Královský park v Monze po dramatickém poledním úvodu opět přivítal piloty na strojích královské formule a znovu bylo rušno. Zavlála červená vlajka, ale na rozdíl od předchozího tréninku tentokrát havaroval jeden z nejzkušenějších pilotů.
Odpolední počasí přichystalo pro účastníky poměrně teplé počasí - teplota 34°C, trať se z 42°C ohřála na 46°C, vlhkost vzduchu oscilovala v rozmezí 32-.33 % - a vítr z původního severního směru a rychlosti 3,9 km/h zesílil na 5,7 km/h od severozápadu. Piloti měli k dispozici škálu Pirelli o tvrdosti C5-C3 a na trati si museli dávat pozor na dva upravené úseky: Variante del Rettifilio byla poněkud rozšířena v obou obloucích, totéž bylo provedeno se šikanou Variante Ascari.
Za slunného počasí se na trať vydal jako první Ocon a jeho výsledek 1:22,776 byl výchozím pro další soupeře. Pozornost se samozřejmě zaměřovala na největší soupeře v šampionátu. Norris prožil první horkou chvilku už po šesti minutách - spoelčně s Bottasem dojeli před del Rettifilio Strolla a ani jeden se nevešel do šikany, museli vzít zavděk únikovou cestou. Celé pole vyrazilo na středně tvrdé směsi, v boxech zůstávali jenom Pérez a Russell - u druhého jmenovaného šlo o pochopitelnou záležitost, protože jeho vůz v prvním tréninku poškodil Antonelli. Tato část tréninku po čtvrthodině de facto skončila - nejlepší čas na žlutých pneumatikách zajel v samotném závěru Sainz jr. (1:21,119).
Pérez a Russell vyjeli až po necelých 25 minutách - Russell si vzápětí stěžoval, že mu něco běhá v kokpitu, možná "oříšek" k utahování šroubů, ale vzápětí spíš sám sebe upokojil, že to bude OK. Pokusy na měkké směsi zahájil ojedinělým pokusem po deseti minutách Ricciardo (1:21,842) a pak začali zlepšovat časy ostatní - McLareny zajely prakticky shodný čas: Piastriho od Norrise (1:20,851) dělilo pouhých 0,007 vteřiny. Verstappen svůj pokus musel "prodat", protože v Curva Parabolica vyjel až za okraj. Oprava mu však nebyla dopřána - v čase 30:10 vyletěl z trati v zatáčce Lesmo 2 Magnussenův Haas a levou stranou narazil do bariéry. Zavlála červená vlajka a piloti si na jedenáct minut mohli od ježdění odpočinout. Tím byl narušen chystaný program závodních simulací.
V 17:42 se piloti opět vydali na trať a logicky je vedli Pérez a Russell, kteří měli co dohánět. Jenže rychlé časy už nebyly k vidění, nastoupila opravdu zkouška na závod, kdy se časy pohybovaly v rozmezí 1:24,7 (Piastri) po 1:25,7 (Hamilton). Polovina pilotů zkoušela na středně tvrdé, druhá na měkké směsi.
Viděli jsme i několik využití únikových zón - ve Variante del Rettifilio si ji vyzkoušeli Ocon, Magnussen a Zhou, Variante della Roggia zase vyhnala mimo trať Verstappena, Alonsa a Hamiltona. Ale bez jakékoli újmě na technice. Russell musel absolvovat zkrácený program a v samotném závěru stihl ještě jedno rychlé kolo na měkké směsi. Po něm si stěžoval na boxovou zídku, že jeho sedačka je nějak horká...
Hamiltonův čas je samozřejmě nutné brát s malou rezervou, protože už většina pilotů nestihla druhá rychlá kola na měkké směsi; nakonec rozdíly mezi první pěticí činily pouhých 0,154 vteřiny, což do dalších bojů slibuje zajímavé duely.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.