pro účastníky poměrně teplé počasí - teplota 34°C, trať se z 42°C ohřála na 46°C, vlhkost vzduchu oscilovala v rozmezí 32-.33 % - a vítr z původního severního směru a rychlosti 3,9 km/h zesílil na 5,7 km/h od severozápadu. Piloti měli k dispozici škálu Pirelli o tvrdosti C5-C3 a na trati si museli dávat pozor na dva upravené úseky: Variante del Rettifilio byla poněkud rozšířena v obou obloucích, totéž bylo provedeno se šikanou Variante Ascari.
Za slunného počasí se na trať vydal jako první Ocon a jeho výsledek 1:22,776 byl výchozím pro další soupeře. Pozornost se samozřejmě zaměřovala na největší soupeře v šampionátu. Norris prožil první horkou chvilku už po šesti minutách - spoelčně s Bottasem dojeli před del Rettifilio Strolla a ani jeden se nevešel do šikany, museli vzít zavděk únikovou cestou. Celé pole vyrazilo na středně tvrdé směsi, v boxech zůstávali jenom Pérez a Russell - u druhého jmenovaného šlo o pochopitelnou záležitost, protože jeho vůz v prvním tréninku poškodil Antonelli. Tato část tréninku po čtvrthodině de facto skončila - nejlepší čas na žlutých pneumatikách zajel v samotném závěru Sainz jr. (1:21,119).
Pérez a Russell vyjeli až po necelých 25 minutách - Russell si vzápětí stěžoval, že mu něco běhá v kokpitu, možná "oříšek" k utahování šroubů, ale vzápětí spíš sám sebe upokojil, že to bude OK. Pokusy na měkké směsi zahájil ojedinělým pokusem po deseti minutách Ricciardo (1:21,842) a pak začali zlepšovat časy ostatní - McLareny zajely prakticky shodný čas: Piastriho od Norrise (1:20,851) dělilo pouhých 0,007 vteřiny. Verstappen svůj pokus musel "prodat", protože v Curva Parabolica vyjel až za okraj. Oprava mu však nebyla dopřána - v čase 30:10 vyletěl z trati v zatáčce Lesmo 2 Magnussenův Haas a levou stranou narazil do bariéry. Zavlála červená vlajka a piloti si na jedenáct minut mohli od ježdění odpočinout. Tím byl narušen chystaný program závodních simulací.
V 17:42 se piloti opět vydali na trať a logicky je vedli Pérez a Russell, kteří měli co dohánět. Jenže rychlé časy už nebyly k vidění, nastoupila opravdu zkouška na závod, kdy se časy pohybovaly v rozmezí 1:24,7 (Piastri) po 1:25,7 (Hamilton). Polovina pilotů zkoušela na středně tvrdé, druhá na měkké směsi.
Viděli jsme i několik využití únikových zón - ve Variante del Rettifilio si ji vyzkoušeli Ocon, Magnussen a Zhou, Variante della Roggia zase vyhnala mimo trať Verstappena, Alonsa a Hamiltona. Ale bez jakékoli újmě na technice. Russell musel absolvovat zkrácený program a v samotném závěru stihl ještě jedno rychlé kolo na měkké směsi. Po něm si stěžoval na boxovou zídku, že jeho sedačka je nějak horká...
Hamiltonův čas je samozřejmě nutné brát s malou rezervou, protože už většina pilotů nestihla druhá rychlá kola na měkké směsi; nakonec rozdíly mezi první pěticí činily pouhých 0,154 vteřiny, což do dalších bojů slibuje zajímavé duely.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.